کد خبر 542784
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۸:۴۹

خورشید نزده "رضوان" از خواب بیدار شده و سری به اسبش می زند و برای او علوفه و آب می برد؛ این سال هاست برنامه روزانه مرد 42 ساله ساکن روستای"سرانگ" در "جاوا"ی اندونزی است.

به گزارش مشرق- سایت فرادید در توضیح این تصاویر آورده است: رضوان صاحب یک کتاب خانه سیار در "سرانگ" است و چهارشنبه و پنجشنبه هر هفته در روستا راه می افتد و به علاقمندان کتاب و کتابخوانی خصوصا کودکان کتاب قرض می دهد. نکته عجیب درباره این کتابخانه آن است که کتاب ها بر پشت یک اسب جابجا می شود.

ایده راه اندازی کتابخانه سیار بر پشت اسب زمانی به ذهن رضوان رسید که با "نیروان آرسوکا" یک پرورش دهنده و علاقمند به اسب ها گفتگو می کرد. آن دو می خواستند کاری درراستای حمایت از محیط زیست و همزیستی مسالمت جویانه انسان و حیوانات انجام دهند و کتابخانه سیار ایده جذابی برای آنها بود. آرسوکا برای شروع 136 جلد کتاب کودکان به کتابخانه سیار اهدا کرد و رضوان کار خود را شروع کرد. او معمولا ساعت 9 صبح سه شنبه و چهارشنبه در زنگ استراحت مدرسه روستا با اسبش به میان بچه ها می رود و به آنها کتاب قرض می دهد. ایده رضوان و آرسوکا برای تشویق به کتابخوانی با استقبال در شبکه های اجتماعی مواجه شده است. گفتنی است در اندونزی نرخ بیسوادی در سال 2004 به 15 میلیون نفر می رسید که این رقم در سال 2010 به 7 میلیون نفر رسیده و همچنان در حال کاهش یافتن است. این گزارش در "الجزیره" منتشر شده است.
{$sepehr_album_37241}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس