کد خبر 1411298
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۰
چشمه‌های باداب سورت ایران

چشمه‌های باداب سورت ایران استخرهای طبیعی بسیار شگفت‌انگیزی از جنس تراورتن هستند که از جاهای دیدنی استان مازندران به شمار می‌روند و در بلندای ۱۸۴۱ متری از تراز دریا قرار دارند.

به گزارش مشرق، اطراف چشمه‌ها پوشیده از درختچه‌های زرشک وحشی است و رنگ زیبای نارنجی‌ منحصربه‌فرد آن‌ها در نتیجه‌ غلظت بالای رسوبات دارای اکسید آهن به وجود آمده است. این باداب‌ها شامل چندین چشمه با آب‌های کاملا متفاوت از لحاظ رنگ، بو، مزه و حجم آب می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمدزاده فومنی IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    18 0
    طی دو دهه اخیر ، به دلیل افزایش جمعیت در ایران و بلطبع افزایش تعداد خودروها ، بسیاری از مناطق بکر و دست نخورده ایران زیر چرخ خودروها و موتورسیکلت ها رفته که باعث آسیب و افزایش زباله های رها شده در طبیعت شده است . . بخصوص از وقتی فضای مجازی و تبلیغات و عکسهای فریبنده تورهای طبیعت گردی مُد شد ؛ دیگه تقریباً هیچ منطقه کشور در امان نیست ! ما امانت‌دار این کشور هستیم و کودکان ما در آینده بخاطر این سهل انگاری ها از ما به نیکی یاد نخواهند کرد ! کافیه به همین چشمه باداب سورت که نزدیک جاده دامغان _ ساری است سری بزنید و رد لاستیک موتور سیکلت ها و تخریب بعضی نقاط این چشمه توسط گردشگران را ببینید ...
  • نادر IR ۰۹:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۶/۰۲
    14 0
    مناطق بکر کویری و دشت ها و جنگلها هم زیر چرخ آفرود سواران در حال نابودی است ...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس