صورت تخلف ایران در مسیر توافق نهایی هسته‌ای تل‌آویو باید چراغ سبز حمله به تاسیسات هسته ای ایران را از واشنگتن دریافت کند.

گروه بین‌الملل مشرقخلاصه اخبار بین‌الملل روز دوشنبه 94/1/24 به شرح زیر است:

روزنامه بین الملل مشرقایران:

ظریف فردا به مادرید و پس از آن به لیسبون می‌رود

خبرگزاری فارس- محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان فردا (سه‌شنبه) عازم مادرید و سپس راهی لیسبون می‌شود. ظریف در حال حاضر در آستانه پایتخت قزاقستان به سر می‌برد. سفر وزیر امور خارجه به مادرید و لیسبون در پاسخ به سفر همتایان اسپانیایی و پرتغالی به تهران و با هدف توسعه روابط دوجانبه انجام خواهد شد. ظریف در دیدار با مقامات ارشد این دو کشور همچنین آخرین تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را مورد بحث و گفت‌وگو قرار خواهد داد.

دیدار دبیر شورای عالی امنیت ملی با همتای روس و سخنرانی در نشست سازمان شانگهای

خبرگزاری فارس- علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی برای دیداری 2 روزه و سخنرانی در دهمین اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای صبح دوشنبه وارد مسکو شد. وی در سفر به روسیه ضمن دیدار با نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی این کشور، در مورد آخرین تحولات سیاسی و منطقه‌ای با وی گفت‌وگو و تبادل نظر خواهد کرد.

گاردین: ایران از استرالیا می‌خواهد تحریمهای پتروشیمی را تسهیل کند

گاردین- یک مقام سفارت ایران در کانبرا که خواسته نامش فاش نشود گفته در جریان سفر جولی بیشاپ وزیر خارجه استرالیا به تهران، ایران از این کشور درخواست میکند تا تحریمهای پتروشیمی را تسهیل کند. دولت استرالیا همچنین از ایران درخواست خواهد کرد پناه‌جویان ایرانی را که تقاضای پناهندگی آنان توسط دولت استرالیا رد شده، به کشور بازگرداند. این مقام افزود دولت استرالیا نیز برای صادرات محصولات کشاورزی و دامی خود به ایران اشتیاق دارد که به سود کشاورزان استرالیایی خواهد بود.

هیات آژانس بین‌المللی انرژی اتمی ۲۶ فروردین به تهران سفر می‌کند

اسپوتنیک- یوکیو آمانو مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی از سفر یک گروه از ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به ایران در ۲۶ فروردین خبر داد. وی همچنین با اشاره به مذاکرات هسته‌ای لوزان گفت: آژانس از پیشرفت بدست آمده در مذاکرات بر سر برنامه هسته‌ای ایران در قالب و چارچوب 1+5 استقبال می‌کند. خبرگزاری رویترز هم گزارش داد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از توافق با ایران برای برگزاری نشست فنی در تهران در تاریخ ۱۵ آوریل خبر داد.

رویکرد حزب کارگر انگلیس در قبال ایران تعامل و فشار است

گاردین- حزب کارگر بریتانیا در دور قبلی انتخابات سراسری انگلیس در سال 2010 گفته بود در مورد رابطه با ایران، سیاست تعامل و فشار را در پیش خواهد گرفت. بعد از گذشت 5 سال و در آستانه انتخابات سراسری که تا سه هفته دیگر در بریتانیا برگزار می‌شود، حزب کارگر هم‌چنان به همان رویکرد پیشین در مورد ایران پایبند بوده و با وجود آن‌که مذاکرات هسته‌ای ایران پیشرفت‌‌هایی داشته، سیاست حزب کارگر انگلیس در قبال ایران هم‌چنان همان تعامل و فشار است. کمتر از یک ماه دیگر و در تاریخ 7 مه، مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلند شمالی) به پای صندوق‌های رای خواهند رفت تا به نامزدهای احزاب سیاسی برای کسب 650 کرسی از پارلمان این کشور رای دهند.

بسیاری از ایالت‌های آمریکا احتمالا تحریم‌های ایران را حفظ می‌کنند

رویترز- در حالی که آمریکا و ایران به توافق تاریخی نزدیکتر شده‌اند، بسیاری از ایالت‌های آمریکا احتمالا تحریم‌هایی را که خود در قبال ایران وضع کرده‌اند، حفظ می‌کنند. در گزارشی با عنوان توافق یا عدم توافق، بسیاری از ایالت‌های آمریکا تحریم‌های ایران را حفظ خواهند کرد، نوشت: در حالی که آمریکا و ایران به توافق هسته‌ای تاریخی نزدیکتر شده‌اند، بسیاری از ایالت‌های آمریکا احتمالا به تحریم‌هایی را که خود در قبال ایران وضع کرده‌اند، حفظ می‌کنند. نزدیک به دو سوم ایالت‌های آمریکا خود تدابیر و قوانینی تحریمی علیه ایران وضع کرده‌اند.

اسناد امضاشده بین ایران و ترکیه در سفر اردوغان به تهران

خبرگزاری فارس- علیرضا بیکدلی سفیر ایران در ترکیه با اشاره به سفر اخیر رئیس جمهور ترکیه به کشورمان، به اسنادی که در این سفر امضا شد، پرداخت. وی در یادداشت خود آورده است: علاوه بر بیاینه مشترکی که در پایان سفر منتشر شد، اسنادی نیز به امضا رسید که عبارتند از: یادداشت تفاهم همکاری بین دانشکده روابط بین‌الملل وزارت امور خارجه ایران و آکادمی دیپلماتیک وزارت خارجه جمهوری ترکیه، یادداشت تفاهم همکاری در زمینه بهداشت و علوم پزشکی بین دولتین، یادداشت تفاهم در مورد همکاری در زمینه محیط زیست، یادداشت تفاهم همکاری بین سازمان صنایع کوچک و پارک‌های صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت ایران و سازمان توسعه شرکت‌های کوچک و متوسط وزارت علوم صنایع و فن آوری جمهوری ترکیه، پروتکل همکاری بین مرکز مالکیت معنوی سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ایران و موسسه ثبت اختراع ترکیه، بیانیه حسن نیت درباره فعالیت‌های زنان و خانواده بین معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ایران و وزارت خانواده و سیاست‌های اجتماعی جمهوری ترکیه و بیانیه حسن نیت درباره راه آهن.

ایران می‌تواند تأمین‌کننده عمده گاز اروپا باشد

سایت خبری تدی‌کز- محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه گفت: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند به تامین‌کننده عمده گاز اروپا تبدیل شود. ظریف پس از ملاقات با وزیر امور خارجه قزاقستان در کنفرانسی مطبوعاتی گفت: ایران همتراز با روسیه از تمام منابع برای تامین گاز به اروپا برخوردار است. وی همچنین اعلام کرد، ایران قصد رقابت با روسیه‌ را در این زمینه ندارد.

کری: آنچه ما در مورد تفاهم لوزان گفتیم، واقعیت دارد

خبرگزاری فارس- جان کری وزیر خارجه آمریکا روز یکشنبه در ۳ مصاحبه جداگانه با شبکه‌های مختلف، مواضع واشنگتن در قبال مذاکرات هسته‌ای را تشریح کرد. وزیر خارجه آمریکا در پاسخ به انتقادات مطرح‌شده از جانب ایران در خصوص آنچه طرف آمریکایی در مورد تفاهمات به دست آمده در شهر لوزان سوئیس منتشر کرد، گفت: واقعیاتی که مولفه‌ها (تفاهم لوزان) بر آن بنا شده، واقعیات هستند. دیروز روس‌ها هم بیانیه‌ای صادر کرده و گفتند که فکت شیت یا واقعیت‌هایی که از سوی ایالات متحده مطرح شده، اطلاعاتی قابل اتکا و دقیق هستند. توافق موقت را هم که نگاه کنید، می‌بینید آن‌ها تفسیر متفاوتی را مطرح کردند، اما وقتی پای اجرای توافق به میان آمد، آنچه که ما مطرح کرده بودیم، اجرا شد و پیش رفت. کری در پاسخ به این سوال که چطور می‌توان به ایران اعتماد کرد، گفت: اصل مطلب در همین است: اعتماد. ما اعتماد نمی‌کنیم. اعتماد، در آنچه ما داریم انجام می‌دهیم، هیچ جایی ندارد. شما باید اعتمادسازی کنید و این چیزی است که در یک دوره زمانی طولانی رخ می‌دهد. این توافقی است که بر اساس شفافیت، پاسخ‌گویی و راستی‌آزمایی بنا شده است. شما باید بتوانید بدانید چه چیزی در جریان است. وی گفت نمی‌خواهد وارد کش و قوس رسانه‌ای شود و افزود: ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که چه نیازهایی و چه انتظاراتی داریم. همین‌طور تصریح کرده‌ایم که اگر نتوانیم به اهدافمان برسیم، توافقی امضا نمی‌کنیم. ما بارها و بارها این امر را به کنگره و به جهان گفته‌ایم.

سناتور آمریکایی: چارچوب توافق ایران و ۱+۵ فاقد صراحت است

شبکه رادیویی آمریکایی- ریچارد بلومنتال سناتور دموکرات و از حامیان لایحه نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای ایران و 1+5 روز یکشنبه (دیروز) تصریح کرد که تفاهم هسته‌ای لوزان فاقد صراحت در موضوعات کلیدی است. این سناتور دموکرات ادامه داد: در حالیکه باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا پیشنهاد داده است که تحریم‌های ایران تا زمانیکه محدودیت‌های جدیدی بر برنامه هسته‌ای ایران تا مدتی اعمال نشود، لغو نخواهد شد، مقامات ایرانی خواستار لغو فوری تحریم ها بعد از توافق ایران و 1+5 شده‌اند.

فهرست اتحادیه صهیونیست: باید در پی کسب چراغ سبز حمله به ایران باشیم

جروزالم‌پست- فهرست مشترک احزاب چپ اسرائیل، موسوم به اتحادیه صهیونیست روز یکشنبه اعلام کرد در صورت تخلف ایران در مسیر توافق نهایی هسته‌ای تل‌آویو باید چراغ سبز حمله به تاسیسات هسته ای ایران را از واشنگتن دریافت کند. اسحاق هرتزوگ و زیپی لیونی رهبران این فهرست طرح پیشنهادی موسوم به اقدام درباره نحوه تعامل تل‌آویو با گروه 1+5 را در زمینه چارچوب توافق هسته‌ای با ایران اعلام کردند. این حزب اعلام کرد تل‌آویو باید در پی تفهیم این مسئله به آمریکا باشد که در صورت تخلف ایران و نقض توافق هسته‌ای و به خطر افتادن موجودیتش، برای دفاع از خود علیه تهران دست به اقدام نظامی می‌زند.

وزیر انرژی آمریکا: رفع تحریم‌ها، مشروط به جلب اعتماد جامعه جهانی است

واشنگتن‌پست- ارنست مونیز وزیر انرژی آمریکا با انتشار یادداشتی به حمایت از تفاهم به دست آمده در شهر لوزان سوئیس پرداخت. وی نوشته است که این تفاهم مسیری فراهم کرد که از لحاظ فنی به درستی نسبت به صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران اطمینان می‌دهد و در صورتی که اینطور (صلح‌آمیز) نباشد، به سرعت این امر را مشخص کرده و فضای تنفس کافی برای پاسخ مناسب را ایجاد می‌کند. وی در ادامه به بحث نظارت‌ها اشاره کرده و آن‌ها را بی‌سابقه خوانده است. ایران به سرعت پادمان‌های پروتکل الحاقی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی را اجرا و نهایتا (در مجلس) تصویب می‌کند. پروتکل الحاقی اجازه می‌دهد هم در تأسیسات اعلام‌شده نظیر نطنز، فردو و اراک و همچنین در سایت‌های اعلام‌نشده‌ای ظن اقدامات خارج از محدوده در آن‌ها وجود دارد، بازرسی و نمونه‌گیری انجام شود. در صورتی که ایران اعتماد جامعه بین‌الملل را به دست آورد، آنگاه محدودیت‌ها به صورت مرحله‌ای از میان برداشته می‌شود.

سناتور منندز بر عدم عقب‌نشینی از طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای تاکید کرد

نشریه آمریکایی هیل- باب منندز، سناتور تندروی آمریکایی می‌گوید که قصد ندارد از طرح نظارت کنگره بر توافق هسته‌ای با ایران، عقب‌نشینی کند. بر اساس طرح کورکر-منندز، کنگره حق خواهد داشت در توافق هسته‌ای 1+5 و ایران دخالت کند. منندز می‌گوید: فکر می‌کنم رییس جمهور محاسبات نادرستی داشته است. هنگامی‌که شما آغوش خود را به سمت آن‌ها (ایران و کوبا) باز می‌کنید، ‌آن‌ها با مشت به شما حمله می‌کنند. منندز در ادامه با نام نهادن توافق هسته‌ای به عنوان یک جایزه برای ایران گفت که نباید امکان امضاء توافقنامه‌ای که برای ایران حکم جایزه را دارد به‌آن‌ها داد و رهبری ایران با ژست‌های اوباما تغییری نخواهد کرد.

نتانیاهو: ایران قابل اعتماد نیست

آسوشیتدپرس- بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم اسرائیل در ادامه سخن پراکنی درباره تفاهم ایران و قدرت‌های جهانی، جمهوری اسلامی را کشوری غیر قابل اعتماد نامید. نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: تهران بر لغو تمامی تحریم‌‌ها پافشاری می‌کند و از امکان بازرسی از تاسیسات هسته‌ای شک برانگیزش سرباز می‌زند. تحریم‌های شدید باید علیه این کشور باقی بمانند.

اسرائیل می‌تواند آسیب‌های توافق با ایران را برای خود کاهش دهد

المانیتور-ایال بن- رئونفرمانده گردان زرهی رژیم صهیونیستیبر این باور است اسرائیل می‌تواند با اعمال فشار برای گنجاندن بندهایی درباره برنامه موشک‌های بالستیک ایران، نظارت دقیق و جدی بر برنامه هسته‌ای ایران‌ و طرح‌های بازدارنده و تنبیهی آسیب‌های این توافق را برای خود کاهش دهد.

ایران سی و چهارمین عضو موسس بانک سرمایه‌گذاری در زیرساخت آسیا شد

خبرگزاری فارس-بانک سرمایه‌گذاری در زیرساخت از جمله ترتیبات جدید التاسیس بانکی بین‌المللی در قاره آسیا است که در سال 2013 توسط چین مطرح شده است.ابتکار تاسیس بانک آسیایی سرمایه گذاری در زیرساخت، برای نخستین بار در سال 2013 توسط رئیس جمهوری چین مطرح شده است. سرمایه بانک 100 میلیارد دلار است، ولی سرمایه اولیه آن 50 میلیارد دلار تعیین شده و کشورهای عضو موظف به تامین آن شده‌اند و در وهله اول می‌بایست 10 درصد آن معادل 10میلیارد دلار را واریز کنند. 75 درصد از سرمایه بانک را کشورهای آسیایی و 25 درصد آن توسط کشورهای غیرآسیایی تامین خواهد شد. بر این اساس سهم کشورها بر اساستولید ناخالص ملیتعیین می‌شود.در روز شنبه مورخ 15 فروردین 1394 برابر با 4 آوریل 2015، جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان سی و چهارمین عضو موسس این بانک تعیین شده است. تاکنون 57 کشور جهان متقاضی عضویت در این بانک بین‌المللی هستند که از این میان؛ عضویت 35 کشور نهایی شده و عضویت بقیه کشورها در حال بررسی است.

روزنامه بین الملل مشرقیمن:

سخنگوی نیروهای مسلح یمن: پاسخ ما به عربستان قطعی، دردناک و قاطعانه خواهد بود

شبکه المسیره یمن- شرف غالب لقمان سخنگوی ارتش و نیروهای مسلح یمن با بیان اینکه ارتش و مردم یمن توان پاسخ به تجاوز عربستان را دارند گفت که عربستان که رهبر و هدایت کننده تروریسم و القاعده در منطقه است مشغول تخریب هدفمند یمن است. شرف لقمان گفت: ارتش یمن و کمیته‌های مردمی هستند که تصمیم می‌گیرند چه زمانی پاسخ عربستان داده شود. ما هنوز به تجاوزشان پاسخ نداده‌ایم. تاکید می‌کنم که پاسخ قوی، قاطعانه و دردناک خواهد بود. ما توان پاسخ داریم و سلاح کافی برای این کار را هم در اختیار داریم. پاسخ ما را نمی‌شنوید، ان‌شاءالله بزودی پاسخ را به چشم خواهید دید. نیروهای سعودی ترسوتر از آن هستند که مقابل نیروهای ما ایستادگی کنند.

افزایش نقش آمریکا در یمن

وال استریت ژورنال- آمریکا نقش خود در کمپین به رهبری سعودی علیه شورشیان یمن را گسترش می‌دهد. مقامات آمریکایی نگران هستند که افزایش تلفات غیرنظامیان، سبب کاهش و تضعیف حمایت (از حملات عربستان سعودی) در یمن و دیگر کشورهای عرب سنی که از آن حمایت کرده‌اند، شود. دولت اوباما درباره اینکه حملات هوایی منجر به جلوگیری از دستاوردهای حوثی‌ها شود، تردید دارد. مقامات آمریکایی می‌گویند با توجه به خطر دخالت بیشتر ایران، در حال تاکید بر سعودی‌ها برای متوقف کردن پیشروی‌های شورشیان هستند تا وضعیت به حالتی تبدیل شود که همه طرفها به میز مذاکرات سوق یابند.

انصارالله چندین جاسوس عربستان را بازداشت کرد

روزنامه سعودی الشرق الاوسط- جنبش انصارالله شماری از جاسوسان وابسته به عربستان در برخی نهادهای نظامی از ارتش، سرویس امنیتی و سروییس امنیت ملی وسیاسی یمن را شناسایی و بازداشت کرد. افراد مسلح (وابسته به) حوثی‌ها بازداشت‌های گسترده‌ای در نیروهای ارتش، امنیتی و سرویس اطلاعات امنی ملی و سیاسی کرده‌ و دهها نفر را بازداشت کردند. اتهام این افراد همکاری با عملیات توفان قاطع عربستان علیه یمن است و از جمله افراد بازداشت شده، سرتیپ خالد خلیل فرمانده عملیات منطقه پنجم است که چند روز پیش بازداشت شد. به اذعان الشرق الاوسط، این مقام نظامی یمن گفت، از جمله اتهامات این افراد و برخی فرماندهان نظامی، کاشت تراشه‌های ردیابی الکترونیکی است که اهداف نظامی را برای خلبانان و جنگنده‌های عربستان سعودی معین می‌کرد و به آنان مختصات این نقاط را برای بمباران می‌داد.

انصارالله درخواست عربستان برای گفت‌وگو را رد کرد

المیادین- محمد عبدالسلام سخنگوی انصارالله یمن با اشاره به اینکه این گروه هرگونه درخواست برای گفت‌وگو از سوی کشوری که به خاک یمن حمله کرده را رد می‌کند، گفت: سعودی‌ها تا زمانی که به حملاتشان به یمن ادامه می دهند صلاحیت دعوت به گفت‌وگو را ندارند.

بمباران ورزشگاه و سیلوهای گندم در یمن

المیادین- بمب‌افکن‌های سعودی در حمله به استان إب در غرب یمن یک ورزشگاه و چندین خانه مسکونی را بمباران کردند. در بمباران این ورزشگاه، 6 کشته و دهها زخمی برجای مانده است. همچنین در استان عدن در جنوب یمن نیز کشتی‌های ائتلاف سعودی، سیلوهای گندم و مراکز حکومتی را مورد هدف قرار دادند. از سوی دیگر در منطقه صفراء در استان صعده در شمال یمن، جنگنده‌های سعودی چندین مناطق مسکونی را بمباران کردند که دهها کشته و زخمی بر جای مانده است.

انتصاب خالد بحاح به عنوان معاون منصور هادی

منابع خبری- عبدربه منصور هادی رئیس‌جمهور مستعفی و فراری یمن به عربستان در حکمی خالد بحاح نخست‌وزیر پیشین یمن را به عنوان معاون و نخست‌وزیر دولت خودخوانده خویش برگزید. خالد بحاح پیش از این به همراه منصور هادی از پست نخست‌وزیری یمن استعفا داده بود اما این دو پس از فرار از صنعا اعلام کردند که استعفای خود را باز پس گرفته‌اند.

خاک‌سپاری رهبر معنوی انصارالله یمن در کنار آرامگاه عماد مغنیه

پایگاه خبری لبنانی جنوبیه-منابع رسانه‌ای لبنان اعلام کردند که قرار است روز دوشنبه،پیکر یکی از رهبران انصارالله یمن، در کنار آرامگاه شهید عماد مغنیه در جنوب لبنان به خاک سپرده شود.محمد عبدالملک الشامی از رهبران دینی انصارالله یمن است که 5 روز پیش از آغاز عملیات توفان قاطع در یکی از حملات تروریستی القاعده در صنعا، زخمی شده بود، جمعه گذشته درگذشت. پیکر این رهبر معنوی انصارالله، عصر روز دوشنبه در ضاحیه تشییع شد و در نهایت در آرامگاه عماد مغنیه در کنار این فرمانده جنبش مقاومت اسلامی لبنان دفن خواهد شد.الشامی، 17 سال پیش به سوریه رفت و در حوزه علمیه دمشق تحصیل کرد و نقش زیادی در جذب یمنی‌ها برای تحصیلات حوزوی داشت.

روزنامه بین الملل مشرقآمریکا:

هیلاری کلینتون رسماً وارد رقابت ریاست جمهوری آمریکا شد

شبکه خبری سی‌ان‌بی‌سی- هیلاری رودهام کلینتون به عنوان نامزد دموکرات‌ها برای تسخیر کرسی ریاست جمهوری و شرکت در رقابت‌های انتخاباتی سال 2016، رسماً اعلام آمادگی کرد. این تصمیم از طریق ارسال یک نامه الکترونیک اعلام شد؛ نامه‌ای که توسط جان پودستا مشاور ارشد خانم کلینتون برای هواداران حزبی وی اعلام ارسال شده است. پیش از این دو سناتور یعنی تد کروز و رند پاول برای شرکت در رقابت‌های ریاست‌جمهوری رسماً اعلام آمادگی کرده بودند.

حمایت نخست‌وزیر فرانسه از نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

فیگارو- مانوئل والس نخست‌وزیر فرانسه در پیامی در شبکه اجتماعی توئیتر، پس از آن‌که هیلاری کلینتون رسما نامزدی خود در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری 2016 آمریکا را اعلام کرد، ضمن حمایت از نامزدی وی، برای کلینتون آرزوی موفقیت کرد. باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا در اظهاراتی درباره نامزدی هیلاری کلینتون در انتخابات 2016 گفته که او نامزدی شگفت‌انگیز و خارق‌العاده است. وی همچنین گفته است: هیلاری کلینتون در انتخابات سراسری (ریاست جمهوری) حامی من بود و وزیر خارجه ممتاز و برجسته‌ای بوده و او دوست من است. فکر می‌کنم او رئیس‌جمهوری عالی خواهد شد. کلینتون که در صورت انتخاب اولین رئیس‌جمهور زن آمریکا خواهد بود، روز یکشنبه از تصمیم برای شرکت در رقابت‌های ریاست‌جمهوری خبر داد.

مجازات ۴ آمریکایی عضو بلک واتر در پرونده قتل عراقی‌ها امروز اعلام می‌شود

آسوشیتدپرس- حکم مجازات ۴ نیروی شرکت امنیتی بلک واتر که مهر ماه سال گذشته در پرونده قتل 14 عراقی در سال 2007 گناهکار شناخته شدند، ‌امروز دوشنبه اعلام می‌شود. سال 2007 نیروهای بلک واتر در یکی از میادین شلوغ بغداد، به بهانه تهدید امنیتی برای کاروان حامل یک دیپلمات ارشد آمریکایی، مردم را به رگبار بستند و 17 نفر را کشتند. قرار است برای داستین هرد، اوان لیبرتی و پل اسلو سه تن از مجرمان این فاجعه، حبس‌های طولانی مدت درنظر گرفته شود و نیکلاس اسلاتن نفر چهارم در این پرونده،‌ قرار است به حبس ابد محکوم شود.

راند پاول: نکات خوبی در فکت‌شیت آمریکایی می‌بینم

خبرگزاری فارس- سناتور راند پاول در برنامه ملاقات با رسانه گفت از روایت آمریکایی توافق لوزان که به فکت‌شیت آمریکایی مشهور شده، نکات خوبی برداشت می‌شود. در این سند، به صراحت از مرحله ای بودن برداشت تحریم‌ها سخن به میان آمده حال آنکه مقامات دولت ایران از توافق بر سر یکجا بودن برداشت این محدودیت‌های اقتصادی سخن می‌گویند.

دیدار جان کری با یهودیان آمریکا برای تشریح تفاهم هسته‌ای با ایران

هاآرتص- مقامات ارشد دولت باراک اوباما، به مدت دو ساعت با رهبران جوامع یهودی آمریکا دیدار کردند تا توافق هسته‌ای با ایران را مورد بحث قرار دهند. جان کری وزیر خارجه آمریکا و وندی شرمن معاون او، 8 آوریل با نمایندگان جوامع یهودی از جمله کمیته امور عمومی اسرائیل و آمریکا موسوم به آیپک و کمیته یهودیان آمریکا دیدار کردند.

مارادونا: اجلاس کشورهای آمریکایی سیلی به صورت اوباما بود

تله‌سور-دیگو آرماندو مارادونا اسطوره فوتبال آرژانتین روز یکشنبه طی برنامه تلویزیونی دزوردا به همراه ویکتور هوگو مورالس روزنامه‌نگار اروگوئه‌ای برگزاری هفتمین اجلاس سران کشورهای آمریکایی در پاناما (10 و 11 آوریل) را مورد بررسی و تحلیل قرار دادند. به گفته مارادونا این نشست که سیلی محکمی از سوی تمامی شرکت‌کنندگان به صورت باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا بود، مرحله‌ای تاریخی از برگزاری اجلاس سازمان کشورهای آمریکایی بود؛ چرا که کوبا برای نخستین بار در آن حضور یافته و هر 35 کشور عضو این سازمان گرد هم جمع شدند.

آمریکا اراده سیاسی برای اقدام علیه برنامه هسته‌ای ایران را ندارد

جروزلام پست-مدیر بخش مطالعات استراتژیک مرکز بگین - سادات در دانشگاه بار - ایلان با بیان اینکه آمریکا اراده سیاسی برای اقدام علیه ایران را ندارد، گفت: رژیم صهیونیستی خود باید زمان مناسب برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران را بیابد.افرایم اینبار با اشاره به نبود اراده سیاسی آمریکا برای اقدام علیه ایران، می‌گوید لازم است اسرائیل زمان مناسب را برای متوقف کردن برنامه هسته‌ای ایران بیابد.وی افزود: موضوع، اراده سیاسی است. ما به این مرحله رسیده‌ایم، زیرا دولت آمریکا اراده اقدام علیه بلندپروازی‌های هسته‌ای ایران را ندارد. وی ادامه داد، روابط آمریکا - اسرائیل به خاطر سیاست اوباما در قبال ایران در آستانه برخورد قرار گرفته است و در طول این دوره دشوار، لازم است اسرائیل لطمه به رکن و اساس روابط آمریکا - اسرائیل را کاهش دهد.

روزنامه بین الملل مشرقآرژانتین:

دروغ‌پردازی رسانه‌ها علیه ایران، ونزوئلا و آرژانتین در جهت منافع سازمان‌های جاسوسی است

تله‌سور- نیلدا گارره سفیر آرژانتین در سازمان کشورهای آمریکایی روز یکشنبه گفت: روزنامه کلارین و روزنامه برزیلی وخا سعی دارند با انتشار اطلاعات دروغین از ایران، ونزوئلا و آرژانتین مثلثی سردرگم و بد در اذهان عمومی بسازند. این روزنامه در روزهای گذشته اعلام کرده بود که گارره و ماکسیمو کرشنر حسابی 41 میلیون دلاری در بانک آمریکایی فلتون از سال 2005 تا 2009 باز کرده‌اند. چندی بعد بانک مذکور گفت گارره و کرشنر نه تنها در فلتون بلکه در هیچ یک از شعبات بانکی آن تاکنون دارای حساب بانکی نبوده‌اند. گارره خاطرنشان کرد: اهریمن‌سازی کلارین از سه کشور نام برده تحت منافع سازمان‌های جاسوسی خارجی که خواستار ادامه انزوای ایران و جلوگیری از به نتیجه رسیدن مذاکرات هسته‌ای این کشور با گروه 1+5 هستند انجام می‌شود.

روزنامه بین الملل مشرقحزب‌الله:

نصرالله، جمعه در همایش حمایت از مردم یمن سخنرانی می‌کند

المنار- حزب‌الله لبنان مردم این کشور را به همایش همبستگی و وفاداری و فریاد حق‌طلبی مقابل سلطان ظالم که روز جمعه برگزار می‌شود و دبیر کل حزب‌الله در آن سخنرانی می‌کند، دعوت کرد. سید حسن نصرالله دبیر کل حزب‌الله لبنان روز جمعه ساعت 17 به وقت محلی در این همایش در مجتمع سید الشهدا در ضاحیه، حومه جنوبی بیروت سخنرانی خواهد کرد.

روزنامه بین الملل مشرقعربستان:

یک وزیر عربستانی سعودی به پاکستان رفت

پایگاه خبری النشره- صالح عبدالعزیز آل شیخ وزیر امور مذهبی عربستان تنها دو روز بعد از مخالفت پارلمان پاکستان با مشارکت نظامی در تجاوز به یمن، به این کشور سفر کرده است. این سفر همچنین بعد از سفر محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران به اسلام آباد و درخواست ایران از پاکستان برای حمایت از گفت‌وگوها در یمن صورت گرفته است.

افزایش ۱۷ درصدی هزینه‌های نظامی عربستان در سال ۲۰۱۴

رویترز- هزینه‌های نظامی عربستان سعودی در سال ۲۰۱۴ با افزایش ۱۷ درصدی به ۸۰.۸ میلیارد دلار رسید. موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم روز دوشنبه (دیروز) از افزایش هزینه نظامی عربستان در سال گذشته خبر داد. سم پرلو فریمن رئیس پروژه هزینه‌های نظامی موسسه تحقیقات صلح بین‌الملل استکهلم می‌گوید، در حالیکه مجموع هزینه‌های نظامی جهان تقریباً بدون تغییر بوده است، برخی مناطق همچون خاورمیانه و اکثر آفریقا به افزایش تدریجی این هزینه‌ها ادامه می‌دهند.

حزب‌الله: عربستان همان راه رژیم صهیونیستی را پیش گرفته است

المنار- سید هاشم صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب‌الله لبنان گفت: عربستان تاکنون در یمن از لحاظ نظامی، میدانی و عملیاتی شکست خورده است و دیگر هدفی برای بمباران پس از بیش از دو هفته عملیات هوایی ندارد. وی ادامه داد: عربستان به خوبی می‌داند که اگر قتل و کشتار را یک ماه یا دو ماه نیز ادامه دهد، چیزی به دست نخواهد آورد، پس برای چه بیش از این به کشتار فقرا و مستضعفین یمنی دست می‌زند؟ رئیس شورای اجرایی حزب الله افزود: اسرائیل پس از یک هفته جنگ علیه لبنان خود را در تنگنا دید و متوجه شد که نمی‌تواند هیچ دستاوردی داشته باشد و پس از آن‌ در مقابل مقاومت و ایستادگی مردم لبنان اظهار عجز کرد. اکنون نیز عربستان همان راه رژیم صهیونیستی را پیش می‌رود.

روزنامه بین الملل مشرقفلسطین:

امیدواری سازمان ملل به امضا پیمان منع آزمایش‌های اتمی در اسرائیل

جروزالم‌پست- رژیم صهیونیستی، دارنده بیش از 200 کلاهک اتمی، این هفته میزبان کنفرانس پیمان منع آزمایش‌های اتمی است که نمایندگان 100 کشور از جمله کشورهای عرب و مسلمانی که با این رژیم روابط دیپلماتیک ندارند، در آن حضور خواهند یافت. لاسینا زربو مدیر اجرایی این کنفرانس بر این باور است، اسرائیل در نهایت این پیمان را تصویب می‌کند. زربو همچنین از اراضی اشغالی دیدار خواهد کرد و هدف او دو مسئله است؛ یکی حضور در گردهمایی بین‌المللی برای ارزیابی و درس گرفتن از مانور زمینی است که نوامبر 2014 در اردن برگزار شد. دوم نیز متقاعد کردن رژیم صهیونیستی به تصویب پیمان منع آزمایش هسته‌ای.

حماس خواستار کناره‌گیری فوری عباس از دنیای سیاست شد

الرساله- صلاح البردویل یکی از رهبران ارشد جنبش حماس ضمن اشاره به اقدامات ناپسند رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در قبال غزه اعلام کرد وی هرچه زودتر باید صحنه سیاسی را ترک کند. البردویل اعلام کرد: نمی‌توان به نتایج کمیته‌های اداری و قانونی که از دیدارهای اخیر میان حماس و دولت توافق ملی حاصل شده اعتماد کرد زیرا با وتوی محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین روبرو خواهد شد. وی بزرگترین مانع در مسیر آشتی داخلی است و در حال حاضر دیکتاتورانه، مشارکت در آشتی را نمی‌پذیرد.

روزنامه بین الملل مشرقچین:

کاهش قابل توجه صادرات چین

بیزینس اینسایدر- آمارهای ارائه شده از سوی دولت چین نشان می دهد که صادرات این کشور در ماه گذشته میلادی نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیش از 14 درصد کاهش داشته که همین امر نگرانی ها را نسبت به تضعیف بیش از پیش دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داده است. بنا به اعلام گمرک این کشور، واردات این کشور نیز 12.3 درصد افت داشته است. کارشناسان اقتصادی پیشتر کاهش 11.3 درصدی صادرات چین را در ماه مارس پیش بینی کرده بودند که رقم کنونی بسیار بیشتر از میزان پیش بینی شده و مورد انتظار است.

روزنامه بین الملل مشرقفرانسه:

نارضایتی فرانسویان از اولاند از مرز سه چهارم هم گذشت

فیگارو- پس از ثبت رکورد اخیر نارضایتی 75 درصدی فرانسویان از رئیس‌جمهور این کشور در ماه آوریل، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی در این خصوص از کاهش مجدد محبوبیت اولاند و افزایش میزان نارضایتی فرانسویان از وی حکایت داشته و نشان می‌دهد که 73 درصد مردم این کشور به عدم تغییر اوضاع کشور از زمان روی کارآمدن اولاند اعتقاد دارند. میزان محبوبیت مردمی اولاند در اواسط آوریل جاری در مقایسه با اوایل آن 4 درصد دیگر کاهش داشته و به 21 درصد رسیده است و بالعکس نارضایتی از وی با افزایش 3 درصدی به 78 درصد صعود کرده است.

وزیر خارجه فرانسه: به خطر افتادن توافق هسته‌ای، چندان محتمل نیست

روزنامه فرانسوی لوپاریزین- لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه طی اظهاراتی با اندک دانستن احتمال وقوع تحول جدیدی که امضای توافق نهایی ماه ژوئن در خصوص برنامه هسته‌ای ایران را به خطر بیندازد، اعلام کرد که علیرغم اینکه این فرضیه چندان محتمل نیست اما نمی‌توان احتمال آن را به طور کامل نادیده گرفت. وزیر امور خارجه فرانسه در ادامه گفت: بسیاری از موضوعات مهم و حساس هنوز حل نشده‌اند. به طور مثال اینکه چگونه می‌توان اطمینان یافت که برنامه هسته‌ای ایران بعد نظامی نخواهد داشت؟ بحث دیگر نیز بحث ریتم و روند لغو تحریم‌هاست و موضوع دیگر اینکه اگر ایران به تعهدات قید شده در توافق عمل نکرد، تحریم‌ها چگونه مجددا برقرار شوند؟

روزنامه بین الملل مشرقعراق:

حیدر العبادی 300 افسر وزارت دفاع را بازنشسته اعلام کرد

السومریه نیوز- حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق، 300 افسر وابسته به وزارت دفاع را در راستای ترمیم ساختار سرویس‌های امنیتی و دفاعی کشور، به طور زودهنگام بازنشسته اعلام کرد.

روزنامه بین الملل مشرقمصر:

برکناری و تغییرات کلان در سطح فرماندهی ارتش مصر

الشرق الاوسط- عبدالفتاح السیسی رئیس‌ جمهوری مصر در سایه ناکامی ارتش در شمال این کشور در برخورد با عناصر تروریستی و همچنین فشار عربستان بر قاهره برای ورود به جنگ زمینی علیه یمن، به تغییرات کلان در سطوح فرماندهی ارتش و اطلاعات ارتش اقدام کرد. رئیس سازمان اطلاعات نظامی، جانشین فرمانده ارتش و فرمانده نیروهای دریایی از کار خود برکنار شده‌اند.

مجری مصری به دلیل انتقاد از حمله عربستان به یمن بازداشت شد

خبرگزاری فارس- عبیر حمدی الفخرانی مجری زن مصری به دلیل انتقاد از عربستان و عملیات نظامی این کشور علیه یمن از کارش برکنار و بازداشت شد. وی گفت: مقامات بالادستی گفته‌اند موضوع به امنیت ملی مصر مربوط است. محمد هلال رئیس شبکه ماهواره‌ای دلتا اعلام کرد که الفخرانی به دایره امور قانونی بخش شبکه‌های منطقه‌ای ارجاع داده شده و تحت بازجویی قرار گرفته است. عبیر حمدی همچنین فاش کرد هلال به او گفته است که تصمیم برکناری او از طرف مسئولان رده بالا صادر شده و او نمی‌تواند کاری کند.

روزنامه بین الملل مشرقروسیه:

اشتاین‌مایر اوکراین و روسیه را به اجرای توافق مینسک فراخواند

روزنامه آلمانی ولت- فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان در آستانه برگزاری نشست برلین از کی‌ِیف و مسکو خواست تا توافق آتش‌بس مینسک را اجرایی کنند. وی در این مورد گفت: این مرحله به برگزاری انتخابات محلی در مناطقی که تحت اختیار استقلال‌طلبان است، مربوط می‌شود. علاوه بر این انتقال کمک‌های بشردوستانه برای بازسازی مناطق شرقی را هم در بر می‌گیرد. آتش بس فوریه گذشته اگر چه به آرام شدن اوضاع در شرق اوکراین منجر شد اما به معنای توقف کامل ناآرامی‌ها در منطقه نبوده است.

روسیه سامانه پدافند هوایی اس-۴۰۰ در اختیار چین می‌گذارد

اسپوتنیک- مدیر عامل شرکت دولتی روس آبارون اکسپروت که در زمینه خرید و فروش تسلیحات نظامی فعال است، تایید کرد چین و روسیه قراردادی را امضا کردند که بر اساس آن روسیه سامانه پدافند هوایی اس-400 را به چین می‌فروشد. آناتولی ایسایکین مدیر عامل این شرکت در گفت‌وگو با روزنامه روسی کامرسانت گفت به جزییات این قرارداد اشاره‌ای نخواهد شد، اما تایید کرد که چین اولین خریدار این سیستم دفاعی پیشرفته است.

روسیه در سال جاری ۸ رزمایش هوایی و موشکی برگزار می‌کند

رویترز-روسیه اعلام کرد که نیروی هوایی این کشور قصد دارد تا 8 رزمایش هوایی و موشکی را بخش‌های جنوبی کشور در سال جاری اجرا کند.الکسی زولوتوخین سخنگوی نیروی هوایی روسیه(VKO)امروز گفت: در مجموع 8 رزمایش در بخش دفاعی هوایی و موشکی در سال 2015 برگزار خواهد شد.

روزنامه بین الملل مشرقآلمان:

وزیر خارجه آلمان: پوتین به اجلاس جی-7 دعوت نخواهد شد

رویترز- فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر خارجه آلمان با درخواست احزاب چپ برای دست برداشتن از تقابل با روسیه و دعوت از ولادیمیر پوتین به اجلاس امسال کشورهای صنعتی مخالفت کرد. اجلاس سالانه هفت کشور صنعتی پیش از این با حضور روسیه برگزار می‌شد و جی-8 نام داشت ولی با شعله‌ور شدن جنگ داخلی در اوکراین و حمایت روسیه از استقلال‌طلبان مخالف غربگرایی، روسیه اخراج و نام گروه به جی-7 تبدیل شد. اشتاین‌مایر در واکنش به درخواست‌ها گفته:‌ منزوی کردن طولانی مدت روسیه به نفع ما نیست؛ ولی نمی‌توان پس از الحاق غیرقانونی شبه‌جزیره کریمه، بی تفاوت ماند و وانمود کرد که هیچ اتفاقی نیفتاده است.

روزنامه بین الملل مشرقاردن:

مخالفت امان با تلاش اسرائیل برای ساخت فرودگاه در مرز اردن و اراضی اشغالی

خبرگزاری اردن پترا- اردن اعلام کرده که با اقدام اسرائیل برای ساخت یک فرودگاه بین المللی در مرز مشترک اردن و اراضی اشغالی در منطقه العقبه در جنوب این کشور عربی مخالف است. ساخت این فرودگاه در این منطقه که فرودگاه ملک حسین نیز در آن واقع شده سلامت امنیت هوایی اردن را به خطر می‌اندازد.

روزنامه بین الملل مشرقترکیه:

انتقاد وزیر خارجه ترکیه از پاپ: حرف‌های بی‌اساس وی با تاریخ همخوان نیست

خبرگزاری فارس- مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه ضمن انتقاد شدید از سخنان پاپ فرانسیس در خصوص کشتار ارامنه، سخنان وی را بی‌اساس و ناهمخوان با واقعیات تاریخی دانست. رهبر کاتولیک‌های جهان امروز در سخنانی به مناسبت صدمین سالگرد کشتار ارامنه در دوران جنگ جهانی اول، از این اقدام به عنوان نخستین نسل‌کشی قرن بیستم یاد کرده بود. ترکیه ساعتی پس از رسانه‌ای شدن این سخنان، سفیر خود را از واتیکان فرا خواند. همچنین وزیر خارجه این کشور با ادبیاتی کم‌سابقه در مخاطب قرار دادن رهبر کاتولیک‌های جهان، گفت:‌ بیانیه پاپ که از واقعیات حقوقی و تاریخی فاصله دارد، قابل قبول نیست. این دیپلمات بلندپایه افزوده:‌ مقام‌های مذهبی در جایگاهی نیستند که با ادعاهای بی‌اساس، تنفر ایجاد کنند.

احضار سفیر واتیکان به وزارت خارجه ترکیه

آسوشیتدپرس- منابع خبری از احضار سفیر واتیکان به وزارت خارجه ترکیه و اظهار تاسف وی در قبال سخنان کم سابقه رهبر کاتولیک‌های جهان خبر دادند. سفیر واتیکان امروز در وزارت خارجه ترکیه،اظهارات پاپ را مایوس کننده عنوان داشت. برخی مورخین می‌گویند در دوران حکومت عثمانی و همزمان با جنگ جهانی اول بیش از 1.5 میلیون ارمنیکشته شدند. محققان این واقعه را به عنوان نخستین نسل‌کشی قرن بیستم می‌دانند.

اردوغان: اسلام هراسی مبدل به ابزاری برای حمله به عقاید مسلمانان شده است

خبرگزاری فارس- رجب طیب اردوغان رییس جمهور ترکیه در سخنانی اظهار داشت استفاده از اسلام هراسی مبدل به ابزاری برای حمله‌های روزانه علیه عقاید و باورهای مسلمانان شده است. رجب طیب اردوغان در حالی این سخنان را بیان کرد که در هفته‌ گذشته سفرهایی را به کشورهای مسلمان منطقه از جمله ایران انجام داده و طرح‌هایی را برای پایان نبرد در یمن به سران ایران و عربستان سعودی ارائه داد.

روزنامه بین الملل مشرقپاکستان:

پاسخ تند وزیر کشور پاکستان به تهدید وزیر اماراتی

پایگاه خبری العهد- نزار علی خان وزیر کشور پاکستان در پاسخ به انور قرقاش وزیر مشاور در امور خارجی امارات، تصریح کرد که فکر کردن به تهدید پاکستان توسط امارات امری خنده دار است. دو روز قبل قرقاش به شدت از اعلام موضع بی‌طرفی پاکستان در قبال حمله به یمن انتقاد کرد. وزیر کشور پاکستان با بیان اینکه سخنان انور قرقاش برخلاف عرف دیپلماتیک است، ابراز داشت که پاکستان کشوری پرافتخار است و حس برادری میان ملت پاکستان و امارات وجود دارد، ولی این سخنان وزیر اماراتی به مثابه اهانت به عزت نفس پاکستان و امری غیرقابل قبول است.

روزنامه بین الملل مشرقترکمنستان:

خط‌ آهن ترکمنستان-تاجیکستان-افغانستان راه اندازی می‌شود

تلویزیون دولتی ترکمنستان- قربانقلی بردی‌محمداف رئیس جمهور ترکمنستان و امامعلی رحمان رئیس جمهور تاجیکستان که به منظور حضور در هفتمین اجلاس جهانی آب به کره جنوبی به سر می‌برند، بامداد امروز در ملاقاتی دوجانبه بر ضرورت راه اندازی هرچه سریعتر راه آهن سه جانبهترکمنستان-تاجیکستان-افغانستان تاکید کردند. روسای جمهور ترکمنستان و تاجیکستان در جریان این ملاقات دوجانبه، طیف وسیعی از مسائل در ارتباط با مناسبات میان عشق‏‌آباد و دوشنبه را نیز بررسی کرده‏‌اند. 20 مارس 2013 میلادی در حاشیه جشن جهانی نوروز در عشق‏‌آباد، نشست سه‌ جانبه رؤسای جمهور ترکمنستان، افغانستان و تاجیکستان برگزار شد و یادداشت‌تفاهم احداث راه‌آهن جدید بین این 3 کشور به امضا رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 20
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • حدحد ۰۰:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    آمریکا احیانا هنوز تجربه ی عراق و افغانستان که یادش نرفته ؟ ناوشون هم گروگان ماست تو خلیج فارس ... موشک هامون هم رو مواضعشون قفله و آماده شلیکه حزب الله هم که مثل عقاب بالای سر سگ نگهبانشونه سوریه و عراق هم که قبرستون دوستانشون شده همکاری با عربستان سر قضیه یمن هم منجر به ضربه کاری بهشون خواهد شد ... فقط مونده اذن جهادی که امام خامنه ای باید بده تا ببینه ابر قدرت کیه و جامعه جهانی چیه ....
  • مصطفی ۰۶:۴۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    تیترت رو درست کن بی شعور خاکسپاری رهبر انصار الله! قلبم اومد تو دهنم
  • ۰۷:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خدا خودش رهبر انصارالله و تكتك سربازانشو حفظ كنه......مايه افتخار شيعن
  • دبیراموزش وپرورش ۰۷:۵۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    به خدا قلبم فرو ریخت در حد مردن وزنده شدن خدا خیرتان دهد این چه تیتری است؟
  • صادق ۰۸:۳۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    واقعا که. دنیا دور سرم چرخید سر صبحی. خدا شاهده این کارها شرعی نیست که برای جذب مخاطب تیتری بزنید که مخاطب برداشتی داشته باشه که واقعیت نداره. نکنیییییییییییییییییییییید
  • ۰۹:۱۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق! داري بوي بوكوحرام ميگيريا!!!!!!!
  • محمد ۰۹:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    واقعا کی میخوای دست از تیر زرد زدن برداری؟! و کی میخوای بفهمی که این کار در بلند مدت به ضررته و برای کاربران حکم چوپان دروغ گو را پیدا خواهی کرد؟!!
  • ۰۹:۱۷ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    خاک برسرتون با این تیترتون
  • ۰۹:۴۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    با دروغ پردازی تیراژروزنامهاتون رو بالا نبرید!!!!!!مرگ رهبر انصارا... !!!!دروغ فاحش!!!
  • ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    گندتان بزنند با این تیتر زدنتان!!! خودتان بمیرید ایشالله
  • ۱۰:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    یه جوری میگید از تیتر شوکه شدم انگار دوباره یه شبه دلار سه برابر شده!!!! نشه مثل قضیه حمایت از محمد مرسی تو انتخابات مصر؟
  • ۱۱:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    این تیتر به قول اقا مصداق کامل شارلاتانیزم مطبوعاتی است
  • طه*پ ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    ای مرده شورت ببره مشرق بااین تیتر زدنت
  • ۱۲:۰۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق سلام خوبید؟ برای تأیید شدن نظرات ایمیل میدادید ولی دیگه ایمیل نمیدید !! شما خرابید یا ایمیل من خراب شده؟
  • ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    یادمون نره هیچوقت خودمون رو در موضع قدرت و دشمن رو در موضع ضعف نبینیم در نتیجه ی درگیریهای منطقه کشورهای دوست مانند سوریه و عراق ویران شده ما و حزب الله هزاران شهید تقدیم کرده ایم برای امریکا و اسراییل چه اتفاقی افتاده در ضمن خلیج فارس حوض نیست که بتونیم ناو گروگان بگیریم.خواهشا چاپ کنید
  • صادق ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    برادر من این انصار الله شیعه هستن و مهم تر از شیعه بودنشون، مرزبندی صریح و شفاف و قاطعشون با آمریکا و رژیم صهیونیستی و سعودیاس. کاری که مرسی دقیقا برعکسشو انجام داد... دقیق باش اخوی. همه رو با یه چوب نرون.
  • ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    شعارهای مرسی رو مقایسه کنید با شعارهای انصارالله
  • سروش ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    اقای غربزده واقعا فکر میکنی مقاومت هیچی به دست نیاورده غیر از اینه که به اعتراف امریکا واسراعیل توان مقاومت چند برابر شده نمینی نخست وزیر اسراعیل به فلاکت افتاده واراجیف میگوید عملیات حزب الله را در تلافی قنیطره ندیدی ؟نمیبینی تکفیری ها چقدر به ذلت افتاده اند لطفا برو حداقل از دستاوردهای جنگ۲۰۰۶تحقیق کن
  • پسر ۲۳:۵۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۲۵
    0 0
    مشرق برو بمیر با این افتضاح تیتیر زدنت
  • رسول ۲۲:۳۲ - ۱۳۹۴/۰۶/۲۸
    0 0
    درود مطلوب ماست اگر مصر خواهان روابط با ماست در جنگ یمن دخالت نکند سپاس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس