کد خبر 508199
تاریخ انتشار: ۲۳ آذر ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۲

"استنلی کوبریک" کارگردان شهیر آمریکایی، فاش کرد که همه صحنه های نخستین فرودِ انسان بر سطح ماه، ساختگی بود و او شخصاً آن ها را فیلم برداری کرده است.

به گزارش مشرق، استنلی کوبریک کارگردانِ آمریکایی، در مصاحبه ای که پیش از مرگ، انجام داد و به تازگی منتشر شد، گفت: همه عملیات فرود بر ماه، ساختگی بود، و کسی که این صحنه ها را فیلم برداری کرد، من بودم.

این مصاحبه، که شامل اعترافی آشکار درباره موضوعی سرشار از علامت سئوال و تردید در خصوص سال هایی طولانی است؛ 16 سال پس از مرگ کارگردان آمریکایی منتشر شد. این مصاحبه، توسط کارگردانی به نام پاتریک میوریی و تنها سه روز پیش از مرگِ کوبریک در ماه مارس 1999 فیلم برداری شد.

میوریی، پیش از تهیۀ این فیلم، ناچار شد قراردادی 88 صفحه ای را امضا کند که بر اساس آن، به خودداری از افشای محتوای مصاحبه تا مدت 15 سال پس از مرگ کوبریک متعهد شد.

انتشار این مصاحبه، موجی از حیرت را در سراسر جهان سبب شد، چرا که دروغ بزرگِ آمریکا که پیش از این نیز حرف و حدیث هایی درباره آن وجود داشت، ثابت شد. پیش از این، سئوالات متعددی درباره فیلم ارائه شده از فرودِ انسانِ آمریکایی بر سطح کرۀ ماه مطرح شده بود که یکی از آن ها، سئوال درباره علت تکان خوردنِ پرچم آمریکا در باد بود؛ این در حالی است که در سطح کرۀ ماه، هوا وجود ندارد.

{$sepehr_media_1288785_400_300}
دانلود

{$sepehr_media_1288786_400_300}
دانلود
منبع: العالم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ناشناس ۱۱:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    تازه دروغ بزرگترشان اينكه فيلمبردار بيچاره سه روز بعد از فيلم برداري مرد! بلكه او را كشتند تا با اين مرگ ساختگي سرنخ هاي اين دروغ بزرگ را از بين ببرند!
  • عباس ۱۱:۳۰ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    دروغ بزرگی بود تو اون زمان به خورد مردم دادند. اونم با اون تکنولوژی نه چندان پیشرفته دهه 1960 . ودر ثانی حالا که تکنولوژی این همه پیشرفت کرده چرا خبری نیست از مسافرت انسان به ماه و یا فیلمی؟
  • جعفر ۱۱:۳۸ - ۱۳۹۴/۰۹/۲۳
    0 0
    اگه گفته هاش واقعیت داره، خاک بر سر آمریکا! به خاطر همینه ارسال پروژه های ناسا هی یا با شکست مواجه میشه یا تمدید میشه زمان پرتابشون

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس