"بوریس لمون" عکاس مستقل فرانسوی سال گذشته در جریان سفر خود به خاور دور از ایران عبور کرد و مجموعه با ارزشی از زندگی و معماری شهری در کشورمان را عکاسی کرد.

به گزارش مشرق به نقل از فرارو، بوریس لمون عکاس مستقل فرانسوی که سال گذشته برای سفر به هند عازم قاره کهن شده بود در مسیر خود از کشورهای مختلف از جمله ایران عبور کرد و بنا به نوشته خود قصد داشته در طول این سفر زندگی و فرهنگ مردمان جهان را از دریچه دوربین خود به تصویر بکشد.
او نوشته علاقه اش به ثبت شور و شوق زندگی در میان مردمان و کشف فرهنگ و تاریخ اقوام و مردمان سرزمین های دیگر باعث شده تا سفر خود را از فرانسه به صورت زمینی آغاز کند و در مسیر خود تا رسیدن به سرزمین عجایب هر آنچه می بیند را با دوربینش به ثبت برساند. در این میان آنچه در سایت شخصی عکاس بیشتر به چشم می آید عکس هایش از ایران است. او که در جریان این سفر دو ماهه به اصفهان، یزد، کرمان، بندرعباس، تهران و کردستان رفته از مردمان و بناهای تاریخی و شهری عکاسی کرده است.
عکس های او در عین آنکه ارزش مستند سازی دارد به لحاظ بصری نیز چشم نواز است. لمون مجموعه خود از ایران را با عنوان "ایران شگفت‌انگیز" نام گذاری کرده و نوشته آنچه از معماری و فرهنگ در ایران دیده باور نکردنی بوده است.


میدان امام اصفهان


ابهر


هورامان. کردستان


هورامان. کردستان


هورامان. کردستان


بازار تبریز


جزیره قشم


جزیره قشم


ابهر. استان زنجان


نانوایی در یزد


جاده کرمان


حرم امام رضا(ع). مشهد


جزیره قشم


بندرعباس


میدان امام اصفهان


ماهان


ماهان


اورامان.کردستان


مشهد مقدس


شیراز


بازار تبریز


بازار تبریز


بازار تبریز


بازار تبریز


یزد


یزد


زنجان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • مجید ۱۳:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    خاک بر سرت مشرق با این مطلبت یه احمقی اون ور آب از سفارت فرانسه پول گرفته بیاد از ایران و ایرانی یه سری عکسای جهت دار بگیره بره کشورشون ما رو سکه یه پول کنه، بعد تو میای با افتخار می نویسی (گزارش عکاس فرانسوی از ایرانِ‌ شگفت‌انگیز) اون فراروی از همه بدتر که اصلا کارش اینه که چیزایی رو که مایه ی آبروریزی ایرانه باعث سرافرازیش نشون بده، خواهشا عقلتو به کار بنداز و به جای ترویج این مطالب نقدشو بذار تو سایتت
  • ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق بی سواد این عکاس ایران را 1000سال به عقب برده و تصاویر بدی از ایران نشان داده بدبخت بفهم. خاک بر آن سرت مشرق
  • ۱۴:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    هر خارجی که این عکسها رو ببینه فکر میکنه ایران و افغانستان فرقی با هم ندارند
  • جعفر ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    مجید جان دلبندم کاش به جای دادو بیداد توضیح میدادی جهتش کدوم ور بود.
  • ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    کاملا با دوستانی که نقد داشتن موافقم این آقای عکاس کاملا سو نیت داشته دقت کنید به دو عکس نماز خواندن در بندرعباس و جاده کرمان، ببینده ای که اطلاعی نداره تصور میکنه اینها کارتن خوابن یا در بیابان زندگی میکنن یا فروشنده ای که برای استراحت کنار اجناسش بخواب رفته و ... نیش عقرب نه از ره کین است ، اقتضای طبیعتش این است
  • ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    دقیقا میخواستم همین کامنتو بزارم
  • امير ۱۵:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    كاملا واضحه اين عكسها براي نشون دادن بدبختي مردم و انحطاط جامعه ايراني هستش. لطفا كمي عاقل باشيد و چنين تيتري براي اين خبر نزنيد.
  • ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    مشرق خنگ
  • ۱۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    کردستان صحنه ذبح گاو و زوم شدن کودک روی آن از همه بدتر است.
  • ۰۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    عگسهای با معنی خاص! عکسهایی که برای شهروندان غربی سگرمی سیرک و باغ وحش است و برای مردم ایران تحقیر. اگر چه این زندگی برای خود مردم مایه افتخار و عزت است ولی هدف انها در بدوی نشان دادن مردم است تا پیشرفتهای علمی آنرا در دید جهانیان کمرنگ کند!
  • حسین ۰۸:۲۲ - ۱۳۹۴/۰۵/۰۶
    0 0
    جهت دار بودن عکسها شکی ندارد ولی ادب همیشه حرف اول را می زند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس