کد خبر 837830
تاریخ انتشار: ۱۶ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۳:۴۹
شهید شاپور برزگر در کنار شهید حمید باکری

در عکس، آستینِ خالی دست چپ‌اش به خوبی مشخص است. اما «حمید باکری» حدود 100 روز پس از گرفته شدن این عکس، به شهادت رسیده است

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، نمایی که پیش رو دارید، احتمالا در اواسط پاییز 1362 شمسی، در اردوگاه تاکتیکی شهید «محمد بروجردی»(قلاجه) به ثبت رسیده است. در تصویر، دو تن از فرماندهان «لشکر 31 عاشورا (یگانِ اختصاصی رزمنده‌گان آذربایجانی)» به ثبت رسیده اند.

*نفر سمت راست، « شهید شاپور برزگر گلمغانی » است. وی به تاریخ 22 آبان ماه 1336 شمسی، در شهرستان «اردبیل» متولد شد. او ضمن تحصیل، از نوجوانی، در کارگاه آهنگری پدرش نیز حرفه‌ی مردپرورِ پدری را آموخت. پس از پیروزی انقلاب، «شاپور» بخشی از زندگی خود را به فعالیت های انقلابی اختصاص داد و با آغاز جنگ تحمیلی داوطلبانه راهی مناطق اشغالی شد و در بین مدافعینِ «آبادان» سلاح به دست گرفت و در طی یک عملیات محدود مجروح شد. او پس از بهبودی، در « اردبیل» مسئولیت «واحد آموزش سپاه پاسداران» را بر عهده گرفت. رفت و آمدهای او به جبهه های جنگ و شرکت در عملیات ها تداوم پیدا کرد تا سرانجام به عنوان مسئول واحد آموزش، به «لشکر 31 عاشورا» پیوست. او در اردیبهشت 1362 شمسی، بر اثر انفجار نارنجک، دست چپ خود را ازدست داد. سرانجام در «عملیات والفجر4» هدفِ گلوله بعث ها قرار گرفت و بال در بال ملائک گشود.

*نفر سمت چپ، «شهید حمید باکری» است. وی به سال 1334 شمسی، در شهرستان «ارومیه» متولد شد. «حمید» برادرِ  شهیدان  «علی باکری» و «مهدی باکری» است. او در جوانی به همراه برادرانش به فعالیت سیاسی پرداخت و در سال 1355 شمسی به ترکیه و از آن‌جا به سوریه رفت تا بتواند دوره چریکی ببیند. سپس برای ادامه تحصیل  به «آلمان» رفت اما با عزیمت «حضرت امام روح‌الله خمینی» به «پاریس»، وی هم عازم فرانسه شد به همراه پیشوایش به ایران بازگشت. «حمید باکری» با آغاز دفاع مقدس،  عازم جبهه شد و فرماندهی یکی از خطوط  در محور «آبادان» را عهده‌دار شد. او  مدتی هم در «جهاد سازندگی» به خدمت در نواحی محروم کشور مشغول بود اما سرانجام به «سپاه پاسداران» پیوست و در رکابِ برادش «مهدی» در «لشکر 31 عاشورا» به جهاد پرداخت. «حمید باکری» در ششم اسفند 1362 شمسی، طی «عملیات خیبر» با مسئولیت جانشینِ فرماندهی «لشکر 31 عاشورا» خرقه‌ی شهادت پوشید.

*دو نکته در عکس وجود دارد. این عکس احتمالا آخرین یادگاری تصویری به جا مانده از «شهید شاپور برزگر» است. وی چند روز پس از برداشته شدن این قاب، به شهادت رسید. در عکس، آستینِ خالی دست چپ‌اش به خوبی مشخص است. اما «حمید باکری» حدود 100 روز پس از گرفته شدن این عکس، به شهادت رسیده است.

روحمان با یادشان شاد

هدیه به ارواح بلندپروازشان صلوات

اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم

برای دریافت عکس با کیفیت بالا اینجا را کلیک کنید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۷
    11 0
    یاد شهیدان بزرگ دل را زنده می کند
  • مهدی IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۸
    4 0
    برادر دست راست است. دقت کنید. روحش شاد
  • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۱۲/۱۹
    6 0
    فکر کنم دست راست شهید شاپور برزگر گلمغانی مجروح شده است!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس