کد خبر 547646
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۴۵

بیشتر مردم یونان معتقدند سانتورینی زیباترین و باشکوه‌ترین جزایر یونان است.

به گزارش مشرق، سانتورینی (Santorini)، جنوبی‌ترین جزیره از مجموعه جزایر Cyclade است که در جنوب دریای اژه در نزدیکی ٢٠٠ کیلومتری یونان واقع شده است.

در زمان‌های گذشته جزیره به صورت مدور بود و به همین دلیل Strongili نامیده می‌شد که به زبان یونانی به معنای "دایره‌ای شکل" است، فوران آتشفشان قسمت میانی جزیره را از بین برد و باعث غرق شدن آن شد و باعث شد دهانه caldera (کالدرا) امروزی شکل بگیرد.

سانتورینی در حاشیه یونان قرار گرفته که محیط اطراف آن در طی سالیان دراز رشد و توسعه بسیار زیادی پیدا کرده است. این نکته، رشد فرهنگی این منطقه را نیز نشان می‌دهد. وجود اختلاط‌های فرهنگی و نژادی نیز به عنوان یکی از خصایص این جزیره مطرح است. این جزیره با تغییرات فراوانی چه در دوران باستان و چه در دوره معاصر، روبرو بوده است.

این جزیره نخست محلی برای تبعید افرادی بوده که توسط رومی‌ها تبعید می‌شدند اما بعدها این ساکنان اولیه جزیره، بنای ساخت سانتورینی را گذاشتند. روزگاری این جزیره در سال 1204 میلادی مورد حمله و تجاوز دزدان دریایی قرار گرفت. ترک‌ها نیز در تاریخ این منطقه سهیم‌اند که تا سال 1956 میلادی بر این جزیره حکمرانی کردند. قدمت این جزیره به عصر برنز بین سال های 3000 تا 1580 پیش از میلاد باز می‌گردد.

{$sepehr_album_37689}
wherecoolthingshappen.com

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ظالم بلا ۱۱:۰۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    يك فكر بكر ، حالا كه تركيه از رونق گردشگري افتاده بهترين كار اينه كه شركت هاي گردشگري ايراني بروند در آنجا سرمايه گذاري كنند و حتي با تهيه اعتبار از ميزاني از اينهمه نقدينگي سرسام آور داخلي به صورت تعاوني و سهامي اقدام كنند و مطمئناً يونان كه جزئي از اتحاديه اروپاست بازار گسترده اي براي توريست هاي اين قاره و ديگران خواهد شد جوانان بيكار تحصيلكرده گردشگري و هتلداري هم كم نداريم
  • ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    کیش و قشم خودمون زیبا تر از اینجاست بی خود تبلیغات رایگان واسه غرب نکنید سایت اخلاقیه من
  • علی ۱۱:۲۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۲۵
    0 0
    چی بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟بگم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نگم؟؟؟ولی میگم: مرگ بر امریکا و داعش که نوکرش!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس