کد خبر 1390315
تاریخ انتشار: ۱ تیر ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
عشایر منطقه ارسباران

عشایر منطقه ارسباران دراواخر فصل بهار به دامنه‌های سرسبز قوشاداغ تا بلندترین قله آن با ارتفاع ۳۲۰۰متری که یای قاری(برف تابستانی) نام دارد کوچ می‌کنند وتا اواخر فصل تابستان دراین کوهستان زندگی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    4 2
    این نوع زندگی خاص زندگی اکثرایرانیان تا قبل از سال 55 شمسی بود ، کوچ نشینی برخلاف تمدن یکجا نشینی نبوده،،،، و از قدیم زندگی مردم ایران ب خصوص قوم ( بختیاری، قشقایی، مردم استان فارس ) میباشد و بسیار زیباست، بدون سروصدا، آلاینده های ماشین و صنعت، صدای موتور، شلوغی، هوای الوده،،، و اینکه همه محصولات خوراکی، شیر،گوشت،نان هم خودشون تهیه میکنن، متاسفانه بسیاری از اینها یکجا نشین یا متمدن میشن و میرن توی شهرها، و حتی کلان شهرها، و چون ذوق میکنن و فکر میکنن یک زندگی عالی بدست میارن، ماندگار میشن توی شهر و سیستم شهر نشینی رو مختل میکنن با رعایت نکردن آداب شهر نشینی،، اتفاقا مثل سابق نیستن ک هیچ وسیله نداشته باشن الان ماشین، موبایل، موتور،،، دارن،،،یا علی مدد
    • عبدالله IR ۱۶:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      0 2
      حرفات دوپهلو و از روی تکبر بود. خیال کردی چون خودت چوپانی را به سودای بیگاری در اطراف شهر رها کردی حالا دیگه شهر قرق بابات شده؟ بعد از تو هیچکی حق ندارد به شهر بیاد! و السلام
  • محمد از تهران IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    11 3
    ارسباران یک اسم تحريف وجعل شده هست درزمان رضاخان پالان تغییر یافت. اما اسم واقعی و کاربرد عامیانه..قره داغ هست
    • مجتبی IR ۱۹:۴۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
      3 11
      ارسباران اسم اصلی هست نه اسم ترکی موغولی که مهاجران به آن میگذارند
    • محمد IR ۰۰:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
      1 12
      متاسفانه بعضی از ترکای مغول که امروزه خودشونو آریایی مینامند، در حال تحریف کل اسامی فارسی کشور هم هستن. از کی ترک آریایی شد؟ آذری هم همون ترکه و ترک هم مغول... ولی فارس، لر و کرد و بلوچ و گیلکی آریایی هستن. ترک و ترکمن و عرب آریایی نیسن.
  • IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    13 0
    مغول بودن هزار بار شرف دارد به فاشیست و نژادپرست و تفرقه افکن بودن. منافق آلبانی نشین و قندیل نشین دهنت رو ببند.
  • محمد IR ۲۲:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۱
    8 0
    آقا مجتبی با سلام و عرض ارادت خدمت شما معلومه که اهل آذربایجان و ترک نیستی کجا قلب یک منطقه ترک نشین اسم فارسی داره ما که اهل این منطقه هستیم این منطقه بزرگ کوهستانی و بهشتی رو از کودکی قره داغ به معنی کوه بزرگ شنیده و قره داغ میگوییم و قره داغ میشناسیم. رضا شاه مزدور انگلیس این تحریفات رو نه در اینجا بلکه در همه جای استانهای شمالی و کردستان و خوزستان با هدف سرکوب ریشه ای اقوام غیرفارس ایران و با هدف از بین بردن ماهیت این اقوام ایرانی انجام داده و جعل نام و تحریف واقعی توسط ایشان بعمل آمده است.با مختصری کاوش در تاریخ معاصر ایرانخیلی چیزها برایتان روشن میشود ممنونم.
  • عبدالله IR ۱۷:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
    4 1
    محمد ٠٠:٥٩@ سلام. فارسی، عربی و ترکی را تکلّم میکنم و سایر لهجه‌های منطقه را کمابیش متوجه میشوم. امّا پایتخت اوّل و آخر دنیا -که در جاهلیت قبل از اسلام پایتخت ایران هم بوده- عراق است. ناسیونالیزم ترفند امپریالیزم جهانخوار است تا مردم را از زمین وسیع خدای والا، محروم و به بخش ناچیزی از آن مشغول سازد تا خورشید در مملکتش غروب نکند. زهی خیال باطل! همه جا ملک خداست و مالکش حضرت بقیة الله (عج) است. اَللَّهُمَّ عَظُمَ سُلْطانُکَ وَ عَلا مَكانُکَ وَ خَفِيَ مَكْرُکَ وَ ظَهَرَ أَمْرُکَ وَ غَلَبَ قَهْرُکَ وَ جَرَتْ قُدْرَتُکَ وَ لا يُمْكِنُ الْفِرارُ مِنْ حُكومَتِکَ ... خدایا پادشاهیت سترگ و جایگاهت والا و ترفندت نهان و فرمانت پیدا و زبردستیت چیره و نیرویت پویاست و نمی‌شود از قلمروت گریخت. ... لا إلٰهَ إلّا أَنْتَ سُبْحانَکَ وَ بِحَمْدِکَ ظَلَمْتُ نَفْسي. خدایی جز تو نیست؛ ستایش و سپاس تو راست. به خودم ستم نمودم.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس