کد خبر 406753
تاریخ انتشار: ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۳:۰۸

یک مطالعه نشان می دهد جاکارتا پایتخت ۲۳ میلیون نفری اندونزی در بین شهرهای جهان از بدترین ترافیک برخوردار است.


به گزارش مشرق،  یک مطالعه جهانی بر روی ترافیک 78 شهر بزرگ جهان، نشان می دهد جاکارتا شاهد بیشترین ترافیک در بین این تعداد شهر در جهان است و "ˈسورابایا" دومین شهر بزرگ اندونزی که اخیرا شاهد فاجعه هوایی و سقوط پرواز 8501 بود نیز در رتبه چهارم پرترافیک ترین شهرهای جهان قرار گرفته است.
این فهرست با توجه به سامانه موقعیت یاب جهانی " ˈجی. پی. اس"ˈ و براساس حرکت و توقف خودروهایی که به این سیستم مجهز هستند انجام شده است. این مطالعه کشورهایی مانند ویتنام، هند و برخی کشورهای دیگر را شامل نشده است. بر این اساس رانندگان در جاکارتا پرترافیک ترین شهر جهان سالانه به طور متوسط 33 هزار و 240 توقف و حرکت دارند.
 
سامانه موقعیت یاب جهانی متوسط توقف و حرکت رانندگان استانبول ترکیه را 32 هزار و 520 مورد ثبت کرده و این شهر در رتبه دوم شهرهای پرترافیک جهان قرار گرفته است. مکزیکوسیستی نیز با ثبت متوسط 30 هزار و 840 توقف و حرکت برای یک راننده در رتبه سوم قرار دارد. این در حالی است که در"ˈرتردام" هلند تنها شش هزار و 360 توقف و حرکت برای هر راننده در سال ثبت شده است.  
 
{$sepehr_album_25324}

 
منبع:فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۰۸:۱۸ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    امروز از سر اشرفی همت تا ونک 61دقیقه طول کشید!7راه افتادم 8ویه دقیقه صبح رسیدم میدون ونک!!حدودا 11کیلومتره مسافت!!
  • ۰۹:۱۰ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    من کلی تعجب کردم ولی در آینده ای نچندان دور بیشتر تعجب خواهم کرد زیرا از نزدیک و در تهران خودمان شاهد آن خواهم بود . چرا شهرداری اقدام به ساخت پارکینگ های طبقاتی نمیکند نمیدانم . البته مشخص است چون منفعتی برایش ندارد . میدانید اگر ماشین های پارک شده داخل خیابان ها به داخل پارکینگ ها برود چقدر شهر زیبا تر می شود و تردد خودرو ها راحت خواهد شد
  • ۱۲:۵۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    تهران باید اول باشه اما نیست می دونید چرا؟ چون توی ایران هیچ ماشینی توانایی و فناوری مجهز شدن به جی پی اس یا سیستمهای مشابه رو نداره از خودرو ساز ها تشکر می‌کنیم که آبرویمان رو برای اولین بار از تاسیس کارخونه هاشون حفظ کردن.
  • ایمان ۱۳:۰۲ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    پیاده می رفتی تنبل
  • مصطفی ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    مگه مردم حاضر می شن برای پارک کردن و خرید کردن کمی از مقصدشون فاصله بگیرن که حالا بخوان ماشینشون رو ببرن پارکینگ؟؟!
  • فلانی ۱۵:۱۴ - ۱۳۹۴/۰۱/۳۰
    0 0
    در تصویر اخر از حرکت بین خطوط خودروها واقعا لذت بردم.برام شده ارزو تو کشور خودم که علاوه بر توجیه قانونی ، توجیه شرعی هم برای مقررات داریم این گونه حرکت تو بزرگراه ها و خیابانها ببینم و ازمون سر بزنه.جالبه عکس برای کشوری مثل آرژانتین هست که آنچنان به قول یه عده بیگانه پرست و به اصطلاح روشنفکر (!) پیشرفته و از ما بهترون نیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس