کد خبر 127563
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۵

مستند سینمایی « وال استریت » جمعه این هفته ، 26 خرداد ماه ، از شبکه مستند سیما به روی آنتن می رود.

به گزارش مشرق به نقل از جام جم، این مستند که در آمریکا فیلمبرداری شده، به معرفی جنبش وال استریت می‌پردازد و با مصاحبه با افراد معترض در این جنبش سعی در به تصویر کشیدن خواسته‌های مردم آمریکا و علل اعتراضات آن‌ها دارد.

این مستند که از تولیدات گروه سیاسی است روایتی جدید از حقایق پشت پرده نظام سرمایه داری ایالات متحده و جنبش مردمی وال استریت در قبال آن دارد و با حضور کارشناسان داخلی و خارجی همچون "مایکل مور" مستندساز پیشرو امریکایی  که به طور سرزده به معترضان در این جنبش می پیوندد و مورد استقبال قرار می گیرد و "جو مگیر" کارشناس مسائل داخلی امریکا و همچنین گزارش های مستند مردمی از زاویه ای دیگر به این رویداد می پردازد. ضمن آنکه تصاویری واقعی و جدید از  برخورد خشن نیروهای امنیتی با معترضان همراهي می کند.

ناتوانی مالی برای ادامه تحصیل، مشکل بی‌کاری، نادیده گرفتن رأی مردم آمریکا و قدرت فزاینده لابی‌ها در این کشور از جمله حرف‌های معترضان در این مستند است.

مستند « وال استریت » ساعت 16 و به مدت 79 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش خواهد شد.

بررسی « پرونده های جنگ » در شبکه مستند سیما     

مجموعه مستند « پرونده های جنگ» با نگاهی به بزرگترین و تاثیرگذارترین جنگ های جهان هر روز از شبکه مستند سیما پخش می شود.

این مجموعه سعی دارد نگاهی دوباره به تاریخ نزاع در جهان در قرن گذشته داشته باشد و نقش و تأثیر نظام های جهانی و ابرقدرت های منطقه ای را در شکل گیری و وقوع و همچنین پایان یافتن جنگ های مهم بررسی کند.

جنگ های جهانی اول و دوم و همچنین جنگ های ناحیه ای در قرن گذشته از قسمت های مهم این مجموعه مستند هستند که ظهور و سقوط دولت های دیکتاتوری و نقش سلاح های کشتار جمعی در تغییر سرنوشت انسان ها در آن مورد واکاوی قرار می گیرند.« پرونده های جنگ» این هفته ، هر روز ، ساعت 18 و به مدت 50 دقیقه از شبکه مستند سیما پخش می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس