منابع میدانی از خروج تمام تروریست‌های تکفیری از شهرک‌های «زاکیه» و «خان الشیح» در حومه دمشق و بازگشت کامل امنیت و ثبات به آن خبر دادند.

به گزارش مشرق: منابع میدانی تأکید کردند اولین  اتوبوس‌ها وارد شهر التل در حومه شمالی دمشق شدند تا افراد مسلح و خانواده‌هایشان را به استان  ادلب منتقل کنند.
خروج افراد مسلح از این شهرک در چارچوب توافق آشتی میان دولت سوریه و گروه‌های مسلح صورت می‌گیرد.
بر اساس این گزارش، شهرک خان‌الشیح در جنوب غربی دمشق نیز پس از خروج آخرین گروه از تروریست‌های تکفیری و انتقال آنها به شهر ادلب کاملاً پاکسازی و از وجود آنها خالی شده است تا به این ترتیب بزرگترین دژ تروریست‌های جبهه النصره و احرارالشام در حومه غربی دمشق کاملاً پاکسازی شود. افراد مسلح از شهرک زاکیه هم به خان الشیح آمدند تا از آنجا با اتوبوس‌های تأمین شده برای آنها به ادلب بروند به این ترتیب زاکیه که شهرکی کوچکتر از خان‌الشیح است، به‌طور کامل از لوث تروریست‌ها پاکسازی شد.
منابع میدانی خبر دادند که نیروهای ارتش سوریه توانستند 40 سرباز را که در داخل شهرک خان الشیح در بازداشتگاه‌های جبهه النصره اسیر بودند، آزاد کنند.
در همین راستا ارتش سوریه برای اولین بار ابتکار مکتوبی را برای تحقق آشتی ملی فراگیر در غوطه شرقی در حومه دمشق ارائه کرده است که دربرگیرنده همان مفاد آشتی در قدسیا و التل است،‌ هدف ارتش از این ابتکارعمل غیرنظامی، برقراری آشتی و صلح در منطقه است.
 
 
{$sepehr_album_47220}
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس