به گزارش مشرق، چند سالی هست با توجه به افزایش تردد زائران ایرانی در پیاده‌روی عظیم اربعین، موکب های ایرانی هم در مسیر راهپیمایی و هم در شهرهای کربلا و نجف برپا می شوند.

یکی از موکب های محبوب در کربلا، موکب "شباب امام خامنه ای" است که در مقایسه با سایر مواکب، از ساماندهی و امکانات بهتری برخوردار است و در مدت کوتاهی از برپایی آن، یکی از موکب‌های محبوب میان زائران ایرانی شده است.

این موکب از ۴ سال پیش شروع به فعالیت کرده و در این سالها بر ظرفیت پذیرش خود افزوده است. امسال نیز موکب "شباب امام خامنه‌ای" با بیش از ۱۵۰۰ تخت برای اسکان زائران آماده شده است.

ازخدماتی همچون حسینیه، بهداری و طب سنتی گرفته تا آشپزخانه مجهز و لباسشویی تا سرویس‌های بهداشتی و حمام‌های متعدد و مجهز، مکان مناسبی برای اسکان زائران فراهم آورده است. هر ساله هزاران زائر برای استراحت در این موکب مشتاق و علاقه مند هستند.

موکب شباب امام خامنه ای هر روز بعد از نماز ظهر و عصر و نماز مغرب و عشاء با حضور خطیبان و مداحان مشهور مراسم عزای اباعبدالله را برگزار می‌کند.

همچنین آشپزخانه مجهز این موکب، روزانه در هر وعده بیش از ۳ هزار غذا در بین زائران مقیم موکب و همچنین بیرون از موکب، توزیع می‌کند.

 این موکب صرفا با نذورات مردمی و بدون هیچ کمک دولتی یا سازمانی اداره می‌شود.

در ادامه، تصاویری از بخش‌های مختلف این موکب و گفتگویی کوتاه با حاج محسن نایبی از مسوولان موکب شباب امام خامنه‌ای تقدیم مخاطبان محترم می‌شود:

گفت و گو با محسن نائبی مسئول موکب (دانلود)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • REZA IR ۱۳:۱۴ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    51 3
    نظام ایران به عنوان نظامی که انشالله در لشگر صاحب الزمان نقش عمده ای قراره داشته باشه باید تو این تجمع بخوبی خودش رو نشون بده و به نحو احسن در برگزاری مرتب و باشکوه و ایمن این مراسم نقش داشته باشه .در واقع برگزاری این مراسم میتونه یه نوع مانور باشه برای کسب آمادگیهای لازم و شناخت نقاط ضعف برای موقعی که انشالله آقا ظهور کنه و لشگرش از اقصا نقاط جهان برای یاری حضرت به این نقطه از جهان بیان و نظام ما بخواد لشگر آقا رو سازمان بده و کمک حال آقا باشه..به طور جدی باید به این قضیه نگاه بشه
  • IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    32 1
    سلامتی حاج اقا رسولی صلوات
  • IR ۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    37 0
    تورو بخدا اصلن نیازی نداریم دولت ورود کنه وقتی دولتا ورود کنن فکر اینن که چه میصرفه چی نمیصرفه اونا فقط دنبال منفعت طللبی هستن
  • دیدگا IR ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۶
    40 0
    دولت جیب مردم رو نزنه و کارشکنی و مانع تراشی نکنه! ازش توقع کمک و کار کردن نداریم دیگه!
  • زائر IR ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۲
    0 0
    البته امام حسین به نیت و وسع افراد نگاه میکنن نه تجهیزاتشون دست این عزیزان هم درد نکنه واقعا زحمت کشیدند و میکشند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس