کد خبر 571203
تاریخ انتشار: ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۳

لاله­ واژگون از منحصر­بفرد­ترین گونه گل‌ها و گیاهان بومی و وحشی مناطق کوهستانی ایران است که به عقیده گیاه‌شناسان به سرعت در حال انقراض بوده و زیستگاه و تعداد این گونه گیاهی بسیار کاهش یافته است.

گروه عکس مشرق- عمر این گیاه بسیار کوتاه است و گل‌دهی آن از اوایل اردیبهشت آغاز ‌شده و در فصل بارش پایان می‌یابد. لاله واژگون از گیاهان علفی پیازدار و چندساله است که تاکنون ۱۵ گونه آن در ایران شناسایی شده است.
این گونه که مقاومت زیادی در برابر سرما و سازگاری ویژه­ ای با دامنه ­های سنگلاخی و صخره­ ای دارد، هرساله به دلیل برداشت غیرقابل کنترل گل و پیاز از رویشگاه ­های طبیعی، بیش از پیش در معرض نابودی قرار دارد.

کوهپایه های روستای دهنو در 35 کیلومتری شهرستان خمین محل رشد لاله های واژگون در استان مرکزی است.
{$sepehr_album_39904}

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • آرش فکوروفانی در خدا ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    بار خدایا تو هستی لایزال و هستی نامتناهی ای پروردگارا عظمت و کبریایی از آن توست وحقارت و صغارت از آن من علم بیکران از آن توست و جهل بیکران ازآن من پروردگارا آفریدگارا تو غنای مطلقی و هیچ احتیاجی به من نداری اما من فقر مطلقم و بی نهایت به تو نیازمندم رحمتت و محبتت و عنایتت را از من دریغ مدار که بی تو می میرم
  • آرش فکوروفانی در خدا ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۵/۰۲/۲۱
    0 0
    ای پروردگار زیبای من مرا از این عالم خاکی آزاد کن بگذار مانند پروانه بر شمع وجود تو بسوزم بگذار دنیا و مافیها را فراموش کنم بگذار مانند فرشتگان در هوای قدس تو به پرواز درایم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس