دانشمندان موفق به كشف 1060 گونه جديد جانوري و گياهي در جزيره گينه نو با نرخ كشف هر هفته دو گونه از سال 1998 تا 2008 شده است.

به گزارش مشرق به نقل از ايسنا، در ميان اين گونه‌هاي تازه كشف شده، 12 پستاندار از جمله يك دلفين با باله پهن وجود دارند كه اين گونه، جديدترين نوع دلفيني در 30 سال اخير است.
همچنين يك حلزون نابينا، قورباغه دندان‌دار، خفاش بزرگ صورت ميموني و مورچه‌خوار بي‌دندان منقاربلند «سرديويد» در ميان اين گونه‌ها وجود دارند.
حدود 71 ماهي جديد از جمله يك كوسه رودخانه‌اي 2.5 متري، 218 گونه جديد گياهي، دو پرنده، 580 بي‌مهره، ‌134 دوزيست و 43 خزنده در اين جزيره كه ميان پاپوآ گينه نو و اندونزي تقسيم شده، كشف شده‌اند.
گينه نو سومين مجراي جنگل‌هاي انبوه جهان پس از آمازون و كنگو بوده و با وجود اين‌كه تنها 0.5 درصد از سطح جهان را در بر مي‌گيرد، شش تا هشت درصد از گونه‌هاي زمين را در خود پناه داده است.
به گفته دانشمندان، سكونت‌گاه‌هاي طبيعي با سرعت بسيار بالايي در حال نابودي بوده و فعاليت‌هاي انساني از قبيل استخراج معدن، حفاري، تجارت حيات ‌وحش و تبديل زمين‌ها به مناطق كشاورزي در اين روند رشد تاثير بسزايي داشته‌اند.
 
كاس‌كاس چشم آبي(Spilocuscus Wilsoni)
 
 
ماهي رنگين‌كماني چيلاترينا آلني(Chilatherina Alleni)
 
 
دلفين پهن‌باله Orcaella Heinsohni
 
 
مارمولك آبي خالدار Varanus Macraei‌
 
 
قورباغه درختي دندان‌دارليتوريا دوكس(Litoria dux)
 
 
اركيده Dendrobium limpidum
 
 
حلزون نابينا(Paryphantopsis Misimensis)
 
 
مرغ عسل‌خوار Wattled Smoky Honeyeater با پر دودي و منقار سياه
 
 
گل اركيده فربه (Cadetia kutubu)
 
 
مارمولك پنجه‌خم غول‌پيكر
 
 
دوشيزه‌ماهي Chrysiptera cymatilis
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس