ارتش میانمار ده‌ها روستای مسلمانان را نابود کرده است

جدیدترین تصاویر ماهواره‌ای از میانمار نشان می‌دهد که ارتش این کشور در یک اقدام برنامه‌ریزی شده دست‌کم ۵۵ روستای تخلیه شده آوارگان روهینگیایی را با بولدوزر و ماشین‌آلات سنگین با خاک یک‌سان کرده‌اند.

گروه تصاویر ماهواره‌ای مشرق- تصاویر جدید ماهواره‌ای از میانمار نشان می‌دهد که ارتش این کشور سکونت‌گاه جمع بزرگی از مسلمانان روهینگیا را با خاک یک‌سان کرده است. نظامیان میانمار در یک اقدام برنامه‌ریزی شده دست‌کم ۵۵ روستای تخلیه شده آوارگان روهینگیایی را با بولدوزر و ماشین‌آلات سنگین با خاک یک‌سان کرده‌اند.

تصاویر ماهواره‌ای چند ماه اخیر نشان می‌دهد که  نیروهای دولتی در ایالت راخین در غرب میانمار که محل اصلی سکونت اقلیت روهینگیا محسوب می‌شود، بسیاری از دهکده‌ها و حتی پوشش گیاهی منطقه را به طور کامل نابود کرده‌اند. از اواسط تابستان امسال و با آغاز "عملیات پاکسازی" ارتش میانمار در ایالت راخین بیش از ۶۰۰ هزار مسلمان روهینگیایی مجبور به ترک میانمار شده‌اند و اغلب آن در بنگلادش به سر می‌برند.

بسیاری از روستاهای نابود شده صحنه جنایت‌های خشونت‌بار علیه اقلیت روهینگیا بوده و کسانی که دستور این کار را داده‌اند قصد از میان بردن یاد و خاطره این جنایت‌ها را داشته‌اند. سازمان‌های بین‌المللی مختلف یک ماه پس از  آغاز عملیات گسترده نظامیان میانمار علیه مسلمانان روهینگیا، ارتش این کشور را به آتش زدن روستاهای ایالت راخین متهم و تاکید کرد که این کار اعمال سیاست "زمین‌های سوخته" بوده و به منظور زمینه‌سازی برای "پاکسازی قومی" انجام شده است.

مسلمانان روهینگیا که جمعیتی یک میلیون نفری را در میانمار تشکیل می‌دهند، در ایالت راخین در غرب میانمار زندگی می‌کنند. این قوم از هیچ یک از حقوق شهروندی میانمار برخوردار نیستند، چرا که میانمار آنها را شهروند این کشور محسوب نمی‌کند و معتقد است که آنها باید به بنگلادش بازگردانده شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • قریشی IR ۱۷:۰۲ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
    16 0
    در روز قیامت بیشترین تاوان رو باید سران آل سعود بدهند که در سکوت کامل و بی تفاوتی به اینچنین مسائلی در حال همپیالگی با صهیونیستهای کثیف هستند
    • IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۱۲/۰۶
      6 0
      و نیز از مواضع منفعلانه دولتمان در کمک به مردم مظلوم میانمار چه در سازمان ملل و چه در کمک مالی و غیر مالی و حتی کمک زبانی بسیار بسیار مچکریمو باز هم از دادن سفارت به دولت میانمار خیلی مچکریم این هم از برکت سر افساد طلبان است ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس