در یک عملیات مشترک بین نهادهای اطلاعاتی و پلیس ضد تروریسم کراچی عاملان حمله به اتوبوس حامل مسافران شیعه اسماعیلی دستگیر شدند.

به گزارش مشرق- «چودری نزار» وزیر کشور پاکستان اعلام کرد برنامه ریز و مغز متفکر گروه تروریستی که چند روز پیش ده‌ها شیعه را در اتوبوسی در کراچی به شهادت رساند دستگیر شده است.
وزیر کشور پاکستان اعلام کرد که نیروهای امنیتی علاوه بر دستگیری مغز متفکر این گروه مهاجم، چهار تروریست دیگر را نیز دستگیر کرده‌اند.
وی نگفت که چه زمانی این تروریست‌ها دستگیر شده‌اند یا به کدام گروه تروریستی وابسته‌اند این در حالی است که برخی گزارش‌ها کمی بعد از آن حادثه حاکی از آن بود که گروه تروریستی داعش مسئولیت این اقدام را به عهده گرفته است.
از سوی دیگر «رجا عمر خطیب» رئیس اداره ضد تروریسم پاکستان در این باره خاطر نشان کرد این مظنونین در یک عملیات مشترک بین نهادهای اطلاعاتی و پلیس ضد تروریسم کراچی بازداشت شدند.
وی اظهار داشت یک شاخه شبکه القاعده در شبه قاره هند عامل حمله به این اتوبوس بوده است.
خطیب تصریح کرد برادر یکی از مظنونین نیز در درگیری مسلحانه با پلیس که اوایل این ماه در کراچی رخ داد کشته شده بود.

چهارشنبه هفته گذشته چند موتورسوار مسلح در شهر کراچی راه را بر یک اتوبوس مسافربری حامل شیعیان پاکستان بستند و به روی مسافران آنکه حدود ۶۰ نفر بودند آتش گشودند اقدامی که منجر به شهادت ۴۷ شیعه پاکستانی از جمله چند زن و کودک شد.

گزارش‌ها به نقل از شواهد عینی خبر می‌داد که هشت فرد مسلح سوار بر چهار دستگاه موتورسیکلت، اتوبوس متعلق به اقلیت مذهب اسماعیلی را که در حال حمل ده‌ها نفر از افراد متعلق به این مذهب به یکی از زیارتگاه‌های آنان بود، مورد حمله قرار دادند.

افراد مسلح با ورود به داخل اتوبوس، مسافران را به رگبار بستند پس از انجام حمله تروریستی، به سرعت از محل متواری شدند.
{$sepehr_album_26813}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس