کد خبر 377293
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۸

ریشه یابی علت بروز موج همه گیر ابولا در قاره آفریقا پژوهشگران را به یک درخت خالی پوسیده در گینه رسانده است.

کار‌شناسان برای ریشه یابی علت اصلی بروز بیماری ابولا در قاره آفریقا به یک درخت قدیمی رسیدند که لانه صد‌ها خفاش میوه است.
گفتنی است، اولین موارد ابتلا به ابولا در سال گذشته که دو برادر اهل کشور گینه بودند و در حوالی این درخت مشغول بازی بودند که پس از آن در اثر ابتلا به ابولا جان خود را از دست داده‌اند.
کار‌شناسان اعتقاد دارند، این خفاش‌ها عامل اصلی سرایت بیماری به این دو برادر بوده‌اند اما هنوز تحقیقات کامل در این خصوص ادامه دارد.
عکس/ کشف عامل اصلی ابولا

عکس/ کشف عامل اصلی ابولا
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۷ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    ببخشید فلش چیو نشون داده ؟
  • مراد ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    نشون می ده که این دو برادر با اون چوب دستی در حال بازی بودند که که ابولا بهشون حمله کرده و بعد کشته و این تنها سرنخ این ماجرای ترسناک هستش.
  • مهدی ۱۷:۰۰ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    میخواد بگه اگه اونطوری با چوب بیفتی به جون درخت بی زبان ابولا بهت حمله میکنه!!
  • ۲۳:۳۹ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۵
    0 0
    نه بابا دنبال منشاء هیچ ویروسی در طبیعت نگردید. باید تو آزمایشگاه‌ها دنبال منشاء برید. طبیعت فقط منشاء اولین تستهای میدانی بعد از خروج از آزمایشگاه رو میتونه نشون بده. ویروسها هیچ کدوم از مشخصات واقعی (بجز تکثیر که اون هم توسط میزبان صورت میگیره نه ویروس) موجودات زنده رو نداره و ساختارشون شدیدا شبیه نانو داروهاست بویژه اونایی که در درمان سرطان بکار میرن هست. مهمتر اینکه بر خلاف باکتریها ویروسها در خارج از بدن میزبان و در محیط طبیعی شدیدا آسیب پذیر بوده و سریعا از بین میروند. پیدا کنید پرتقال فروش را! مهمتر از هم اینه که روشهای تشخیص و درمان این بیماریهاهم مشکوک هستند. بعنوان مثال برای تضخیص اچ آی وی از میزان پادتنهای بدن برای تضخیص استفاده میکنند. حال آنکه اگر بپذیریم که اچ آی وی مخل سیستم ایمنیست پس فرد مبتلا نباید بتواند پادتن تولید کند که نتیجه را مثبت کند. پس چرا این روش برای تشخیص استفاده میشود؟ کسی که توانسته پادتن تولید کند سیستم ایمنیش نمیتواند به اچ آی وی مبتلا باشد. باز هم پیدا کنید پرتقال فروش را. کتب پزشکی هم که همه آدرسها رو غلط میدن و همه مراجع پزشکی هم به طبع پیروی از آدرس این کتابها دنبال نخود سیاه هستن. باز هم یدا کنید پرتقال فروش را. پس چرا افراد با تست مثبت ب اچ آی وی آلوده نامیده شده و تحت مداوایی که هرگز به نتیجه نمیرسد مبتلا نامیده شده نهایتا میمیرند؟ زیرا داروهایی که استفاده میکنند برای اهداف پنهانی غیر از درمان بیماری از طرف شرکتهای دارویی ساخته شده اند که در صورت طبیعی کسی حاضر به استفاده آنها نیست و این شرکتها موردی برای تست داروهای خود ندارند. لذا با عنوان کردن درمان ایدز بدبختهایی را که به آنها گفته شده آلوده هستند و دیگر امیدی به زندگی ندارند دواطلبانه برای تست این داروها که معلوم نیست هدف واقی ساخت آنها چیست بکار میگیرند و این کمپانیها فرایند تکمیل و گسترش داروهای سری خود را که برای اهدافی دیگر درست کرده اند بدون نیاز به درگیری با مردم بخاطر عوارض جانبی و... زیرکانه ادامه میدهند و در نهایت کسانی که این داروهای آزمایش را کورکورانه برای درمان استفاده میکنند بخاطر اثر دارو و عوارض جانبی آن (هدف واقعل ساخت دارو) جان میسپارند. تصور کنید کدامیک از حالات زیر بیدردسر تر و موثرتر است. فرض کنید کشوری بخواهد یک میلیون نفر از جمعیت یک کشور را نابود کند. اگر با تهاجم این کار را بکند و در معرض اتهام و مقابله به مثل و اعتراض بین المللی و اجبار به پرداخت غرامت شدن قرار بگیرد بهتر است و یا اینکه یک میلیون نفر از جمعیت یک کشور را با داروهای آزمایشی و گرانقیمت با نام درمان و عمل بشر دوستانه از پای در بیاورد و هیچ انگشت اتهام و ملامتی بسویش نه تنها دراز نشود. بلکه مورد پاداش مادی(بهای دارو-اشتفال زایی در بخش ساخت و صادارت و حمل و نقل دارو-مالیات بر درآمد بخاطر موارد فوق...) و معنوی تشکر و تقدیر بین المللی برای امور بشر دوستانه درمان بیماری هم قرار بگیرد؟ شما قضاوت کنید ولی باز هم پیدا کنید پرتقال فروش را!
  • ۰۹:۰۱ - ۱۳۹۳/۱۰/۱۶
    0 0
    عکس دومیه چرا اینطوریه بازم خبر شر و ور گذاشتین خخخخخخخخ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس