کد خبر 378779
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۲

مانجو شاه" عکاس حیات وحش که برای عکاسی به پارک ملی "ماسایی مارا" در کنیا رفته بود به شکل غیرمنتظره ای توانست لحظات شگفت انگیز از حمله و گریز این یوزپلنگ ماده و یک گاو یالدار افریقایی را شاهد باشد و به تصویر بکشد.

او که همراه با یک گروه از گردشگران و چند اتومبیل به این منطقه رفته بود زمانی که همه مشغول تماشای عبور یک گله گاو یالدار از دشت های "ساوانا" بودند متوجه حضور آرام یک یوزپلنگ در کنار اتومبیل‌ها شد. یوزپلنگ که بوی گاوها به مشامش رسیده بود بی توجه به گردشگران از یکی از خودروها بالا رفت و از آنجا گله گاوها را زیر نظر گرفت.
گاوهای یالدار افریقایی معمولا برای محافظت از خود به صورت گروهی زندگی می‌کنند و این باعث می‌شود حتی گله‌های شیر هم نتوانند به راحتی آنها را شکار کنند. با این حال شکارچیان گوشتخوار با ترساندن آنها یکی را از گله دور کرده و بعد به او حمله می کنند. یوزپلنگی که خود را به نزدیک عکاس رسانده بود هم در همین خیال بود که یکی از گاوهای جوان از گروه عقب ماند.
عکاس که شاهد این لحظات بوده در ذیل عکس ها نوشته که این چیتا در یک چشم بر هم زدن خود را به گاو رساند و به او حمله کرد. شکارچی که تصور می کرد شکار را غافلگیر کرده اما با عکس العمل غیرمنتظره ای روبرو شد.
گاو یالدار با هوشیاری خود را چرخاند و نگذاشت یوزپلنگ چنگال هایش را در بدنش فرو کند. در یک لحظه گاو با شاخ های تیز و خطرناکش رو در روی یوزپلنگ قرار گرفت و حالا این یوزپلنگ بود که ابتکار عمل را از دست داده و پا به فرار می گذاشت.
{$sepehr_album_21930}
منبع: فرارو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس