کد خبر 488251
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۹

انجمن حمایت از حیات وحش اعلام کرد: تجارت پرسود عاج سبب شده سالانه 30 هزار زنجیر فیل و کرگدن در قاره سیاه از بین بروند که بیشترین شکار غیر قانونی در موزامبیک انجام می شود.

به گزارش مشرق، شکارچیان غیرقانونی در پنج سال گذشته حدود نیمی از فیل ها و کرگدن های موزامبیک را برای استفاده از عاج آنها کشته اند.

طبق این گزارش، در نظر سنجی که با حمایت دولت موزامبیک انجام شد یک کاهش چشمگیر 48 درصدی در شمار عاج داران این کشور مشاهده شد؛ بطوریکه شمار این فیل ها از بیش از 20 هزار زنجیر فیل به حدود 10 هزار 300 فیل رسیده است.

بیشترین آسیب وارده به جمعیت فیل هاو کرگدن های موزامبیک، در منطقه دورافتاده شمالی این کشور بوده است؛ 95 درصد از مرگ فیل ها در این منطقه صورت گرفته است بطوریکه جمعیت آنها از حدود 15 هزار و 400 فیل به حدود شش هزار و 100 فیل رسید.

این آمار و ارقام به دلیل ورود شکارچیان از تانزانیا است؛ در تانزانیا جمعیت عاجداران به شدت کاهش یافته است.

عاج فیل در آسیا گرانبهاست؛ در این قاره از عاج فیل مجسمه و جواهرات درست می کنند.

{$sepehr_album_32552}

رویترز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۳:۴۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    چی بگیم ؟
  • ۱۵:۰۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    چرا عاجها را می سوزانند بدهند بازار حداقل مقداری بازار اشباع وقتی عاجها را می سوزانند قیمت عاج بالا می رود باز شکارچیها جنایت جدیدتری مرتکب می شوند تا پول بیشتری بدست بیاورند
  • گمنام ۱۹:۱۱ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    تنها راهکار اینه که خود محیط بان ها زودتر عاج کرگدن ها و فیل ها رو قطع کنند تا اینا دیگه طمع نکنند برای کشتن این مخلوقات کمیاب الهی
  • پسر ۲۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۸/۰۸
    0 0
    چرا میسوزنن؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ بفروشن خرج امنیت حیوانات کنن دیگه
  • سليمان ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۴/۰۸/۱۷
    0 0
    واقعاًنوع بشربااين همه بلا كه سرطبيعت آورده چطورجواب آفريننده ي اين همه زيباييرا ميخواهد بدهد لعنت بركساني كه به داشتن اشياءگرانقيمتي كه به قيمت نابودي اين حيوانات وطبيعت تموم ميشه،پز ميدهند آخه احمق داشتن پالتوي پوست روباه وكيف پوست مار وسوسمار و....پزدادن داره اين هم نوعي جاهليت مدرنه !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۰:۱۷ - ۱۳۹۵/۰۲/۱۲
    0 0
    واقعا جهل ونادانی در خمیره افریقاییهاست نمیدانند چه جنایتی با طبیعت ومنابع طبیعی خودشون انجام میدهند حداقل اون تاجران وسوداگران وهنر مندانی که در این تجارت هستند ت برای ادامه کار خودشون هم که شده ترمز این شکار کشها ی پادوی خودشان را بگیرند وگرنه تا چند سال دیگر نه فیل وکرگدنی میماند ویک صحرای برهوت خشک به جای دشتهای سبز افریقا پدیدار میشود
  • 5 ۰۱:۱۰ - ۱۳۹۵/۰۸/۱۸
    0 0
    تمام عاج ها رو هم بدن بازم سیر نمیشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس