کد خبر 1156751
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰
آغاز نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام

آخرین جلسه کمیسیون مشترک برجام در حالی برگزار شد که پنج سال از برگزاری این جلسات بدون حتی یک خروجی مثبت می‌گذرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون اخبار ویژه خود نوشت:روزنامه جوان، با اشاره به نشست مجازی کمیسیون مشترک برجام نوشت: این جلسات طی پنج سال بعد از امضای برجام کمترین دستاوردی را برای طرف ایرانی به همراه نداشته و گره‌ای از مشکلات عدیده ایران در روند اجرای مذاکرات باز نکرده است.

در حالی نزدیک به ۲۰ جلسه از کمیسیون مشترک برجام میان طرف مذاکره‌کننده ایرانی و طرف‌های مقابل برگزار می‌شود که پیش از این از اعضای ۵+۱ حاضر به پذیرش آن نشده‌اند که حتی در بیانیه‌های پایانی خود کمترین اشاره‌ای به حقوق تضییع شده ایران داشته باشند و تنها از ابراز امیدواری‌های موکول به آینده نامعلوم درباره تحقق وعده‌های خود به ایران سخن گفته‌اند؛ ‌آینده‌ای مبهم که بعد از گذشت ماه‌ها از روز امضا و اجرای برجام هنوز به دست نیامده است و طرف ایرانی نیز کمافی‌سابق با این رفتار توهین‌آمیز طرف‌های غربی خود را وفق داده و امیدوار باقی مانده است تا روزی کمیسیون مشترک برجام در یکی از بیانیه‌های خود ولو در حد یک واژه یا عبارت از حقوق از دست رفته طرف ایرانی چیزی بنویسد.

نزدیک به ۱۰۰ روز از نشست قبلی کمیسیون مشترک برجام که در ۱۱ شهریورماه در هتل پله‌کوبورگ شهر وین برگزار شده بود، ‌ می‌گذرد و طی این مدت طرف‌های اروپایی به عنوان متهمان ردیف نخست، تضییع حقوق ایران بعد از آمریکا ساده‌ترین اقدام برای اجرایی کردن تعهدات ۱۱گانه خود را در برجام صورت نداده‌اند و بدون آنکه خودشان را موظف به اجرای حداقل بخشی از برجام بدانند، با رویه گستاخی سابق از ضرورت تعمیم مذاکرات هسته‌ای به مباحث موشکی و منطقه‌ای سخن به میان می‌آورند.

آنچه همچنان برای افکار عمومی محل پرسش است و هیچ‌گاه نیز پاسخ درخوری به آن داده نشده، این است که هدف و انگیزه طرف ایرانی از برگزاری چنین نشست‌های بی‌فایده‌ای چیست؟ به صرف گعده‌های نمایندگان طرفین مذاکرات هسته‌ای که حقوق از دست رفته ملت ایران محقق نخواهد شد؛ پس چه اصراری به برگزاری نشست‌های سمبلیکی است که تنها با هدف «زنده‌ بودن مرده برجام» است؟

در همین حال روزنامه شرق هم در گزارشی، نشست کمیسیون برجام را صرفا، جلسه‌ای سیاسی با چاشنی گلایه ارزیابی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • CA ۰۸:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    ایران باید با تمام قدرت به طرف بازدارندگی برود .زمان نشان داد ۵+۱ هیچ کدام حامی اسرائیل است نه ایران
  • سید IR ۰۹:۴۲ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    البرجامُ ماالبرجام و ماادراک ماالبرجام!!
  • IR ۱۱:۰۸ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    سرگرمی برجام .
  • حسن IR ۱۲:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۹/۲۷
    0 0
    تیتر خبرتون جالب بود. ماستمالی ..! دقیقا این چند ساله دارن ماستمالی میکنن ولی به مردم که میرسن میگن : اقتدار در دیپلماسی،تلاش برای گشایش معیشت مردم و...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس