کد خبر 55008
تاریخ انتشار: ۱۱ تیر ۱۳۹۰ - ۲۰:۱۳

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر گفت : هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید ساعت 15 امروز در بازار آزاد 430 هزار تومان فروخته شد که در مقایسه با سه روز پیش در همین ساعت ، دو هزار تومان کاهش داشت.

به گزارش مشرق، محمدکشتی آرای در مصاحبه اختصاصی با  واحد مرکزی خبر با بیان اینکه قیمت طلا در هر کشوری به قیمت جهانی آن بستگی دارد از کاهش قیمت این فلز گران بها در بازارهای جهانی خبر داد و افزود: این موضوع، قیمت سکه و طلا را در بازار داخل هم کاهش داده است.

وی گفت : امروز قیمت جهانی طلا به هزار و487 دلار در هر اونس رسید که در مقایسه با سه روز پیش 21 دلار کاهش نشان می دهد.

آقای کشتی آرای، بحران یونان و به تبع آن کاهش ارزش یورو و تثبیت نرخ دلار را از علل این کاهش بیان کرد.

وی گفت : امروز در ساعت 15 ، نیم سکه در بازار آزاد 216 هزار و 500 تومان معامله شد که نسبت به چهارشنبه هشتم تیر، یکهزار تومان کاهش داشت.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر همچنین قیمت امروز هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم را در بازار آزاد 450 هزار تومان اعلام و اضافه کرد: این رقم در مقایسه با سه روز پیش دو هزار تومان کاهش نشان می دهد.

آقای کشتی آرای گفت : هر گرم طلای 18 عیار بدون اجرت ساخت هم در بازار آزاد امروز با 150 تومان کاهش قیمت نسبت به چهارشنبه هشتم تیر، 42 هزار و 700 تومان داد و ستد شد.

وی در عین حال قیمت هر قطعه ربع سکه و سکه های یک گرمی را نیز 129 هزار و 75 هزار تومان اعلام کرد و افزود : این ارقام در مقایسه با سه روز پیش به ترتیب 1000 و 1500 تومان گران تر شد.

رئیس اتحادیه کشوری طلا و جواهر محدود کردن ضرب سکه های دیگر از جمله پارسیان و هخامنشیان و به تبع آن افزایش تقاضا برای خرید سکه های یک گرمی بانک مرکزی و ربع سکه را از علل این افزایش قیمت بیان کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس