کد خبر 887729
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲
روحانی قصه‌گو

در روزگاری که اقتصاد و معیشت دغدغه افراد جامعه شده و کتاب دیگر اولویت نیست، کسانی هستند که هنوز دغدغه مطالعه دارند و فرهنگ کتاب‎خوانی را تبلیغ و ترویج می‎کنند.

به گزارش مشرق، اسماعیل آذری‌نژاد طلبه جوانی است که ماشین شخصی‌اش را مملو از کتاب کرده و همانند کتابخانه سیاری آن را به دورافتاده‌ترین نقاط کشور که از همه لحاظ محروم هستند می‌برد؛ با لباس روحانیت روستا به روستا می‌رود و برای بچه‌ها کتاب و قصه می‌خواند، همان نقاطی که شاید کمتر کسی مسیر و راهش به آنجا افتاده باشد، کتابخانه بنا می‌کند، وی حتی در گذشته از مدادهای رنگی کودکش برای نقاشی کشیدن استفاده کرده تا کودکان با یک نقاشی و در آمیختن رنگ‎ها شاد شوند و در شادی کودکانه آنها سهیم باشد.
«رنگ، بازی و نشاط» هدف اول و آخر اسماعیل آذری است. شروع قصه‌هایش بچه‌ها را دورهم می‌نشاند و همه کمک می‌کنند تا بهترین کلاس قصه‌گویی، کارش را شروع کند و اینجا تازه اول داستان است...
حجت‌الاسلام اسماعیل آذری‌نژاد از جمله افرادی است که دغدغه و تلاشش رشد فکری کودکان ساکن در روستاها و مناطق محروم و صعب‎العبور است. وی متولد سال ۵۸ و ساکن شهرستان دهدشت از توابع استان کهگیلویه و بویراحمد است. او علاوه بر تحصیلات حوزوی، کارشناسی جامعه‌شناسی و ارشد عرفان را در دانشگاه خوانده، مدرس حوزه علمیه و پنج سالی است با شعار «قصه، توپ و رنگ» تمام تلاش خود را بر فعالیت در محور کتاب کودک قرار داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس