اعزام کاروان تجهیزات موکب مسجد جمکران به کربلا

کاروان تجهیزات مسجد مقدس جمکران شب گذشته با بدرقه تولیت، خادمان و زائران این مکان مقدس راهی کشور عراق شد.

به گزارش مشرق؛ به نقل از روابط عمومی مسجد مقدس جمکران، حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدحسن رحیمیان در مراسم بدرقه کاروان تجهیزات موکب مسجد مقدس جمکران که شب گذشته با حضور جمعی از خادمان و زائران این مکان مقدس برگزار شد با اشاره به اینکه موکب‌های بسیاری در مسیر هستند که جنبه‌های خدماتی و رفاهی برای زوار اربعین دارند، موکب مسجد مقدس جمکران را به لحاظ انتساب این مکان مقدس به امام زمان(علیه‌السلام) موکبی متفاوت و متمرکز بر جنبه‌های محتوایی، معرفت افزایی و فرهنگی معرفی کرد.

وی با اشاره به برگزاری همایش بین‌المللی طریق الحسین(علیه‌السلام) در موکب مسجد مقدس جمکران، تبیین رابطه اربعین امام حسین(علیه‌السلام) با ظهور امام زمان(عجل الله تعالی فرجه) را گامی در جهت زمینه‌سازی ظهور دانسته و برافزایش معرفت زائران نسبت به معارف اسلام ناب و معارف مهدوی و همچنین  نزدیک شدن آن‌ها به هدف و راه امام حسین(علیه‌السلام) تأکید کرد.

گفتنی است ۴۵ خادم فنی برای برپایی موکب این کاروان را همراهی می‌کنند.

بیش از ۱۵۰ خادم خواهر و برادر در موکب اربعین مسجد مقدس جمکران که در محل عمود ۱۰۷۰ برپا می‌شود خدماتی نظیر اسکان، پذیرایی، برپایی نمازهای جماعت و مراسم عزاداری، بخش کودک و خدمات بین الملل را به زائران حرم حسینی ارائه خواهند کرد.

امسال امکان اسکان روزانه دو هزار نفر و پذیرایی ۳۰ هزار نفر در این موکب فراهم‌شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۳
    1 0
    مشرق پیام منو حذف نکن کاش چندتا ازاین موکب ها هم توی ایران و برای مردم بدبخت و در راه مانده ایران دایر میکردن. اگه مردی پیاممو حذف کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس