«ژوزف پولروس» درباره ماه مبارک رمضان گفت: یکی از زیباترین جنبه‌های روزه مسلمانان این است که به یاد فقرا و گرسنگان می‌افتند و این خیلی پسندیده و انسانی است.

به گزارش مشرق، «ژوزف پولروس» عکاس اتریشی، سال گذشته در ایام ماه مبارک رمضان در ایران بود که به شهرهای مختلف سفر کرده و عکس‌هایی از حال و هوای این ماه گرفت.

در این ایام وی دوباره به ایران آمده و مجموعه‌ای از عکس‌های مربوط به ماه رمضان سال گذشته‌اش را برای نمایش در اختیار موزه‌ عکسخانه‌ی شهر قرار داده است.

رمضان از نگاه عکاس اتریشی/ یاد فقرا؛ زیباترین جنبه‌های روزه‌داری


رمضان از نگاه عکاس اتریشی/ یاد فقرا؛ زیباترین جنبه‌های روزه‌داری

 

در این عکس‌ها سفره ساده افطاری، جلسه سخنرانی، اجرای کارهای فرهنگی در ایستگاه‌های مترو، حال و هوای بازار، نمایشگاه قرآن کریم، مراسم ختم صلوات و برنامه‌های شب قدر دیده می‌شود.

رمضان از نگاه عکاس اتریشی/ یاد فقرا؛ زیباترین جنبه‌های روزه‌داری

 

«ژوزف پولروس» درباره روند انجام این پروژه عکاسی به خبرنگار فارس گفت: من سال گذشته برای کار هنری به سفارت آلمان در ایران آمدم که مصادف با ماه رمضان بود. من در جریان ماه رمضان و اتفاقاتی که در این ماه می‌افتد قرار گرفتم ضمن اینکه چند نفر از دوستان عکاس ایرانی‌ام در این راه مرا همراهی کردند و توانستم عکس بگیرم.

وی ادامه داد: برای آماده کردن این نمایشگاه، به میبد یزد و اصفهان سفر کردم و از مکان‌های مختلف و سفره‌های غذا در افطار و سحر رمضان عکس گرفتم.

این عکاس اتریشی بیان داشت: بعد از گرفتن عکس‌ها، امسال این نمایشگاه را برای اولین بار در تهران برگزار می‌کنم.

وی درخصوص آشنایی خود با دین اسلام گفت: من زیاد به قاهره می‌رفتم و در آنجا با اسلام و ماه رمضان آشنا شدم. من با دین اسلام و روزه‌داری، پرهیز از خوردن و آشامیدن آشنایی دارم و می‌دانم که این یک واجب دینی برای مسلمانان است.

ژوزف پولروس افزود: یکی از زیباترین جنبه‌های روزه مسلمانان این است که به یاد فقرا و گرسنگان می‌افتند و این خیلی پسندیده و انسانی است.

رمضان از نگاه عکاس اتریشی/ یاد فقرا؛ زیباترین جنبه‌های روزه‌داری

علاقه‌مندان به عکاسی برای تماشای این نمایشگاه می‌توانند تا پنج‌شنبه 3 تیر ماه از ساعت 9 تا 16 به موزه‌ عکسخانه‌ی شهر به نشانی میدان هفتم تیر، میدان بهار شیراز، بوستان بهار شیراز مراجعه کنند. 
موزه پنج‌شنبه‌ها از ساعت 9 تا 12 باز و جمعه‌ها و روزهای تعطیل رسمی بسته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • 182 ۱۵:۲۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    عکسای ایرانش چالب نبود ولی اون عکس از وهابیون خوب بود.
  • ۱۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۰۳/۲۸
    0 0
    وهابیون؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ اینه حفظ وحدت اسلامی؟؟؟ لباس سنتی جنوب شرق خودمونه. از کی تا حالا اهل سنت شدند وهابی؟ فرقه ای که تولید شده منحوس انگلیس آدمکش اند. کمی بیندیشیم قبل از این که بگوییم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس