کد خبر 171754
تاریخ انتشار: ۲۸ آبان ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۱

سیروس حبیب در انتخابات ششم نوامبر ۲۰۱۲ از حزب دموکرات امریکا به مجلس قانون گذاری امریکا در واشنگتن راه پیدا کرده است. او اولین ایرانی تباری است که توانسته با کسب کرسی ۴۸، وارد مجلس نمایندگان واشنگتن بشود. پیش از این نیز ایرانی ها در سیاست امریکا وارد شده اند اما این بالاترین مقامی است که یک ایرانی ـ امریکایی توانسته در جامعه ی امریکا به دست بیاورد.

به گزارش مشرق به نقل از مهر، حبیب در« بلیوو » بزرگ شده است و یکی از مفاخر علمی این شهر است. او در ۸ سالگی بینایی اش را بخاطر نوع نادری از سرطان از دست داد و آنطور که خودش می گوید خیلی زود ارزش فرصت های برابر و سخت کوشی را دریافته است.

او با وجود پذیرش از دانشگاه آکسفورد، در دانشکده ی حقوق ییل ادامه ی تحصیل داد و پس از پایان تحصیلات در یک شرکت حقوقی در حوزه ی فن آوری و نیازهای حقوقی فعالیت کرده است. آقای حبیب به فعالیت در حوزه ی فن آوری و کارآفرینی علاقمند است و بیشتر خدماتش در حوزه ی کارآفرینی و حقوق فن آوری است.

سیروس حبیب در دفتر سناتورهای حزب دموکرات مانند هیلاری کلینتون فعالیت کرده است. تلاش های او برای خدمات رسانی بهتر به جامعه ی امریکایی به ویژه افراد آسیب پذیر جامعه مثل کودکان و سالمندان است. تلاش های او برای تغییر شکل اسکناس های امریکا برای اینکه برای افراد کم بینا و نابینا قابل تشخیص باشند بسیار مهم بوده اند.

او در مبارزه ی انتخاباتی اش تاکید کرده است چالش های اقتصادی نباید و نمی توانند فرصت های سرمایه گذاری، حق تحصیلات عالیه و محیط زیست را به خطر بیاندازند و برای خروج از بحران باید اراده، اتحاد و تلاش افراد جامعه به کارگرفته شود.

سیاست مدار ایرانی در امریکا

سیروس حبیب توانسته است بالاترین مقام سیاسی را به عنوان یک ایرانی در ایالات متحده ی امریکا کسب کند اما ایرانی های زیادی در حوزه سیاست کشورهای دیگر وارد شده اند و در حوزه ی فعالیت خود موفق بوده اند. در ایالات متحده ی امریکا، فریار شیرزاد، گلی عامری، جیمی دلشاد، ناتاشا کامرانی، فرید جواندل، راس میرکریمی، سوزان اعتضادی و بدیع بدیع الزمانی افراد سرشناس و مطرح ایرانی تباری هستند که از سیاستمداران و فعالان فرهنگی و اقتصادی امریکا محسوب می شوند.

فریار شیرزاد مشاور معاون رییس جمهور و شورای ملی امریکا بود. او متولد ۱۹۶۵ متولد شهر لندن است و پدرش یکی از دیپلمات های ایرانی دردوره ی پهلوی است. شیرزاد، هفت سال در کمیته ی مالی سنای امریکا از سوی حزب جمهوری خواه فعالیت کرده است. شیرزاد یکی از سرشناس ترین سیاستمداران ایرانی ـ امریکایی است.

گلی عامری معاون وزیر امور آموزشی و فرهنگی وزارت امور خارجه امریکا بوده است. او عضو حزب جمهوری خواه است. دانش آموخته ی استنفورد و دانشگاه پاریس است. گلی عامری در سال ۲۰۰۵ از سوی جورج بوش به عنوان یکی از اعضای هیات سه نفره ی امریکا در شصت و یکمین نشست کمیسیون حقوق بشر معرفی شده بود. "گلی عامری یزدی" پیش از احراز پست معاون امور آموزشی و فرهنگی وزارت خارجه آمریکا به خاطرنقشش در جمع آوری پول برای تشکیل یک گروه لابی که هدف از آن تلاش برای لغو تحریم های تجاری آمریکا علیه ایران بوده است، مجبور به حضور در کنگره و توضیح در این باره شده بود.

جمشید دلشاد اولین ایرانی تباری است که به عنوان شهردار یکی از شهرهای امریکا انتخاب شده است. او تا سال ۲۰۱۱ شهردار شهر بورلی هیلز بود. جمشید دلشاد متولد شهر شیراز است و اولین یهودی ایرانی تباری است که به ریاست کنیسه ی ساینا در لس آنجلس رسیده است.

 راس میرکریمی نیز یکی از افراد سرشناس حزب دموکرات امریکا است. او از موسسین حزب سبز کالیفرنیا در سال ۲۰۱۰ بود. شهرت میرکریمی بخاطر تلاش های او برای قانون ممنوعیت استفاده از کیسه های پلاستیکی در سوپرمارکت ها و داروخانه ها در شهر سن فرانسیسکو است. اما او در سال ۲۰۱۲ متهم به خشونت خانوادگی و به خطر انداختن جان فرزندش در یک دعوای خانوادگی شد.  اگرچه ایرانی ها در دو حزب جمهوری خواه و دموکرات امریکا وارد شده اند اما هنوز از افراد قدرتمند و تاثیرگذاردر سیاست های داخلی و خارجی امریکا نیستند.

 

سران ایرانی رژیم صهیونیستی

شاول موفاز، معاون نخست وزیر راه و ترابری سابق رژیم صهیونیستی است. او رییس سابق ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش رژیم صهیونیستی و وزیر دفاع نیز بوده است. در تهران به دنیا آمده و اصالتا اصفهانی است. نام سابق او شهرام مفضض کار بوده است. او عضو تیپ کماندویی ارتش این رژیم است و در جنگ شش روزه، جنگ یوم کیپور و جنگ لبنان شرکت داشته است. موفاز پس از پایان جنگ ۱۹۸۸ لبنان در دانشگاه نظامی امریکا ادامه تحصیل داد. در سال ۱۹۴۴ به دلیل موافقت برای مبارزه با نیروهای نظامی فلسطین به مقام سرلشکری رسید.

 دان حالوتس یک ایرانی تبار است او نیز فرمانده ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش رژیم صهیونیستی است. او در جنگ این رژیم با لبنان فرمانده کل نیروهای هوایی بوده است.

 موشه کاتساو، هشتمین رییس جمهور رژیم صهیونیستی متولد ۱۹۴۵ در شهر یزد است. در میان ایرانیان مهاجر کاتساو تنها کسی است که به بالاترین مقام سیاسی کشور دیگر دست یافته است. او در دوران ریاست جمهوریش متهم به آزار جنسی و استراق سمع شده بود اما چون در دوران ریاست جمهوری مصونیت قضایی داشت با وجود فشارهای سیاسی در قدرت باقی ماند. او در سال ۲۰۱۱ به اتهام تجاوز به عنف و آزار جنسی به ۷ سال زندان محکوم شد.

 

نسل جدید مهاجران و فعالیت های سیاسی

از دوران قاجار تا کنون ایرانی های مهاجر توانسته اند در کشورهای مختلف به موقعیت های سیاسی دست پیدا کنند. اما تنها در نسل دوم و سوم مهاجران ایرانی است که آنها تمایل جدی تری به شرکت در فعالیت های اجتماعی و سیاسی در کشورهای محل اقامتشان دارند. این گروه جدید مبتکر فعالیت های اجتماعی و سیاسی جدیدی هستند و مانند یک شهروند درجه یک عضو احزاب و گروه های سیاسی شده اند. آنها فقط اصالت ایرانی دارند اما اهداف و منافع کشور تابع شان را دنبال می کنند. سیاستمداران مهاجر ایرانی اگرچه تلاش می کنند برای جامعه ی مهاجر ایرانی خدمات رفاهی و اجتماعی فراهم کنند اما فعالیت های آنها فقط همسو با سیاست کشورهای خودشان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 69
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 13
  • علی ۱۳:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    5 1
    اسم موشه کاتساو ، موسی قصاب بوده قبلا
  • ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    5 10
    وطن فروشای خائن...
  • سلام ۱۳:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    6 8
    از استاد رائفی یاد گرفتی
  • علی ۱۴:۱۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    3 1
    اسم موشه کاتساو ، موسی قصاب بوده قبلا
  • سيد ۱۴:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    8 2
    نتانياهو رو نگفتي متولدشهرستان بابل استان مازندران است تا كلاس اول دبستان در مدرسه بدر بابل درس خونده
  • ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    7 6
    اره منم شنیدم نتانیاهو بابلی بوده نامرد صهیون
  • ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 0
    من هم دريكي ازمجلات قديمي خوانده ام كه مناخيم بگين اهل شيراز وموشه دايان ازيهوديان شهرمياندوآب درآذربايجان غربي بوده كه درآنزمان به اسرائيل مهاجرت كرده اند.
  • ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    2 4
    اصلا از شنیدن این خبر احساس افتخار و غرور نکردم.. حتی یه ذره...
  • ۱۷:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    4 6
    بنیامین نتانیاهو در سال ۱۹۴۹ میلادی در تل‌آویو متولد شد، اما در اورشلیم بزرگ شده و در نوجوانی، مدتی در ایالت پنسیلوانیا، آمریکا در کنار پدربزرگش که استاد تاریخ در آمریکا بود، به تحصیل پرداخت. در سال ۱۹۶۷ به اسرائیل بازگشت و به عضویت در یگان تکاوری فوق ویژه ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل به نام یگان سایرت متکل پیوست. او در هر دو جنگ شش روزه و یوم کیپور شرکت کرده‌است. یوناتان، برادر بنیامین که از فرماندهان عملیاتی یگان ویژه سایرت متکل بود، در تاریخ ۴ ژوئیه ۱۹۷۶ میلادی و در جریان عملیات آزادسازی مسافران اسرائیلی هواپیمایی فرانسه که توسط چریک‌های فلسطینی به گروگان گرفته شده و به اوگاندا منتقل شده بودند، کشته شد. وی از قهرمانان ملی در کشور اسرائیل به شمار می‌رود. بنیامین نتانیاهو دارای مدرک کارشناسی در رشته معماری و کارشناسی ارشد در مدیریت اجرایی از دانشگاه ام‌آی‌تی است. وی مدرک دکترای خود را از هاروارد در رشته علوم سیاسی کسب کرده است.
  • بهنام ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    12 2
    بابا نوکرتان هستیم صداشو در نیارین فردا ادعای سهمیه یارانه وکارت سوخت میکنند اگر کردن مشرق مقصر است
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    9 13
    من انکار میکنم بابلی بوده. باعث کسر شأن این شهرستان شهید پروره
  • صرفا جهت اطلاع ۱۸:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    4 0
    شارون رو از یاد بردی
  • ۱۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    4 8
    بنیامین نتانیاهو در سال ۱۹۴۹ میلادی در تل‌آویو متولد شد، اما در اورشلیم بزرگ شده و در نوجوانی، مدتی در ایالت پنسیلوانیا، آمریکا در کنار پدربزرگش که استاد تاریخ در آمریکا بود، به تحصیل پرداخت. در سال ۱۹۶۷ به اسرائیل بازگشت و به عضویت در یگان تکاوری فوق ویژه ستاد کل فرماندهی و عملیات ارتش اسرائیل به نام یگان سایرت متکل پیوست. او در هر دو جنگ شش روزه و یوم کیپور شرکت کرده‌است
  • ۱۸:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    3 7
    کی گفته اینوووو ؟؟؟؟! اینا اصلا ایرانی نیستن برید تاریخو مطالعه کنید جد بزرگمون کوروش اینارو نجات داد و بهشون پناه داد بعدها در زمان خشایار اجداد اینا یعنی مردخای و استر به دربار راه پیدا کردنو طی برنامه ای حدود 72000نفر ایرانیو کشتن به نظر شما این درسته که ما بگیم : (سران ایرانی رژیم صهیونیستی) !!!؟ اگه مایلید بیشتر در مورد اینا و جنایتشون در سرزمین عزیزمون ایران و بر علیه اجدادمون بدونید تو اینترنت در مورد ((جشن پوریم))- ( مردخای ) و ( استر ) جستجو کنید. عزیزان هموطنم به نظر شما کدوم یکی از خصلت های یه ایرانی تو وجود یه صهیونیست یهودی پیدا میشه !!!!!!!؟؟؟؟ مشرق عزیز دقت کن لطفن
  • امیر ۱۹:۴۰ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 2
    اکثراً یهودی هستن با تمام احترامی که برای کلیمیان کشورمون قائلم، از از جهود جماعت انتظار دیگری نیست
  • امیر ۱۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    3 7
    آی کیو ها! نتانیاهو از نسل سیاستماداران صهیونیسته که متولد خود اسرائیله.....
  • امیر ۱۹:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 1
    این مردک قاتل چه ربطی به ایران داره
  • ۱۹:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    0 1
    کاش می شد به پاسخها هم مثبت داد . یک مثبت برای سلام
  • ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    5 0
    یکبار دیگه بگو اسمش چی بود ؟؟؟
  • سیدمحمد ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    11 2
    وطن فروش چیه برادر من.ایرانی هر کجا باشد برای کشورش احترام قائل است.حتی ایرانیانی که در اسرائیل زندگی میکنند همه از عشق و علاقه به سرزمین مادری سخن می گویند. شاید همین ایرانیان اسرائیل نظیر شائول موفاز که بارها با نتانیاهو سر حمله به ایران جدال لفظی کرده بهتر از من و شما به وظیفه اش یعنی دوست داشتن ایران عمل کرده
  • ساوا ۲۰:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    9 0
    برادران من، هیچ وقت بنده ای از بندگان خدا را حقیر مشمرید.یهودی های ایران در جنگ دوشادوش ما جنگیدند.آنهایی که به فلسطین رفتند هم همچنان دلشان در گرو عشق به این آب و خاکه.ایران، مادری مهربانه و فرزنداش از هر نژاد و دینی رو دوست داره
  • ۲۳:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۸
    1 0
    شارون رو هم میگفتن از اهالی همدان یا ملایره!! از همدان یهودیان زیادی پس از انقلاب به اسراییل مهاجرت کردند که بین مردم همدان به جود(جهود) معروف بودند
  • علی ۰۰:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    2 5
    یک مهاجرتی از سوی یهودیان در زمان رضا خان و جنگ جهانی دوم به سوی ایران شکل گرفت. خیلی از اینها در اصفهان و یزد آمدند و بعد مهاجرت کردند به فلسطین اصالت اینها که ایرانی باشند شک است. در زمان قاجاریه جریان یهود و فراماسونری که ساحران زیادی دارند فهمیدند که شیعه در آینده قدرت می گیرد برای همین ماجرای بهاییت را درست کردند برای شیعه و وهابیت را برای اهل سنت این بهاییت پیش رفت تا اینکه محمد رضا شاه هم بهایی شد اسنادش در ساواک است و می خواستند نرم بساط شیعه را جمع کنند خدا بوسیله امام خمینی (ره) بساطشان را جمع کرد الان هم آمریکا در منطقه آمده بدیل همین ساحران است. اینها فهمیده اند از ایران در آینده افرادی قیام می کنند که بساز اسرائیل و ظلم را در دنیا جمع می کنند. از نظر آنها حضرت عیسی (ع) است. در ابتدا فکر می کردند حضرت عیسی در بیت المقدس است آنجا را تصرف کردند بعد فهمیدند که بیت مقدس ایران است.
  • ۰۱:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    مهم اینه که بدونیم و یاد بگیریم .
  • ۰۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    2 0
    بهنام خوب امدی:-)
  • ۰۱:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    2 3
    دست مریزاد به کورش که به این قوم خبیث پناه داد و نگذاشت به سزای اعمال خود برسند و بلکه در ایران هم دست از کار های خود بر نداشتند و داستان های قتل عام ایرانی ها بدست استر و ..... و امروز مسلمین و دنیا تاوان این پناه دادن را می پردازند
    • حسنا IR ۱۳:۵۳ - ۱۴۰۰/۰۱/۲۷
      0 0
      چه حیف که نمیتونست پیشگویی کنه ؟؟ حالتون خوبه دوست عزیز ؟؟
  • ۰۸:۲۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    4 1
    اصلا مهم نیست کی کجا بدنیا اومده مهم اینه کی آدمه کی با حقه قرآن داستان پسر نوح را برای همچین مواقعی گفته
  • ۰۸:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    2 0
    اسرائیل و آمریکا شدن ((دنیا))!!!؟؟؟؟
  • مهدي ۰۹:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    4 3
    بيكاريد ها. ول كنيد بابا به ايل و تبار مردم چيكار داريد. حتما بارك اوباما هم اهل اهوازه، پوتين بچه تبريزه، بشار اسد هم متولد اسدآباده
  • ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    1 2
    بهتراست به شخصیت های ممتازعلمی ایرانی درجهان پرداخته شود تاارزیابی بهتری ازایران اسلامی وایرانی مسلمان درذهن خوانندگان متبادرشود سپاس
  • ناشناس ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    3 3
    شارون یزدی است که در محله صفائیه یزد بدنیا آمده و قبل از انقلاب به اسرائیل رفته میگن 70% سران اسرائیل ایرانیند.
    • محمد ۲۳:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۹/۱۷
      0 0
      نه بابا اینها را که میگی همشون فامیل من بودن و باهم همسایه تو یک ایارتمان ۳۶ واحدی زندگی میکردیم و بعد رفتن فلسطین که آنجا پول در بیارن ومنم نبردن نامردا خخخخخخخخ
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 2
    اصلا اوباما هم بچه بندر خودمونه :دی
  • حسین ۱۳:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    4 4
    هیتلر قصد داشت تمام یهودها رو بکشه و نسلشون و نابود کنه اما نتونست بعد گفت یه کم براتون باقی می گذارم تا ببینید چه موجودات کثیفی هستند بعدها یادم می کنید.
  • آرام ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    6 1
    بابا ! نه تنها همشهری که هم محلی ما بود. و نه تنها تا کلاس یک که توی دبیرستان شاهپور سابق هم درس خونده ، تازه دوست آشاپور رزاق هم بوده!
  • م ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 1
    زیاد باور نکن هرچی شنیدی اینا شاید میخوان بگن ببینید همه چی زیر سر ایرانیاست و ذاتشون وحشیه ونسلشون اینجوریه پس زود باور نکنید مثل همین نتنیاهو.
  • مریم ۲۱:۲۴ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    نسل امثال هیلتررو چطوری میشه منقرض کرد؟؟؟
  • mina ۲۱:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۲۹
    0 0
    چشمتون روشن.
  • الهام ۰۰:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    اگر چه بعید میدونم منتشر کنید! به حکم وظیفه میگم حالتان خوب است؟؟؟؟ چه ربطی بین این حیوانات خائن و ایرانیان غیور دارد ؟؟؟ البته مشرق نه اولین است نه آخرین از حرفها متاسفانه در اکثر رسانه ها هست .
  • سید ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    8 1
    من بابلی ام دائیم میگفت باهاش همکلاسی بوده درسشم عالی بود پسرخاله بابامم که اون زمان جزو قشر الوات بوده خوابونده زیر گوشش!(نوش جونش) میگن باباشم مشروب فروش بوده همه اینام گردن گوینده!
  • رسول ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    3 2
    جناب هیتلر گفت هیچ کجای دنیا حیله و نیرنگ نمیبینی مگر دست یهود در آن باشد.واقعا حرفش دقیقا درست از آب در اومد.جدای از برخی جنایاتش انسان بزرگی بود.و منم حال میکنم میبینم یه ایرانی یه جای دیگه دنیا داره بزرگی میکنه.
  • ۲۳:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 0
    عااااالی بود ... دیوونه!
  • مریم ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۳۰
    0 1
    بزرگی رو به چی میبینی؟؟؟ باید مایع خجالت باشن اینطور ایرانیا نه مایه مباحات واقعا که!!!!
  • میلاد ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    8 1
    بابا نتانیاهو بابلی بوده و همین الان هم عمه ایشون در بابل زندگی میکنه . درسته بابل شهر شهید پروره ولی بیشترین یهودی در مازندران متعلق به این شهره . من خودم مازندرانی هستم . جالب تر اینکه به گفته خود بابلی ها اونها برای رفتن به اسرائیل نیاز به ویزا ندارن !!!
  • میلاد ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    7 1
    دقیقا شارون یزدی بوده و در یزد به دنیا . اون 70% هم درسته . تازه نتانیابو هم بابلی بوده .
  • ۰۱:۱۴ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 1
    حرفت درست بود . دم استاد رائفی پور گرم که واقعا جوان ها رو روشن کرد . یعنی مو نمیزد با اصل سخنرانیش .
  • مازیار ۱۴:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۹/۰۱
    0 0
    بابا جان به خدا بیکارید!!! این همه درباره چند نفر که اون ور دنیا دارن عشق وحالشونو میکنن بحث میکنید ول کنید بابا
  • آریا ۱۷:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۰۹
    0 2
    شما همتون حالتون بده
  • ۱۱:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۵/۳۱
    0 1
    چه حرفها
  • زهرا ۰۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۱
    1 0
    همش دروغه نتانباهو پسر عموی باجناق دایی زن برادرمه
  • ۱۵:۳۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۱۷
    0 0
    عجب دایی خالی بندی داری با ذهنی خلاق!
  • کریم قلی ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۱/۱۲
    0 1
    مگفتن صدام گفته مادر من اهل نهاونده والان در تکریت باز هم لزی صحبت می کنه ولی من میگم اهل نورآباد نهاونده.آره ناون خومو،پاقلاییه
  • ستاره ۲۱:۵۹ - ۱۳۹۴/۰۲/۲۶
    0 0
    جای بحث نداره اهل هرجاکه هست فقط آدمکشه وهیچ احترامی برای نسلی به نام انسان لایق نمیشه
  • ۰۹:۳۵ - ۱۳۹۴/۰۳/۲۷
    0 10
    داداش بابلی نبوده املی بوده
  • ۱۳:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۵
    0 0
    ولی موشه واقعا یزدی بوده و تو یکی از محله های یزد بزرگ شده
  • ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۷
    2 1
    بهشون افتخار می کنم موفق باشن
  • ناشناس ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۱۵
    1 0
    دوستلن بعد انقلاب خیلی از یزدی ها ی که یهودی بودن یه اسراییل مهاجرت کردن وهنوز هم افرادی در یزد هستن که یهودی هستن ولی نرفتن اسراییل. بنده خودم شخصا اونارو دیدم و فامیلاشون اسراییل هستن. حتی میت نید به کتاب سازده حمام یک مراجعه کنید که دکتر پاپلی در مورد گذشته یزد نوشته خیلی چیزا متوجه میشوید.
  • علی میرباقری ۰۲:۴۰ - ۱۳۹۵/۰۴/۰۸
    0 0
    دوستان عزیز دیگه دوران نژاد و همشهری و هم وطن دیگه تمام شده ...ما در عصری زندگی میکنیم که مکاتب فکری بر ما حکومت میکنند و افراد و یا انسانها بهتر بگم... با انتخاب مکتب و انتخاب فکری خود عمل میکنند و دیگر بحث کشورها و مرزهای سیاسی وجود ندارد...هنگامی که دو یزدی هم نژاد هم وطن در دو دوکشور با دو گرایش و اهداف سیاسی به قدرت میرسند اقای خاتمی و اقای موشه کاتسوا منظورمه... و یا جوانان عرب لبنانی که از ما صد برابرتر ولایت پذیرتر و خودرا فرماندار و تحت امر رهبر ایران میدونند...یا ده ها ملیت مختلف که اومدن در سوریه و دولت و ملت سوریه میجگند ...نشانگر این مدعا است.
  • محمد ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    0 0
    آقا ریا نباشه پوتین هم اهل قزوینه
  • محمد ۰۰:۴۱ - ۱۳۹۵/۰۴/۱۱
    3 0
    آقا ریا نباشه پوتین هم اهل قزوینه
  • پارسی ۰۳:۱۸ - ۱۳۹۵/۰۴/۲۱
    1 6
    بابلی های عزیز بحای این جوک ها,رانندگیتونو.درست کنید واقعا
  • ۰۹:۴۹ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    0 0
    دان حالوتس و شاول موفاز متولد و یهودی شهر جلفای تبریز لب مرز شوروی سابق و اذربیجان و ارمنستان هستن که بعد جنگ جهانی دوم پدر مادرشون و خودشون مهاجرت کردن به تهران و بعد به اسرائیل اقوام دیگر آنها به شوروی سابق در حال حاضر اقوام این دو شخص در روسیه و اسرائیل ساکن هستن و خودشان در اسرائیل /منبع مرکز یهودیان شوروی سابق و روسیه کنوتی
  • عباس ۱۶:۲۴ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
    2 1
    درود برشهرام مفضض کار
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۷
    0 0
    شارون تا شش سالگی در همدان بوده
  • ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۸/۰۳
    0 0
    لطفا شارون رو وصله یزد نکنید
  • ۲۱:۰۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۰۵
    8 1
    بنده هم از یک منبع بسیار بسیار معتبر شنیدم که بنیامین نتانیاهو اصالتا بابلی بوده پدر خدا بیامرزم میگفتند که بنیامین نتانیاهو اهل یهود محله بابل بودن و در کودکی به همراه خانواده به اسرائیل مهاجرت کردند و البته اسرائیل برایش عقبه غیر درست کرده پدرم متولد ۱۳۱۰ روستای سیدکلا بابلکنار بودند
  • IR ۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۳
    0 0
    ممنون برای اطلاعات ایشالله حق به حق دار برسه این ادمام سر جاشون بشینن
  • وحید IR ۱۰:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۲
    0 0
    شارون بانام اصلی خلیل پسر میرزا الیاس طبیب متولد کوچه سر کمر شهرستان الیگودرز بود.وبرادری دیگری هم بنام صادق داشت که قبل انقلاب به اسرائیل مهاجرت کردند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس