کد خبر 1500121
تاریخ انتشار: ۲۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۲۲
افزایش تعطیلی موسسه‌های آموزش عالی در آمریکا

تعطیلی دانشگاه‌ها و موسسه‌های آموزش عالی آمریکا در دهه اخیر به خصوص در سال‌های بعد از کرونا سرعت زیادی گرفته است.

به گزارش مشرق به نقل از سی ان بی سی، تعطیلی دانشکده‌ها و مدارس غیردولتی در آمریکا از اواسط دهه اخیر میلادی سرعت خاصی گرفته است که این روند ده‌ها هزار دانشجو را تحت تاثیر قرار داده است.

طبق آمارهای منتشر شده از سال ۲۰۱۶ تا کنون، ۹۱ دانشکده و کالج خصوصی در آمریکا به خاطر افزایش هزینه‌ها تعطیل یا در دانشکده‌های بزرگتر ادغام شده‌اند.

به گفته رابرت فرانک، سردبیر مجله پرینستون ریویو، وضعیت آموزش عالی در آمریکا به خصوص بعد از دوران کرونا بدتر شده و انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵ آمار ثبت نام دانشجویان در دانشکده‌ها و آموزشگاه‌های تحصیلات عالی به کمترین نرخ خود برسد.

به گفته فرانک، حدود ۹۵ درصد از کالج های ایالات متحده به شهریه متکی هستند، به این معنی که برای فعالیت به پول دانشجویان متکی هستند. کاهش تعداد ثبت نام کنندگان به معنای پول کمتر، پیشنهادات دانشجویی کمتر و در نهایت تعطیلی موسسه است.

امیلی وادوانی، مدیر ارشد رتبه‌بندی موسسه فیچ (Fitch) می‌گوید: مشکل بیشتر دانشکده‌ها و موسسه‌های آموزش عالی خصوصی در آمریکا تکیه به شهریه دانشجویان است که این روند نمی‌تواند با وضعیت تورم و افزایش روزافزون قیمت‌ها ثابت بماند.

براساس نتایج نظرسنجی موسسه گالوپ، بیشتر آمریکایی ها معتقدند که خود یا فرزندانشان توان پرداخت شهریه های سنگین دانشگاه ها و مراکز علمی را ندارند و مشکلات مالی مهمترین عامل دور ماندن این مراکز از دسترس افراد واجد شرایط است.

در این نظر سنجی آمده است: اگرچه ۶۱ درصد شرکت کنندگان ادامه تحصیل پس از دبیرستان برای افراد را با شرایطی امکان پذیر دانسته اند، اما ۲۱ درصد از آنها به صراحت اعلام کردند که همه افراد واجد شرایط، توان مالی پرداخت شهریه های سنگین دانشگاه ها و مراکز علمی معتبر آمریکا را ندارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس