کد خبر 87429
تاریخ انتشار: ۵ دی ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۱

همواره انتخاب برترین عکس های خبری از سوی رسانه های مختلف در پایان هر سال صورت می گیرد. اینبار سایت یاهو در آخرین روزهای سال 2011 میلادی اقدام به انتخاب برترین عکس های خبری در این سال کرده است.


میدان التحریر قاهره، قیام مردم مصر به سه دهه حاکمیت حسنی مبارک بر مصر پایان داد. انقلاب در تونس و مصر به سلسله قیامهایی در کشورهای عربی بدل شد. عکاس: محمد آبد/ گتی ایمیج / AFP


بعد از قیامهای مردمی در تونس و مصر ، مردم لیبی نیز به پاخاستند تا به حکومت 42 ساله سرهنگ قذافی پایان دهند. انقلاب لیبی به یک جنگ تمام عیار مبدل شد که به دخالت سازمان ملل و ناتو منجر شد. پس از نبردهای بسیار سنگین، لیبی از چنگ قذافی رها شده و خود وی نیز در 20 اکتبر دستگیر و توسط انقلابیون کشته شد. (بلا سزانسلدزکی AP )


زلزله 7.1 ریشتری در نیوزلند که به مرگ 181 نفر منجر شد. این زلزله در4 سپتامبر 2010 رخ داد. زلزله بعدی نیز یک زلزله 6.3 ریشتری بود که در 22 فوریه نیوزلند را لرزاند.( مارتین هانتر / گتی ایمیج)


مردم شهر نیویورک آمریکا در حال شادی پس از شنیدن خبر مرگ اسامه بن لادن رهبر شبکه تروریستی القاعده. وی در جریان عملیات نیروهای ویژه آمریکا در یکم می در پاکستان کشته شد( تینا فینبرگ / AP )


ریس جمهور سودان جنوبی سالوا کییر در جریان مراسم رسمی جدایی رسمی سودان جنوبی از سودان به تاریخ 9 جولای 2011 در شهر جوبا پایتخت سودان جنوبی. (روبرتو اشمیدت، AFP/ / گتی ایمیج)


کشتار در نروژ به تاریخ 22 جولای که شامل بمب گذاری و حمله مسلحانه به یک کمپ تابستانی بود و به مرگ 77 تن منجر شد. (روالد بریت / AFP / گتی ایمیج)


بین 6 تا 10 آگوست کشور انگلستان دستخوش اعتراض هایی شد که به علت شلیک پلیس به یک جوان سیاه پوست آغاز شد. در این مدت بسیاری از مردم جهان تصاویر زنده ای را از درگیری ها بین پلیس انگلستان و جوانان خشمگین مشاهده کردند.


فعال اجتماعی هند ، آنا هزاره در 19 آگوست زندان را ترک کرد و برای مدت دو هفته در اعتراض به فساد اداری موجود در هندوستان دست به روزه گرفتن زد. او در نهایت توانست دولت را مجبور کند تا به خواسته های وی تن دهد. (پاراگاش سینگ/AFP / گتی ایمیج)


جنبش اشغال وال استریت یک جنبش ادامه دار اعتراضی در آمریکا است که از 17 سپتامبر در نیویورک آمریکا کار خود را آغاز کرده است و در بسیاری از شهر های آمریکا به شکل تظاهرات و یا کمپهای خیابانی ادامه دارد.(امانوئل دوناند./ AFP/گتی ایمیج)


یک معترض در حال پرتاب سنگ به سمت پلیس در شهر آتن پایتخت یونان  در 20 اکتبر ، صحنه هایی مثل این در بسیاری از کشورهای اروپایی در سال 2010 به علت شرایط بد اقتصادی دیده شد.(لویسا گولیماکای/AFP/ گتی ایمج)


در 31 دسامبر امسال تمامی نیروهای آمریکایی خاک عراق را ترک کردند. دولت آمریکا سعی داشت تا از طریقی زمینه حضور طولانی تر نیروهای خود در عراق را فراهم کند که در این مسیر موفق نبود.( جو رادل/گتی ایمیج)


امسال سال سختی برای خاندان سلطنتی عربستان بود که در آن پادشاه عربستان یک عمل جراحی سنگین را گزراند و ولیعهد عربستان نیز پس از مبارزه طولانی با بیماری سرطان در آمریکا درگذشت.(فائز نورالدین/ AFP / گتی ایمیج)


اعتراض ضد انگلیسی در تاریخ 29 نوامبر، در مقابل سفارت انگلیس در تهران (فرانسه نیوز/ گتی ایمیج)

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس