کد خبر 1177864
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۲

به گزارش مشرق، علی دارابی، معاون امور استان‌های صداوسیما در صفحه اینستاگرام خود نوشت: فریدریش نیچه فیلسوف شهیر آلمانی وقتی که می‌خواهد درباره آینده بنویسد نکته‌ی عمیقی را طرح می‌کند که «آینده بر زمان حال تأثیر می‌گذارد». به عبارت دیگر آنچه در آینده روی می‌دهد، همان چیزی است که در زمان حال به آن می‌پردازیم. در کتاب آینده‌پژوهی انقلاب اسلامی؛ بیم‌ها و امیدها همین مسئله را بازشکافی کردم و پس از بررسی چیستی «آینده‌پژوهی» و بازشناسی آن نسبت به «آینده‌شناسی» به بازخوانی برخی از نظریات اندیشمندان این حوزه پرداختم و ضرورت آینده‌ پژوهی انقلاب را شرح دادم.

در این کتاب آینده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و زیست‌ محیطی جهان را شرح داده و تاثیر آن بر انقلاب و ایران اسلامی را تشریح کردم* و همچنین نقش و سهم رسانه‌ها و فهم مسائل در جهان آینده را به بحث گذاشتم.

در این کتاب آینده فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و زیست‌ محیطی جهان را شرح داده و تاثیر آن بر انقلاب و ایران اسلامی را تشریح کردم و همچنین نقش و سهم رسانه‌ها و فهم مسائل در جهان آینده را به بحث گذاشتم.

این کتاب را فارغ از هیاهوهای کنونی که با مسائل سیاسی درهم آمیخته می‌بایست مطالعه کرد. افکار ده‌ها صاحب‌ نظر چه از منظر پژوهش‌هایی که انجام دادند و چه به لحاظ گفتگوهایی که با آنها انجام دادم در این کتاب آمده و به بار علمی آن افزوده و نتایج آن را دقیق‌ تر کرده است. در دورانی که رهبر معظم انقلاب با صدور بیانیه‌ی گام دوم انقلاب اسلامی، نقشه‌ی کلی آینده را ترسیم کردند، باید با هم‌اندیشی، بهترین مسیرها و راه‌ها را بیابیم.

دهه‌ی فجر فرصت مغتنمی است تا راه آینده‌ی انقلاب را بازشناسی کنیم و همانطور که در مجموعه نوشته‌های پیشین چرا انقلاب کردیم؟! گذشته را مورد بررسی و نقد قرار دادم، حال باید درباره‌ی چگونه آینده انقلاب را بسازیم؟! مطالعه و گفتگو کنیم و این یگانه راه ساختن آینده است و یقینا آینده به آنچه اکنون انجام می‌دهیم بستگی دارد.

در "کتاب آینده پژوهی انقلاب اسلامی ؛بیم ها وامیدها" تالیف اینجانب ازانتشارات موسسه امیرکبیر تلاش کرده ام درباره علل وچرایی انقلاب اسلامی، دستآوردها و چالش های آن بارویکرد آینده پژوهی چشم انداز انقلاب اسلامی  و تحولات جهانی در ٤٠ سال آینده را توضیح دهد.

چگونه آینده انقلاب را بسازیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۳ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
    0 2
    جمهوری اسلامی ما جاوید است............. دشمن ز حیات خویشتن نومید است. آن روز که عالم ز ستمگر خالی است.......... ما را و همه ستمکشان را عید است. (شعر از امام روح الله)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس