کد خبر 1029676
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۵
رضا گنجی

کاش آمریکایی ها هم به رسانه ها، اصلا همان رسانه های غربی، اجازه می دادند تا روز بعد از حمله موشکی سپاه، از پایگاه نظامی شان، با همین کیفیت گزارش تهیه کنند.

از عصر امروز (۵شنبه)، حملات رسانه ای بعضی از رسانه های غربی و رسانه های معاند فارسی زبان در متهم کردن ایران در حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی شدت گرفته است.

چهارشنبه، صبح زود که خبر سقوط هواپیما را شنیدم، همکارانم را راهی محل حادثه کردم. گروه فیلم و عکس ما از محل سقوط هواپیما هر چقدر که خواستند، تصویر ثبت و ضبط کردند. از اجساد، از لوازم و اسباب باقی مانده از قربانیان، از لاشه های هواپیما و غیره... ما تا عصر حدود شش بسته تصویری فقط برای خبرگزاری رویترز درباره این حادثه ارسال کردیم.

علاوه بر ما، خبرگزاری های مهم دیگر، از AFP و فرانس پرس، AP و راشا تودی و هر رسانه ای که این موضوع برایش مهم بود هم در آنجا حضور داشتند و از زوایای مختلف حادثه را پوشش دادند. بد نیست بدانید که حتی بعضی از فعالین رسانه های خارجی را با هلیکوپتر بردند تا نماهایی کلی تری از محل سقوط را ببینند و ثبت کنند.

سوال: کدام کشوری پیدا می شود که بر فرض مثال چنین خبط بزرگی بکند و هواپیمای مسافربری ای که هموطنان خودش مسافرش هستند را هدف قرار دهد، و دقایقی بعد از سقوط، چنین آزادانه به همه ی رسانه های داخلی و بین المللی اجازه بدهد هر طور که خواستند از محل حادثه،   در فرمت های مختلف گزارش تهیه و منتشر کنند؟

کاش آمریکایی ها هم به رسانه ها، اصلا همان رسانه های غربی، اجازه می دادند تا روز بعد از حمله موشکی سپاه، از پایگاه نظامی شان، با همین کیفیت گزارش تهیه کنند تا بقول خودشان پوچ بودن ادعای مردان نظامی ایران برای همگان نمایان شود.

ابعاد حادثه حتما پیش تر  بیشتر عریان می شود اما این بین کسی حق ندارد با خون قربانیان، بازی کثیف رسانه ای کند.

انسانیت و وجدان حکم می کند که طرف حقیقت باشیم. ما قرار بود کارمندان "انسانیت" باشیم نه عبد مشتی سیاست باز دجال و بی هویت.

به خانواده های قربانیان حادثه هواپیمایی اوکراین تسلیت می گوییم و بی شک تحقیق جامع درباره ابعاد این حادثه را خواستاریم.

رضا گنجی/ مدیر دفتر خبرگزاری تیما انگلیس در تهران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    4 1
    احسنت جوانمرد باشرف
  • IT ۲۰:۲۹ - ۱۳۹۸/۱۰/۲۰
    3 1
    عالی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس