کد خبر 538480
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۵:۵۶

دانشمندان به تازگی از فضاپیمایی رونمایی کردند که در پنج دقیقه گردشگران فضایی را به منطقه زیر مدار زمین می برد.

به گزارش مشرق، این هواپیمای فضایی بالدار که با دو خلبان و شش مسافر پرواز می کند، به گونه ای طراحی شده است که مسافران را در یک سفر پنج دقیقه ای به فضای زیر مدار زمین در ارتفاع حدود 62مایلی (100 کیلومتری) زمین می برد.

این هواپیمای جدید ساخته شرکت 'ویرجین گلکتیک' است و درست 16 ماه بعد از این که اولین فضاپیمای آن در جریان یک پرواز آزمایشی سقوط کرد، رونمایی شد.

رونمایی از این فضاپیما توسط پروفسور 'استیون هاوکینگ' فیزیکدان و کیهان شناس سرشناس صورت گرفت که خود برای سفر با آن ثبت نام کرده است.

بهای بلیط سفر با این هواپیمای فضایی 250 هزار دلار اعلام شده است و تاکنون 700 نفر برای آن ثبت نام کرده اند.

{$sepehr_album_36864}

دیلی میل

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مرتضیsk ۱۰:۲۵ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    1 0
    استیون هاوکینگ ، نخبه ائی که حتی توانائی شناخت مخلوق خودرا ندارد !
  • داود ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    حضور "هریسن فورد" (عکس ششم-نفر سمت چپ) خیلی جالب و خاطره انگیزه! بعنوان کسی که از بچگی!(یعنی از دوران نو جوانی) تو سری فیلمهای "جنگ ستارگان"(که البته اگه عنوانش درست ترجمه میشد باید میگفتیم"جنگ های ستاره ای") حضور داشته و در واقع نقش اول بوده، در واقع برای اون جالبتر و رومانتیک تره، یه عمر با تخیل(و فیلم و داستانهای) سفرهای فضائی خاطره داره! تا به حال تو خیلی فضاپیماهای پیشرفته نشسته، فضاپیماهائی با فضای داخلی بزرگ و مدرن و امن برای حفظ جان فضانورد و دارای امکانات حیاتی و اکوسیستم های مستقل زیستی برای رفع نیازهای زندگی بشر در یک سفینه کاملا ایزوله ار فضای خالی و خلأ و تاریک و سرد و غیر قابل تحمل بیرونی، که دارای سیستمهای دفاعی و تهاجمی فوق پیشرفته و سلاح های لیزری، ضد جاذبه، سپر انرژِی و و و بودند، ولی فقط یه اشکال داشتن، اونم اینکه همشون دکور بودن!!! دکورهائی تو "هالیوود"!!! بعضی مردم حتی در دهه های گذشته این فیلمها رو باور میکردن و مثلا در گپ و گفت بین مردم رد و بدل میشد (و باز هم میشه-هر چند رسانه های ارتباطی-اجتماعی کمی سواد مردم رو بالا بردن!!) که بعله اونها(یعنی خارجیا!) یعنی غربیا، بابا تا کجا کجاها، کرات آسمونم فتحش کردن! کجای کاریم ما! همه جا رفتن و دیدن و پا گذاشتن! .... بعله! سواد فضائی بعضی هم وطنای ما، متأسفانه در حد همون "جنگ ستارگانه"، یعنی جنگ "ستارگان هالیوود"!! در حالی که فعلا دارن جشن میگیرن که تونستن یه فضاپیمای توریستی با هشت سرنشین رو آماره یه سفر 5 دقیقه ای به ارتفاع 100 کیلومتری کنن!!(هواپیماهای تجاری تا تقریبا 10 کیلومتری بالا میرن) و در حالی که ماهواره های "ژئوسنکرون"-که مخابراتین و از زمین ثابت به نظر میرسن-در فاصله 360 کیلومتری هستن و "ماه" هم (یادم نیست!) چند صد هزار کیلومتری! زمینه. البته "ماه" ظاهرا یه جورائی فتح شد ولی با هزینه ای سرسام آور و نه توریستی (که بیشتر هم یه حرکت سیاسی یا شاید در واقع "ایدئولوژیک" بود برای کم نیاوردن در برابر برنامه فضائی شوروی سابق!)و فاصلش تا نزدیترین جرم آسمانی بعدی اصلا قابل قیاس نیست! (هرچند همون سفر هم دوباره نتونست تکرار بشه و ناباوریهای زیادی هم در بارش وجود داره!)... اما از حق نگذریم! تلاشو پیشرفت بزرگیه، که شاید در سایه همون تخیلها داره به حقیقت میرسه! ظاهرا به "ژول ورن"(نویسنده بزرگ نابغه در زمینه داستانهای علمی-تخیلی) در آخرای عمرش با هیجان گفته بودن؛ میدونی بعضی از تخیلات علمیت به حقیقت پیوسته؟(یا داره به حقیقت میپیونده) مثل رادیو، تلویزیون، رادار، زیر دریائی، فتح فضا و غیره...(و انتظار داشتن که این نویسنده بزرگ کلی تعجب کنه و هیجان زده خودش رو یه پیشگوی بزرگ، یا یه پیغمبر علمی خطاب کنه!!) ولی اون فقط با خونسردی و به سادگی گفته بود؛ «خوب یکی باید فکرش رو میکرد تا یکی هم درستش کنه و تحقق بده»!!! سازمانهای علمی زیادی هستن که برای داستان ها و فیلمهای علمی-تخیلی بصورت علمی کار میکنن تا تخیلات بشر از حالت بیهوده و بی فایده، بشکلی کاربردی و هدفمند در بیاد و در واقع یعنی "شدنی" باشه! ... تخیلاتمون و مسیر اون رو باید جدی بگیریم!!!!!
  • رسول ایران ۱۰:۴۴ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    به به مشهدی هاوکینگ هم که اونجاست... ایشون انسان فوق العاده ای هستش ، درسته که به لحاظ فیزیکی کاملا به مشکل خورده اما خداییش تو رشته و علاقه ی خودش سرآمد دوران خودشه، ایشالا که که بیشتر زندگی کنه تا علم ( ی که تو حیطش فعالیت میکنه ) رو بیشتر پیش ببره ...
  • ۱۲:۱۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    خخخخخخخخ کاملا درسته او یک احمق به تمام معنی است.
  • يك ايراني ۱۲:۵۸ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    دلال بازي نوع آمريكايي
  • گاوچرون ۱۳:۱۷ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    منظورت خالقه دیگه؟ خخخخ
  • Amins130i ۱۳:۴۳ - ۱۳۹۴/۱۲/۰۳
    0 0
    آخ آخ الان اینو گذاشتی بزرگواران تحریم شکن هوس خرید اونا رو میکنن ها !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس