هزاران شهروند کابل امروز در اعتراض به ناامنی و کشته شدن هفت گروگان در ولایت زابل به خیابان‌ها آمدند و به سمت کاخ ریاست جمهوری حرکت کردند.

به گزارش مشرق، شاهدان عینی در تظاهرات اعتراضی مردم کابل مقابل کاخ ریاست جمهوری از تیراندازی ماموران امنیتی برای متفرق کردن مردم از مقابل کاخ ریاست جمهوری خبر دادند که در نتیجه آن دستکم سه نفر زخمی شدند.

تیراندازی به سوی مردم در مقابل کاخ ریاست جمهوری افغانستان پس از آن صورت گرفت که جمعی از معترضان قصد داشتند تا از دیوار مجاور کاخ ریاست جمهوری بالا بروند و وارد کاخ شوند، اما با ممانعت نیروهای امنیتی مواجه شدند.

به گزارش منابع خبری معترضان بیش از دو ساعت در مقابل کاخ ریاست جمهوری انتظار کشیدند، اما هیچ مقام دولتی برای شنیدن صدای اعتراض آنان، در جمع تظاهرکنندگان حاضر نشد.

این تجمع در پی آن برگزار می‌شود که روز یکشنبه نیروهای وابسته به گروه موسوم به داعش هفت نفر از غیرنظامیان گروگان گرفته شده مربوط به قوم هزاره را سر بریدند. منابع محلی گفتند گروگان‌ها به دست جنگجویان ازبکستانی عضو داعش به قتل رسیده‌اند ولی منبع مستقلی تا حالا جزئیات کشته شدن گروگان‌ها را تایید نکرده است.

معترضان اجساد گروگان‌های سربریده را که شب گذشته از غزنی به کابل انتقال یافت با خود به مقابل دروازه‌های ارگ ریاست جمهوری بردند. در تظاهرات امروز شماری از فعالان جامعه مدنی، نماینده‌های مجلس و شماری از چهره‌های شناخته شده شرکت کردند.

خواست اصلی معترضان، دادخواهی، توقف کشتار غیرنظامیان، حفظ جان شهروندان، تامین امنیت راه‌ها و استعفای رهبران حکومت وحدت ملی است. عکس های رویترز، خبرگزاری فرانسه و منابع افغانستانی از تجمع امروز را در زیر می‌بینید.

{$sepehr_album_33087}

منبع: فرادید

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۰۹:۴۳ - ۱۳۹۴/۰۸/۲۱
    0 0
    شبیه چینی هستن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس