کد خبر 112998
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۰

یکی از گونه های بسیار شگفت انگیز در میان حیوانات عنکبوت ها هستند. این موجودات در حالی که بسیار کوچک هستند دنیای بسیار وسیعی نیز دارند.

به گزارش گروه خواندنی های مشرق، از این موجودات بسیار شگفت انگیز گونه های بسیار زیادی بر روی زمین وجود دارند که همه آن ها به نوعی جذابت های خاص خودشان را دارند. در ادامه نگاهی داریم به بامزه ترین گونه های این موجود شگفت آور:

1-عنکبوت خندان:

این عنکبوت به خاطر حالتی که دارد به این نام معروف شده است. اگر به پشت این موجود نگاه کنید یک صورت خندان را می بینید. این عنکبوت در جنگل های هاوایی برای اولین بار دیده شده و البته برای انسان نیز خطری ندارد. این گونه گاهی اوقات به صورت های ناراحت نیز دیده شده است. البته تعداد زیادی از آن در دنیا وجود ندارد.



2- عنکبوت شاخ دار:

این عنکبوت همانطور که از اسمش مشخص است دارای شاخ های متفاوتی روی بدنش است. البته در کنار ظاهر خشنش برای انسان ها اصلا خطری ندارد و شاخ ها تنها برای حفاظت او مقابل پرندگان است. این گونه از عنکبوت ها در بیشتر نقاط زمین وجود دارند. این عنکبوت در بالای تارهایش معمولا یک پرچم نیز نصب می کند تا پرندگان به او نزدیک نشوند.



3-  Bagheera kiplingi:

این عنکبوت اسمش را از روی یکی از ببرهای داستان کتاب جنگل گرفته است. این عنکبوت به خاطر چهره خاص و البته قدرت پرشی که دارد بسیار معروف شده است. بیشتر مواقع این قدرت پرش در مواقع فرار از دست دشمنان استفاده می شود و محل زندگی این عنکبوت در میان درختان اقاقیا است.



4- عنکبوت یا عقرب؟:

این عنکبوت به خاطر دمی که دارد بسیار به عقرب شبیه است. البته این مورد تنها در مورد جنس ماده از این عنکبوت ها وجود دارد. این عنکبوت ها بیشتر در استرالیا هستند و برای انسان ضرری ندارد و بی خطر هستند. این عنکبوت اصلا به تارهای دیگر عنکبوت ها نزدیک نمی شوند.



5- Argyrodes colubrinus:

نام دیگر این عنکبوت شلاقی است اما بیشتر به همین نام سخت صدا می شود. بدن مار گونه ای دارد و خیلی به عنکبوت های دیگر شبیه نیست. این عنکبوت از جمله دسته شکارچیان است و برای انسان نیز خطرهایی به همراه دارد چرا که از گونه عنکبوت سیاه است.




نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس