تحولات میدانی دمشق

نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با پاکسازی جنوب شرق استان دمشق، امنیت پایتخت، غوطه شرقی و شمال شرق استان سویدا را به طور کامل تامین کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت از روز سه شنبه عملیاتی را برای پاکسازی جنوب شرق استان دمشق آغاز کردند و در گام نخست توانستند پس از درگیری های سنگین ارتفاع راهبردی « العبد » را به کنترل خود درآورند.

بازپس گیری ارتفاع راهبردی « الدکوه» مرحله دوم عملیات در جنوب شرق استان دمشق بود و در نهایت نیروهای جبهه مقاومت توانستند این ارتفاع را هم به کنترل خود درآورند.

ارتفاع راهبردی الدکوه ۹۲۰ متر است و شمال و جنوب منطقه بادیه الشام را در شرق استان دمشق به یک دیگر متصل می کند. این ارتفاع یکی از پایگاه های مهم گروه تروریستی داعش در ماه های گذشته بود. پس از عقب نشینی داعش، این ارتفاع به اشغال تروریست های اسود الشرقیه، معاویر الثوره و احمد العبود درآمد.

پس از تثبیت مواضع در ارتفاع الدکوه، خطوط دفاعی تروریست ها در سایر نقاط در هم شکسته شد و نیروهای ارتش و جبهه مقاومت در حملاتی غالفگرانه ارتفاعات « صفیه، عنطوط، محفور، مسرجه، رجم الابل، دخان، ابو النیاص، حلاق و مطله» را باز پس گرفتند.

**برای مشاهده جزئیات بیشتر و اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**


 
نیروهای جبهه مقاومت درصدد هستند با پاکسازی جنوب شرق استان دمشق، امنیت پایتخت، غوطه شرقی و شمال شرق استان سویدا را به طور کامل تامین کنند. در حال حاضر، نیروهای سوری و مقاومت در تلاش هستند خود را به منطقه الرحبه برسانند تا تروریست ها در بخش جنوبی و شرقی فرودگاه خلخله محاصره شوند.

از سویی دیگر، عملیات در محور غربی ارتفاع الدکوه برای پاکسازی منطقه راهبردی بئر القصب در دستور کار قرار دارد تا امنیت فرودگاه خلخله از این محور نیز تامین شود. در سه روز گذشته، ۳۰۰ کیلومتر مربع از مساحت آلوده در جنوب شرق استان دمشق از وجود عناصر تروریستی پاکسازی شده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    53 2
    چرا هیچ عکس العملی نسبت به سومین حمله آمریکای کثیف انجام نشده ؟ باید التنف موشک باران بشه
  • ا IR ۱۷:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    51 1
    عکس اخر خیلی قشنگه پایین تصویر از روبروی جیپ یه موشک کونکورس داره رد میشه پشت سرشم گردو خاک کرده
  • ا IR ۱۷:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    47 1
    تمامی مناطقی که برای داعش بود و ارتش ازاد گرفت باید انها گرفته شود تا روحیه تروریستها کم شود و مناطق خودشان را راحت تر گرفت
  • IR ۱۸:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    23 1
    هر چه سریعتر و در این راه نباید از بمباران امریکا بترسند مگر ما در جنگ ایران و آمریکا کم توسط هواپیماهای بعثی و امریکایی بمباران شدیم 15000 بار و صدهزار شهید دادیم سوریه هم اگر استقلال خودش را بخواهد باید از بمباران امریکایی نترسد و این هواپیماها را به زیر بکشد
  • محمد IR ۲۰:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    22 1
    مثل اینکه نیروهای متحد به گذرگاه التف رسیدن
  • ناشناس US ۲۳:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۹
    2 0
    دیگه وقتش رسیده با پهپاد هامون یه حال اساسی به این ائتلاف آمریکا سمت گذرگاه التنف بدیم، بی پدر ها بچه های مقاومت دارن اذیت میکنن.
  • IR ۰۰:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۳/۲۰
    1 0
    با وجود گروگانی مثل اسراییل در همسایگی سوریه نباید ارتش سوریه از بمباران آمریکا بترسد اسد باید تهدید کند اگر آمریکا جنگی علیه سوریه آغاز کند اسراییل را نابود می کند همانطور که نصرالله در ابتدای جنگ سوریه اعلام کرد و لبنان را از دست داعش نجات داد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس