کد خبر 391434
تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۴

مراکش در دورترین قسمت شمال غربی قاره آفریقا واقع شده‌است. از شمال به دریای مدیترانه و جبل الطارق و از غرب به اقیانوس اطلس منتهی می‌شود. پایتخت آن شهر رباط است. این کشور، بطور کلی آب و هوایی معتدل و بارانی دارد اما در مناطق جنوبی دارای آب و هوای گرم و بیابانی است.

به گزارش مشرق،مراکش واژه‌ای بربر به معنای «سرزمین خدا» است. در قدیم به آن «مغرب» می‌گفتند اما اکنون در انگلیسی هم مراکش یاد می‌شود.
مراکش در فرایند تاریخی خود همواره از فرهنگی نسبتاً غنی و متنوع برخوردار بوده و هر نقطه آن نیز ضمن وابستگی به این میراث فرهنگی، ویژگی‌های خاص خود را دارا بوده‌است. مراکش تنها کشور در جهان عرب است که از سوی امپراتوری عثمانی مورد هجوم و تسخیر قرار نگرفت. بطور کلی می‌توان اذعان داشت که مراکش در مسیر تاریخی خود، از تبادلات فرهنگی با بیگانگان جز آنچه را که خودشان خواسته‌اند، سرباز زده‌اند و هویت فرهنگی خویش را در اولویت اول قرار داده‌اند.
عمده آثار تاریخی این کشور که عبارت‌اند از مساجد، آرامگاه‌های سلاطین و کاخ‌ها در سه شهر تاریخی فاس، مکناس و شهر مراکش واقع هستند. البته در شهرهای کازابلانکا و رباط و شمال کشور مثل طنجه آثار تاریخی و سیاحتی بسیاری وجود دارد.
{$sepehr_album_23510}

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • عباس مطهری نیا زنجان ۰۹:۰۳ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    کشور مراکش واقعا زیبا و از نظر فرهنگی غنی است.
  • عباس مطهری نیا زنجان ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    مراکش یکی از کشورهای بسیار زیبای جهان و از نظر فرهنگی بسیار غنی می باشد.
  • ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۱۲/۰۳
    0 0
    از همين چند تا عكس فهميدي يا مطالعه داشتي

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس