چرا در مقابل دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان مولیبدن طی شرایط بحران موجود مقاومت می‌کنید؟

به گزارش مشرق به نقل از فارس انجمن مولیبدن در توضیحی خطاب به اردشیر سعدمحمدی مدیرعامل شرکت ملی مس آورده است: به اطلاع حضرتعالی می‌رساند 11 درصد تخفیف مولیبدن هزینه جهانی تبدیل سولفور به اکسید است و طبق مصوبه تنظیم بازار 50 درصد وجه کالا را نقداً و 50 درصد مابقی وجه را با پرداخت 5.5 درصد بهره و کارمزد تسویه می‌کنیم و در صورتی که می‌توانستید سولفور به خریداران خارجی قبلی هم بفروشید، همین مقدار تخفیف را باید لحاظ می‌کردید.

این انجمن اضافه کرد: چرا در مقابل دستور وزارت صنعت، معدن و تجارت برای حمایت از تولید‌کنندگان و صادرکنندگان مولیبدن طی شرایط بحران موجود مقاومت می‌کنید؟

شما اختیارتان را از چه کسی می‌گیرید؟با چه منطقی در شرایط تحریمی موجود و با ولع افزایش نرخ ارز، اشتغال 1700 تن کارگر داخلی را با بحران روبرو کرده‌اید؟

انجمن مولیبیدن اضافه کرد:آیا شرایط تحریم تحمیل شده به کشور را نمی‌دانید؟ قبلاً که با نرخ مصوب ارز سولفور را می‌فروختید و کشور در شرایط حال حاضر نبود مگر اعتراضی به نرخ ارز محاسباتی داشتیم ولی در حال حاضر ریسک نوسان نرخ ارز و هزینه‌های مترتب بر تولید و صادرات آن را که سه ماه طول می‌کشد را تنها باید خریدار داخی بپردازد؟ پس سهم فروشنده از این بحران چه می‌باشد؟

انجمن مولیبدن افزود: پس از تصویب ستاد تنظیم بازار و دستور مقام محترم وزارت مبنی بر عرضه کل سولفور تولیدی در بورس کالا و جلوگیری از واگذاری 25 درصد از تولید تنها به یک تولید‌کننده خاص در سال 90 متاسفانه راه احتکار محصول و گران‌فروشی را پیشه نمودید در صورتی که جنابعالی همواره به کشف قیمت واقعی در بورس کالا اعتقاد داشتید. لیکن به کاهش قیمت پایه کالا که یکی از پیامدهای عرضه و تقاضا در بورس کالا می‌باشد اعتقادی ندارید و اصرار به گران‌فروشی طی 6 هفته گذشته موید آن است. مگر بورس محل تلاقی عرضه و تقاضا و کشف قیمت پایه نیست؟ آیا از نظر جنابعالی تنها افزایش قیمت باید نتیجه عرضه و تقاضای کالا در بورس باشد؟

این انجمن افزود: طی یکسال اخیر دو شرکت تحت مدیریت شما به نامهای فرومولیبدن کرمان و کارمانیا به دلیل زیان‌های انباشته مشمول تعیین مدیر تصفیه شده‌اند آیا قصد دارید با در اختیار گرفتن اداره بقیه واحدها آنها را نیز به همین وضع دچار نمایید و ماده اولیه خام صادر نمایید؟ اشتغال‌زایی داخلی چه می‌شود؟

*زیان عملکرد شما به چه میزان خواهد بود؟

انجمن مولیبدن افزود: عدم خرید سولفور مولیبدن طی چند هفته اخیر بیش از 250 هزار دلار ضرر برای شرکت ملی مس ایجاد کرده، آیا این ضرر همان تایید حرفهای انجمن مولیبدن و شرایط جهانی کالا نیست؟ آیا ترجیح می‌دهید تولید کننده داخلی زیر دست ضرر نموده و فقط ملی مس سود ببرد؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس