کد خبر 1603086
تاریخ انتشار: ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۵۰

به گزارش مشرق، کانال تلگرامی زادالمسافر با انتشار نموداری درباره کاهش ضریب هوشی مردمان جهان نوشت:

تحقیق دانشگاه Hartford، درباره «کاهش مستمر ضریب هوشی مردم دنیا» حدود ۱۰ سال پیش انجام شده؛ و پیش‌بینی کرده که این کاهش تا پایان قرن جاری ادامه خواهد داشت.

این پدیده در جوامع دانشگاهی با نام «Reverse Flynn effect» مشهور است؛ و عده زیادی درباره علل آن بحث کرده‌اند.

تئوری شخصی‌ام این است که «هرچند اطلاعات در دسترس مردم زیاد شده، مردم فرصت تفکر درباره آن، و تحلیل اطلاعات، را ندارند. به دلیل کمی فرصت، مردم کار خود را راحت کرده، و تحلیل‌های دیگران را می‌پذیرند؛ و آن را به عنوان نظر خود بیان می‌کنند.

همین مطلب به از دست رفتن قدرت تفکر و تحلیل خودشان منجر شده؛ و درنهایت ضریب هوشی آنها بالا نخواهد رفت».

در گذشته، به علت محدودیت ازتباطات، افراد بیشتر مجبور به تفکر مستقل و طراحی می‌شدند؛ و همین مطلب به رشد توان مغزی آنها کمک می‌کرد.

چرا ضریب هوشی مردم دنیا هر روز کاهش می‌یابد؟

*بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 33
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۰۷:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    12 3
    جالبه اره دقیقا
    • GB ۰۸:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      11 1
      برای اینکه از چرتکه فاصله گرفتیم و رو به ماشین حساب آوردیم
    • IR ۱۰:۳۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      6 1
      اینستاگرام خودش یک تنه باعث ایجاد یک موج عظیم بیشعوری جمعی بین نوع بشر شده ممکنن چارتا چیز بدردبخور داشته باشه ولی چون کاملاً بر اساس خصوصیات نظام سلطه ساخته شده بالای ۹۵ درصد محتواش باعث تحمیق شدید مخاطب وابسته کردنش و تسلط بهش میشه
    • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      4 0
      چون کسی از مغزش استفاده نمیکنه. گوشی دیگه جای مغز رو گرفته. من این مساله رو در خودم به وضوح حس می کنم.
  • IR ۰۷:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    9 1
    با اومدن کامپیوتر و ماشین حساب مردم از حساب کردن فاصله گرفتن برای همین مغز رو به خاموشی میره
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    12 1
    مدرسه ها شل و ول تر شدن و گسترش اینترنت و موبایل و فضای مجازی افراد رو از مطالعه کتاب دور کرده و به سمت هجویات برده. کامپیوتر (نرم افزارهای محاسباتی) هم نیاز به یادگیری ریاضی رو کاهش داده. با گسترش هوش مصنوعی اوضاع بدتر هم خواهد شد. مغز مثل ماهیچه است. باید بهش فشار بیاری (از طریق حل مساله و تفکر) تا رشد کنه.
    • IR ۰۸:۵۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      11 5
      اگر منظورت سیستم آموزشی ایران هست که بر اساس حفظیات و درس های بی ربط بنا شده ،این سیستم خودش از آفات هوش و استعداد هست .
    • IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      4 3
      چرا هرچی میشه همش ایران رو مورد هجمه قرار میدید.اتفاقا برنامه های ِموزشی ایران رواصول واهداف خاص آموزشی طراحی وبرنامه ریزی شده ومشکل خاصی نداره ...مهارتها به خوبی در مدارس آموزش داده میشه .اگر مدیران ومعلمین کم کاری نکنند برنامه های درسی جامع هستند .
    • IR ۱۹:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      1 0
      اینا عادت دارن، از نظر این ها کلأ تو ایران هیچی درست نیست و در غرب همه چیز درست درسته.
  • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    6 2
    جالب بود
  • IR ۰۸:۲۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    5 3
    جالب بود.
  • IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    2 7
    البته هوش مادرزادی است وتوانایی تحلیل ومحاسبات عددی ربطی به باهوش شدن یانشدن نداره
    • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      2 1
      اصلا مادرزادی نیست. هوش فقط و فقط دریافت آموزش درست در سنین پایینه. مثلا اگر به بچه 5 ساله ریاضی دبستان رو باد بدی و ادامه بدی تا مثلا تو سن 8 سالگی در حد دبیرستان بلد باشه اون ی نابغه میشه
    • IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      2 0
      البته غربی‌ها اشتباه به عرضت رسوندن. چون هوش اولیه ژنتیکی هست اما با دعا و تمرین افزایش و با تنبلی کاهش پیدا می‌کنه.
    • IR ۱۴:۵۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
      3 0
      مغز باید کار کنه تا آپدیت بشه
  • IR ۰۹:۴۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    3 1
    غلط کرده آمریکای شمالی رو در نمودار دومی بالا ترسیم کرده. غلط زیادی
  • FR ۱۰:۲۱ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 0
    نظر شما کاملا دقیق است مردم بجای تفکر شخصی و حتی به چالش کشیدن تفکر خود انگار عمدا مغز خود را برای تفکر اجاره داده اند و از آن بدتر همه چیز قطبی شده به محض اتفاق اتوماتیک و مغرضانه هر کس یک طرف قرار می‌گیرد
  • DE ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    1 1
    مردم کلا احمق شدند در تمام دنیا ،بابا طرف نمی خواد یه کم تحقیق کنه درباره یه چیز خیلی ناجیز و هر مزخرفی که از دهن یه عده بی سواد و ابله بیرون میاد رو باور می کنند و درباره علت آن اصلا تحقیق و جستجو نمی کنند ، و یه سری اراجیف غرب زدگان را راحت باور می‌کنند
  • DE ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    نقش مواد غذایی ترکیبی و فست فودها و شکر و دیگر مواد شیمیایی در زندگی روزمره هم بی اثر نیست.
  • IR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    برای اینکه محاسبات رو فعالیت های روزانه داریم حذف میکنیم و همه چیز رو به کامپیوتر و موبایل سپردیم.
  • IR ۱۱:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    2 1
    من خودم کلی خنگ تر شدم
  • US ۱۴:۴۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    وقتی همه اطلاعات با یک دکمه کامپیوتر و موبایل به راحتی در دسترس است مسلما مغز آکبند خواهد ماند این شرایط برای جسم انسان هم ایجاد خواهد شد همه امکانات و ابزار ها و وسایل حمل نقل در خدمت انسان است و نیازی به فعالیت بدنی آنچنانی نیست اگر این روند طی صدها سال ادامه پیدا کند خیلی از عضوهای بدن انسان حذف خواهند شد و انسان ممکن است طی چند هزارسال تبدیل به یک موجودی شبیه کرم خاکی شود
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    هوش به ژنتیک مربوطه و تا حد ۱۰ تا ۱۵ تاش بالا و پایین به عوامل محیطی مثل تغدیه و اموزش مربوط میشه.
  • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    0 0
    مطمبنن هوش ایرانی نزول بیشتری داشته
  • IR ۱۸:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    2 0
    همش به خاطرفضای مجازیه
  • نامعتبر است !! IR ۱۸:۵۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    3 0
    انواع هوش داریم --- به روایتی ده نوع --- هوش ریاضی - هوش موسیقیایی - هوش عاطفی - هوش اجتماعی - هوش تجاری - هوش تجسمی - هوش معنوی و ..... ضمنا این تحقیق در کجا انجام شده ؟! --- کدام کشور ؟ ---- با چند نفر جامعه آماری ؟ --- بیشتر در حد حرف است !!
  • CA ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    8 0
    و در همان مقاله در ارتباط با کاهش ضریب هوشی به نکات مهمی اشاره شده: غذاهای ناسالم(فَست فود) در حدود سال 1975، همراه با مقادیر زیادی از مواد شیمیایی در کودها و جاهای دیگر ظاهر شدند. سرب در لوله های آب در حال پوسیدگی، تشعشعات ناشی از حوادث راکتور هسته ای و همچنین مواد نگهدارنده، رنگ ها و هورمون ها در غذا. همچنین تصور می‌شود که این مواد شیمیایی مسئول بروز و بالارفتن اوتیسم هستند که از دهه 1980 شروع شد و تا امروز ادامه دارد. تأثیر مواد شیمیایی که ما را احاطه کرده اند بر رشد جنین و مغز نوزادان هرگز آزمایش نشده است. برخی از محققان خاطرنشان کردن که در همان جمعیتی که کاهش ضریب هوشی وجود داره، کاهش تعداد اسپرم‌ نیز دیده شده . یک دلیلش رو وجود مواد شیمیایی که از پلاستیک بیرون میاد و باعث آلودگی آب و غذا و هوا میشه نام بردن که در اختلال سیستم غدد درون ریز تأثیر زیادی دارن. احتمالات دیگر در این رابطه رژیم‌های غذایی نامناسب، چاقی و زیاد نشستن و عدم تحرک کافی بدنی‌ست. و البته مشکلات دیگر زندگی پست مدرن ناشی از کامپیوتر و تلفن های همراه و بطورکلی کاهش فعالیت سلولهای مغزی در کاهش ضریب هوشی انسانها بی تأثیر نیست.
  • نامعتبر است !! IR ۲۳:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۸
    2 2
    انواع هوش داریم --- به روایتی ده نوع --- هوش ریاضی - هوش موسیقیایی - هوش عاطفی - هوش اجتماعی - هوش تجاری - هوش تجسمی - هوش معنوی و ..... ضمنا این تحقیق در کجا انجام شده ؟! --- کدام کشور ؟ ---- با چند نفر جامعه آماری ؟ --- بیشتر در حد حرف است !!
  • IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    6 0
    این گزارش عالی در مشرق را بخوانید :‌ mshrgh.ir/1008708 -------- سوال اینجاست که با تغییر جامعه، آیا هوش مقابله با چالش‌ها AQ می‌تواند برای موفقیت شغلی مهمتر از ضریب هوشی IQ باشد؟ هر حرفه‌ای از بانکداری گرفته تا هنر، نیاز به سازگاری و انعطاف‌پذیری دارد. به طور مثال وقتی شما یک حسابدار هستید: ضریب هوشی IQ ‌تان از طریق امتحانات، شما را واجد شرایط برای کار می‌کند، سپس EQ شما کمک می‌کند تا با یک مصاحبه کننده ارتباط برقرار کنید، یک کار بیابید و با مشتری و همکاران رابطه برقرار کنید. اما هنگامی که سیستم‌ها تغییر می‌کنند و یا بخش‌های مختلفی از کار به صورت سیستماتیک و با فناوری‌های جدید انجام می‌شود، شما نیاز به AQ دارید تا بتوانید خود را با روش‌های جدید و محیط سازگار کنید. هر سه مورد تا حدودی مکمل یکدیگر هستند، زیرا همه آنها به شما کمک می‌کنند تا مشکلات را حل کرده و با محیط سازگار شوید.
  • هوش سازگاری IR ۰۷:۱۸ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    6 0
    این گزارش عالی در مشرق را بخوانید :‌ mshrgh.ir/1008708 -------- {{{{ هوش سازگاری یا AQ }}}}} سوال اینجاست که با تغییر جامعه، آیا هوش مقابله با چالش‌ها AQ می‌تواند برای موفقیت شغلی مهمتر از ضریب هوشی IQ باشد؟ هر حرفه‌ای از بانکداری گرفته تا هنر، نیاز به سازگاری و انعطاف‌پذیری دارد. به طور مثال وقتی شما یک حسابدار هستید: ضریب هوشی IQ ‌تان از طریق امتحانات، شما را واجد شرایط برای کار می‌کند، سپس EQ شما کمک می‌کند تا با یک مصاحبه کننده ارتباط برقرار کنید، یک کار بیابید و با مشتری و همکاران رابطه برقرار کنید. اما هنگامی که سیستم‌ها تغییر می‌کنند و یا بخش‌های مختلفی از کار به صورت سیستماتیک و با فناوری‌های جدید انجام می‌شود، شما نیاز به AQ دارید تا بتوانید خود را با روش‌های جدید و محیط سازگار کنید. هر سه مورد تا حدودی مکمل یکدیگر هستند، زیرا همه آنها به شما کمک می‌کنند تا مشکلات را حل کرده و با محیط سازگار شوید.
  • کاملا بی اساس IR ۰۹:۰۳ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    3 3
    این گونه تیتر و گزارشها کاملا بی اساس و بر اساس حدسیات یا برای یکی جامعه محدود آماری است !! .... نزدیک ده نوع هوش داریم .... این گزارش برای کدام نوع هوش است ؟؟ ... در کجا و روی چند نفر تحقیق شده !!!؟؟؟
  • IR ۱۲:۱۷ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۹
    1 0
    بزودی ربات ها جای همین دومثقال ضریب هوشی هم میگیرند!!!!!!!
  • IR ۱۵:۰۰ - ۱۴۰۳/۰۲/۳۰
    0 0
    من شک ندارم که علتش کمتریل پاشی مثل و همین گرد و عبار در جنوب ایران و نیز واکسن اجباری ، از دست رس خارج کردن آب و عذای سالم و ارگانیک و خوردن غذاهای سوپر مارکتی بخصوص چیپس و پفک و رب گوجه و سس مایونز است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس