کد خبر 1162309
تاریخ انتشار: ۱۱ دی ۱۳۹۹ - ۲۲:۳۰
آلودگی نمایه آلودگی هوا نمایه آلودگی هوای تهران هوای آلوده

مدیرعامل شرکت کنترل و کیفیت هوای تهران گفت: بر اساس اطلاعات داده شده میزان آلودگی هوا در محدوده کنترل ترافیک افزایش داشته است.

به گزارش مشرق، شهید زاده مدیرعامل شرکت کنترل و کیفیت هوای تهران با اشاره به آلودگی هوای تهران، اظهار کرد: از دوستان خود در مرکز کنترل ترافیک تهران درخواست کردیم تا وضعیت آلودگی هوا را قبل و پس از محدودیت‌های تردد به ما اعلام کنند.

بیشتر بخوانید:

کیفیت هوا در سراسر پایتخت آلوده است

وی ادامه داد: بر اساس اطلاعات داده شده مشخص شد در محدوده طرح های ترافیکی افزایش ترافیک را شاهد بوده‌ایم و در خارج از محدوده با کاهش مواجهه بوده‌ایم.

بیشتر بخوانید:

راهکار حناچی برای کاهش آلودگی هوا: شهروندان دمای منازل را کاهش دهند

شهید زاده درباره علت این افزایش ترافیک گفت: بسیاری از شهروندان برای رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی به جای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی از خودروهای شخصی خود استفاده می‌کنند و از آنجایی که زمان محدودیت‌ها کاهش یافته می‌توانند قبل از شروع طرح ترافیک به محل کار خود برسند و پس از آن به راحتی از محدوده خارج شوند.

مدیرعامل شرکت کنترل و کیفیت هوای تهران بیان کرد: البته این مقایسه زمانی صحیح است که بگوییم سهم حمل و نقل و منابع متحرک و سهم صنایع، نیروگاه‌ها و پالایشگاه‌ها نسبت به سال ۹۶ ثابت مانده است اما اکنون با سوزاندن سوخت‌های پرهزینه سهم صنایع ما بیشتر شده است.

وی گفت‌: محاسبات گذشته مربوط به سوخت مایعی بوده که در سالهای گذشته مورد استفاده قرار می‌گرفته و اندازه گیری های ما نشان می‌دهد بالا رفتن آلودگی مربوط به سوخت متحرک نیست بلکه مربوط به منابع ثابت است و با سوزاندن آنها مقادیر زیادی ذرات معلق وارد هوای شهر می شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس