پایگاه اطلاع‌رسانی KHAMENEI.IR به مناسبت بیانات رهبر انقلاب درباره نقض حقوق بشر توسط دولت ایالات متحده آمریكا مجموعه صوتی «دادگاه حقوق بشر» را تهیه و منتشر می‌كند. قسمت دوم از این مجموعه صوتی به جنایات آمریكایی‌ها در زندان‌های مخفی‌شان در كشورهای مختلف می‌پردازد.

سخنان حضرت آیت‌الله خامنه‌ای كه در این صوت می‌شنوید:

* رئيس جمهور امريكا وقيحانه ادعا مى‌كند كه رسالت گسترش دمكراسى در دنيا و خاورميانه بر دوش او سنگينى مى‌كند! دمكراسى آنها را در زندانهاى امثال ابوغريب - كه در عراق و گوانتانامو كم هم نيستند - مردم دنيا دارند مى‌بينند. اين، دمكراسى و حقوق بشر آنهاست!
سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی(ره) ۱۳۸۳/۰۳/۱۴

* اين آقا اوّلى كه ميخواست بيايد، در تبليغات انتخاباتى پنج شش سال قبل، يكى از وعده‌هايى كه به مردم آمريكا داد، اين بود كه زندان گوانتانامو را تعطيل ميكند؛ [الان] شش هفت سال گذشته، آيا زندان گوانتانامو تعطيل شد؟
دیدار مردم قم ۱۳۹۲/۱۰/۱۹
 
* سربازان و نيروهاى امنيتى امريكا بدترين جنايتها را در نقاط اشغالى عراق و در زندان ابوغريب مرتكب مى‌شوند - كه يك نمونه از اين همه، جنايت زندان ابوغريب است؛ والّا نظاير آن زياد است - به انسانها اهانت مى‌كنند، حقوق انسانها را لگدمال مى‌كنند؛ چه در اين‌جا، چه در افغانستان، چه در زندانهاى خودشان، چه در گوانتانامو؛ آنگاه ديگران را به نقض حقوق بشر متهم مى‌كنند!
دیدار زائران و مجاورین حرم مطهر رضوی ۱۳۸۴/۰۱/۰۱

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس