کد خبر 460561
تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۳

عکس زیر مربوط به میدان میدان امام خمینی بیش از هفتاد و چهار سال پیش است.

به گزارش مشرق، میدان امام خمینی (نام‌های پیشین:میدان توپخانه، میدان سپه) نام میدانی تاریخی واقع در مرکز شهر تهران است.
 این میدان در سال ۱۲۸۴ هجری قمری در دوره ناصرالدین شاه و به دستور امیر کبیر ساخته و ساختمان‌های گرداگرد آن بارها تخریب و نوسازی شده‌اند.
میدان توپخانه از گذشته‌های دور مرکز حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بوده‌است. این میدان هم‌اکنون کانون اداری و تجاری به شمار می‌رود.

میدان امام خمینی(ره) تهران در سال 1320+عکسعکس زیر مربوط به میدان میدان امام خمینی بیش از هفتاد و چهار سال پیش است.به گزارش شهدای ایران، میدان امام خمینی (نام‌های پیشین:میدان توپخانه، میدان سپه) نام میدانی تاریخی واقع در مرکز شهر تهران است. این میدان در سال ۱۲۸۴ هجری قمری در دوره ناصرالدین شاه و به دستور امیر کبیر ساخته و ساختمان‌های گرداگرد آن بارها تخریب و نوسازی شده‌اند.میدان توپخانه از گذشته‌های دور مرکز حمل و نقل و ترافیک شهر تهران بوده‌است. این میدان هم‌اکنون کانون اداری و تجاری به شمار می‌رود.میدان امام خمینی(ره) تهران در سال 1320+عکساين میدان محل تقاطع خیابان‌های اصلی و كلیدی شهر تهران است، به‌ گونه‌ای كه خیابان‌های لاله‌زار و فردوسی، به‌ترتيب از شمال غرب و شمال شرق و خیابان امام‌خمینی (خیابان سپه) از شرق، خیابان‌های باب‌همایون و ناصر‌خسرو به‌ترتیب از جنوب شرق و جنوب غرب، به اين ميدان می‌پيوندند.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس