کد خبر 484561
تاریخ انتشار: ۲۹ مهر ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۶

خانواد ه های جدا شده دو کره که منطقه مرزی مملو از تجهیزات و نیروهای نظامی، کشورهایشان را از هم دور نگاه داشته، فرصتی بدست آوردند تا پس از 65 سال بار دیگر یکدیگر را ملاقات و دیدارهای خویشاوندی را در منطقه «کومگانگ» کره شمالی تازه کنند.

به گزارش مشرق، شصت و پنج سال پیش جنگ بین دو کره باعث جدایی بسیاری از خانواده ها شد، جدایی که خانواده های دو سوی مرز از آن به عنوان «واقعه دردناک» نام می برند.

«چا هی یانگ» 60 ساله یکی از دهها نفری است که توانست دیروز از مرز جنوبی عبور کند و پا به خاک کره شمالی بگذارد. او به طرف پیرمردی 88 ساله می رود و زمانی که او را به آغوش می کشد، می گوید پدر من فرزند تو هستم و بعد از آن سیل اشک از گونه های هر دو نفر مانند دیگرانی که سالیانی متمادی پس از جنگ 1953 از یکدیگر دور افتادند، جاری می شود.

عصر روز گذشته - سه شنبه - اما منطقه «کومگانگ» کره شمالی بارها شاهد بروز چنین صحنه هایی بود، صحنه های که با غم و شادی حاضران در هم آمیخته شد و به گواه رسانه های بین المللی هر بیننده ای با دیدن چنین صحنه هایی به راحتی احساساتش تحت تاثیر قرار می گرفت.

جنگ سال های 53 - 1950 میان دو کره میلیون ها نفر از خانواده های دو طرف را از هم جدا و در وضعیت اسفناکی سرگردان و آواره کرد و سرانجام پس از گفت وگوی طولانی میان مسوولان دو کشور موضوع دیدار مجدد خانواده ها نتیجه داد.

{$sepehr_album_32226}

منبع: دیلی تلگراف _ ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس