کد خبر 96968
تاریخ انتشار: ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۲:۰۷

ده‌ها افسر پليس پياده و يا سوار بر اسب و خودرو و مجهز به تجهيزات ضد شورش كمي پيش از حمله به پارك ميدان مك فرسون، اين محل را محاصره و مسدود كردند و پيش از سحرگاه به منظور اعمال قانون ممنوعيت اردوزني حمله خود را آغاز كردند.

پس از هشدار مقام‌هاي آمريكايي به معترضان ضدسرمايه‌داري در واشنگتن دي سي به منظور برچيدن اردوي اعتراضي خود از دو پارك در نزديكي كاخ سفيد، سرانجام پليس اين شهر روز شنبه با حمله به معترضان در پارك ميدان مك فرسون آنها را از پارك اخراج كرد.

به گزارش ايسنا به نقل از رويترز، ده‌ها افسر پليس پياده و يا سوار بر اسب و خودرو و مجهز به تجهيزات ضد شورش كمي پيش از حمله به پارك ميدان مك فرسون، اين محل را محاصره و مسدود كردند و پيش از سحرگاه به منظور اعمال قانون ممنوعيت اردوزني حمله خود را آغاز كردند.


تظاهركنندگان از ماه اكتبر تاكنون در اين ميدان حضور داشتند تا عليه شكاف رو به رشد درآمد در ميان اقشار مرفه و متوسط آمريكا، طمع نظام سرمايه‌داري و ساختار ناعادلانه دريافت ماليات كه به نفع ثروتمندان است، اعتراض كنند.
پليس با معترضان جنبش اشغال واشنگتن درگير شد و با پاكسازي بخش عمده اردو، تقريبا همه معترضان را از پارك خارج ساخت.



پليس گفت اين اقدام تنها اعمال قانون در اين پارك بوده است اما معترضان «اشغال واشنگتن دي سي» اين اقدام را «اخراج با اعمال زور كامل» خوانده و گفتند پليس با باتوم آنها را كتك زده و اين كار را چنان خشونت‌آميز انجام داده كه چند نفر زير دست و پا لگد شده‌اند.

پليس اظهار داشته كه هشت تن دستگير شده‌اند و يك افسر پليس نيز به علت اصابت آجر به صورتش زخمي شده است.
به گفته معترضان يك معترض به دليل شدت ضرب و شتم‌ها بيهوش شده است اما پليس هنوز اين مساله را تاييد نكرده است.


يك معترض 23 ساله اظهار داشت: آنها ما را هل داده و با ضرب و شتم بيرون كردند.

سازمان مديريت پارك‌هاي آمريكا مكررا به معترضان هشدار داده بود كه شروع به اعمال ممنوعيت نسبت به اردوزني در پارك‌هاي ميدان مك فرسون و ميدان آزادي كه هر دوي آنها نزديك كاخ سفيد هستند، خواهد زد.

پس از اخراج معترضان از محل و استقرار ماموران پليس، كارگران تمام وسايل و تجهيزات متعلق به معترضان اعم از چادرها، تجهيزات خواب، برزنت، كتاب‌ها، لباس‌ها و تشك‌ها را جمع‌آوري كردند.


پليس اعلام كرده كه اقدام آنها، اخراج معترضان نبوده بلكه «رفع مزاحمت» بوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس