رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل نزدیک به ۵ ماه بیماری صبح امروز(سه شنبه) دعوت حق را لبیک گفت و دار فانی را وداع گفت.

محمدرضا مهدوی کنی از چهره های با سابقه انقلاب اسلامی است که از ۱۱ شهریور تا ۷ آبان ۱۳۶۰و در پی بمب‌گذاری در دفتر نخست‌وزیری و شهادت رجایی و باهنر به نخست وزیری موقت انتخاب شد.

وی در سال 1310 در کن تهران متولد شد و پس از گذراندن تحصیلات ابتدایی و 3 سال دروس حوزوی در مدرسه علمیه مرحوم برهان، عازم قم شد و تا سال 1340 در محضر استادان مبرز آن زمان همچون حضرات آیات: حاج شیخ عبدالجواد سده‌ای (جبل عاملی)، شهید صدوقی، سلطانی، مجاهدی، رفیعی قزوینی، شعرانی، علامه طباطبایی، آیت‌الله العظمی بروجردی، امام خمینی (ره)، آیه‌الله العظمی گلپایگانی تلمذ کرد.

با درگذشت آیت‌الله بروجردی، وی به تهران بازگشت و در ادامه مبارزات خود علیه طاغوت که از 18 سالگی و در زمان آیت الله بروجردی شروع کرده بود، در نهضت اسلامی به رهبری حضرت امام خمینی(ره) شرکتی فعال و موثر داشت و انواع شکنجه‌ها، زندان‌ها و تبعیدها را به جان خرید. وی که دبیرکل جامعه روحانیت مبارز را عهده دار است از سال 1389 به ریاست مجلس خبرگان رهبری نیز برگزیده شده است.
رئیس مجلس خبرگان رهبری پس از تحمل نزدیک به ۵ ماه بیماری صبح امروز(سه شنبه) دعوت حق را لبیک گفت و دار فانی را وداع گفت.

{$sepehr_album_18801}


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • حسین ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    روحش شاد
  • ۱۰:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    خدا رحمتش کنه
  • محسن ۱۰:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    1- ایام حماسه سرایی و سوگواری بهترین بندگان خدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و شهدای معظم کربلا نزدیک است انشاالله که به حق صاحب محرم روحشان قرین رحمت و مغفرت حضرت رحمن خواهد بود. 2- مرحوم آیت الله مهدوی کنی طی سالهای طولانی مبارزات سیاسی و فعالیت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی بیش از هر چیز تقوای الهی و صفات و ویژگیهای اخلاقی و رفتاری شناخته می شدند لذا است که همگان از هر گروه و سلیقه پذیرش حضور در ریاست خبرگان رهبری را مایه آرامش و تشنج افرینی یا هر سطحی از بداخلاقی می دانستند. 3- اخلاق مداری و پرهیز از جو زدگی در برخورد با موضوع پذیرش ریاست مجلس خبرگان رهبری بی آنکه کمترین اعتنایی به فضای سازی احساسی و متشنج روزهای مذکور داشته باشند بی هیچ تردیدی بر قدر و منزلتشان د نزد خدا ، مردم و تمامی گرایشات سیاسی افزود. همانگونه که مرحوم عسگراولادی در برخورد با جریان فتنه و بر خلاف جریان پر فشار مقابل چنین کردند و بعدها همگان مورد تحسینش قرار دادند. رویه سیاسی در سایه اخلاقی که باید برای تمامی بزرگان فعالیت سیاسی و ما مردم بعنوان الگویی دینی مورد بهره گیری و مراجعه باشد. 4- نزدیک به هفت دهه فعالیت علمی ، اجتماعی ، سیاسی و اجرایی و مذهبی با رعایت اخلاق و برای تحقق اخلاق اجتماعی از جمله دلایلی بود تا مرحوم آیت الله مهدوی کنی در کنار بزرگانی دیگر چون استاد فقیدش مرحوم آیت الله مشکینی در زمانه انتخاب مقام معظم رهبری بعنوان جانشین خلف امام خمینی(ره) علی رغم برخورداری از سوابق بیشتر در برخی حوزه های اجتماعی و حتی سنی بتوانند بی هیچ مکث و توقفی بر تبعیت از رهبری صحه گذاشته و اقدام کنند که تبعیت از رهبری نه یک شعار که باوری مذهبی در مشی و باوری عمیق در بزرگانی جون مراجع تقلید وقت و علمای گرانقدری چون آیت الله مشکینی و آیت الله مهدوی کنی بوده است. نکته حائز اهمیتی که باید بعنوان تکلیفی دینی به باور یکایک مان تبدیل شده باشد. 5- نمایندگان معظم خبرگان رهبری باید که در عمل به مشی بزرگانی چون آیت الله مشکینی و آیت الله مهدوی کنی ـدسی جسته و در مراحل انتخاب ریاست مجلس خبرگان به جز رضایت خداوند منان و تؤام با اخلاق مداری توجه نداشته باشند. خبرگان باید توجه فرمایند که مشی و اخلاق مداری در روند انتخاب مذکور قطعا می تواند مسیر رویه های انتخابی در انتخابهای بعد و نزدک را به شدت تحت تأثیر قرار داده و نوعید بخش آرامش یا خدای ناکرده اضطراب برای امت تابع ولایت باشند.
  • پرویز ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    خداوند انشااله این مرد بزرگ را با امیرالمومنین محشور کند
  • سیب کال ۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    از شمار چشم یک تن کم وز شمار خرد هزاران بیش...
  • شهیدزنده ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    انوار تابناک الهی بر روح قدسی این یاور حضرت امام(ره)خداوند متعال به همه ما توفیق پیگیری اهداف و آرمانهای این اسطوره های بزرگ انقلاب را عنایت فرماید.
  • ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    تسلیت میگم خبر ناراحت کننده ای بود من همین الان فهمیدم نمی تونم جلوی اشکامو بگیرم چه بزرگانی تو این سالها رفتن خدایا با اینکارو نکن مارو از نعمت حضور علمای بزرگ محروم نکن
  • محراب ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    خداوند رحمتش کنه
  • ۲۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    ان شا الله خداوند ایشان را با اولیا محشور بفرماید
  • ۲۰:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    کسی که منفی داده مریضه؟
  • کاپیتان ۲۱:۰۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۹
    0 0
    مرگ علما باعث میشود که یک ظرفیت و یک بار علمی از بین بره هرچند تقریبا" مشخص بود که بیماری ایشان به فوت منجر خواهد شد ولی باز خیلی متاثر کننده است. جای بسی تاثر است که با گسترده تر شدن و پر جمعیت تر شدن حوزه علمیه قم عالمان برجسته روز به روز کمتر میشوند! خدایش بیامرزد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس