پایگاه پهپادی سری ارتش جمهوری اسلامی ایران

در جریان بازدید رئیس ستادکل نیروهای مسلح از پایگاه زیرزمینی پهپادی ارتش، دو دستاورد جدید پهپادی رونمایی شد.

به گزارش مشرق، نخستین دستاورد موشک کروز حیدر ۱ است که قابل حمل توسط پهپاد کمان-۲۲ نهاجا و فطرس معرفی شده است. بر اساس اطلاعات اعلام شده، این موشک ۲۰۰ کیلومتر برد دارد و سرعت آن در لحظه اصابت به هدف، ۱۰۰۰ کیلومتر بر ساعت است.دومین دستاورد، پهپاد کروز حیدر-۲ است که یک پهپاد محمول بر بالگرد است و پیش از این نیز تصاویری از آن که بر روی بالگرد ۲۱۴ هوانیروز نصب شده بود، منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 31
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    52 4
    ماشا الله، حزب الله
    • محمد IR ۲۱:۱۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      5 5
      کی خسته است؟؟؟؟؟؟
    • IR ۲۲:۵۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      حاجی بخشی میگفت : حزب الله ماشالله. بر عکس نوشتی .
    • IR ۲۳:۰۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      3 0
      چند نفر از خبرنگاران به خارج پناهنده شده و اطلاعات ارزشمندی را افشا کردند. خبرنگارانی که وارد چنین اماکنی میشوند میبایست با چشمان بسته بروند. نیازی به خبرنگاری از خارج ارتش نیست. بخش سمعی بصری فیلم تهیه و پس از بازبینی و محو کردن بخشهایی که نباید به دشمن گرا دهد برای پخش ارسال شود. به فرض نحوه تونل قوسی و سه راه قوسی لو رفته که میبایست محو شوند. اطلاعات غیر ضرور شعاری برداشته شوند. ترافیک باعث مغشوش شدن کاربران میشود مانند کتیبه شش گوشه خالق مشابه ستاره داود ! ستاره اسلامی هشت گوشه است. تکرار ماجرای گنبد میدان انقلاب !روسها در مراسم رژه میدان سرخ بیرون از پایگاه های سریشان به نمایش میگذارند نه درون پایگاه. تبلیغات نامنسجم بی حفاظت یعنی گشودن مسیر حمله معاندان.
  • IR ۱۵:۲۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    30 1
    اللهم عجل لولیک الفرج
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    20 2
    ژووووون ایول
  • ماحسون(کورد ایلام) IR ۱۵:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    29 2
    برا سلامتی و زحمت عزیزان ارتش و سپاه وبسیج،یه صلوات محمدی بفرستید
  • نکته بین**++ IR ۱۶:۰۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    24 1
    احسنت.ایولا. حالا یه چیزی شد. همه دستاوردها به یک طرف .این کروز 200 کیلومتری روی پهباد به یک طرف.این یعنی شعاع عملیاتی هوایی به چند صد کیلومتر می رسد.بعد از این همه خبر ناجور که هر روز از اوضاع دنیا می شنویم این خبر خستگی از تن در آورد.به امید بردهای بیشتر برای پهبادها.چون نیروی هوایی بر روی جنگنده اف 4 بردهای بلند رو داره.که هزینه بر است.پاینده باشید.
  • بنده خدا IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    21 2
    دست تک تک مهندسان، کارگران و کاربران این پهپادها را با افتخار تمام می بوسم. بدون شک این شهرهای موشکی و پهپادی اقتدار و بازدارندگی فزاینده ای برای کشور به همراه خواهد داشت. بالاخص مسلح شدن آنها به موشک های کروز میان برد که دست ما را در هر مقابله ای بیش از گذشته بلندتر خواهد نمود. اما با احترام فراوان، عمده طرح ها برای مقابله با یک ارتش کلاسیک و مجهز تا حدود زیاد قدیمی هستند. بسیاری از این پهپادها همچنان مشابه نسل های اول مهاجر، ابابیل و کرار و غیر هستند که در جنگ سی و سه روزه یا جنگ تحمیلی یا حتی در جریان جنگ سرد با برتری نسبی یا بدون آن مورد استفاده قرار گرفتند. بهرمندی از آنها در میدان نبرد شاید باعث خسته و گیج کردن و اتلاف توان تدافعی دشمن شود _آنگونه که اوکراین در مقابل روسیه از نمونه همین طرح ها و حتی قدیمی تر از آنها بهره می برد_ و لیکن در مواردی که نیاز به اقدام تهاجمی و حفظ یک برتری پهپادی آن هم در ورای مرزهای کشور باشد، بدون شک در مقابل طرح های پنهان کار، شبکه محور، مانورپذیر، ارتفاع و سرعت بالای دشمن، حتی با تعداد کمتر هم بخت اندکی خواهیم داشت.
  • IR ۱۶:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    5 1
    حالا چرا اینقدر از نزدیک عکس انداخته اند؟ نگرانی امنیتی برای کپی کاری یا شناخت امکانات یا نقطه ضعف های این پهبادها ندارد؟ عکاسی از این پهبادها، پیوست امنیتی رسانه ای داشته است؟
  • IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 5
    همان جور که با پهباد خوب میوانیم ضربه بزنیم ، خوب هم میوانیم ضربه بخوریم. موارد چند سال اخیرش هم گویا هست. برای اون چه فکری کرده اند. ما که فقط پهباد نداریم، دشمن هم دارد؛ متاسفانه خوبش را هم دارد و نشان داده در کنار قدرت اطلاعاتی خوب هم بلد است ازش استفاده کند.
  • سیدمرتضی IR ۱۶:۳۱ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    10 1
    امروز دو ارگان نظامی دل مارو شاد کردن واقعا ارتش و سپاه ایول دارن
  • IR ۱۶:۳۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    6 2
    داریوش‌شاه گوید: اهورامزدا این کشور را بپاید از سپاه دشمن، از خشکسالی و از دروغ. به این کشور نیاید نه سپاه دشمن، نه خشکسالی و نه دروغ. داریوش شاه قرن ها قبل دشمن، خشکسالی و دروغ را در زمره بدترین بلایا برای سرزمین پارس قلمداد نمود و از اهورمزدا خواست تا این کشور از ای بلایا در امان باشد. اما در موقعیت کنونی این سرزمین که هدیه نیکان ما می باشد در معرض تهدید هر سه این بلایا قرار دارد.
  • IR ۱۶:۵۳ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    9 1
    ما شاء الله
  • IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 1
    ملت پناه ارتش، ارتش پناه ملت انشالله
  • IR ۱۶:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    8 1
    درود بر ارتشی که هنوز نامش مزین به نام ایران است
  • IR ۱۷:۴۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    1 0
    با ادای اجترام به تهیه کنندگان گزارش از پایگاه سری پهپادی صرف نظر از ابتکارات عزیزان نیروهای مسلح وصرف نظر از شجاعت های این عزیزان بای پد بعرض برسانم در این گزارش سه مورد ضعف حفاظتی وجود داشت :1- خبرنگار محل پرواز را افشا نمود 2- خبرنگار مدت زمان پرواز را افشا کرد 3- خبر نگار از کوهوهای زاگرز نام برد مسولین امنیتی بهتر میدانند که بعضا دشمن فقط برای کشف یکی از بند های سگانه سالها وماها با صد ها هزار ساعت کار جاسوسی انجام میدهد ولی امروز ما بسادگی این اطلاعات را در اختیار دشمن قرار دادیم
    • قاسمی ام IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      عزیز دل برادر 1-آیا مدت پرواز واقعی بود یا 40 دقیقه بالگرد دور دور میکرد؟؟ 2-آیا کوه های زاگرس بود؟؟مطمینی؟؟....حتی محل پروازهم دقیق نیست عزیز...شاید استان و یا شهر همجوار باشه...کی به کیه شما مطمینی همه چی لو رفته؟؟
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    اگه سریه چرا منتشر نمودید؟؟؟؟؟؟؟ بیهود نیست بازار ترور نخبگان نظامی در ایران گرم شده ....امان الامان یا صاحب الزمان عج
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
      1 0
      پایگاه سری هستش، نه پهبادا؛ بعدشم این پهباد هایی که میبینید، اونایی هستش که قبلا رسانه ای شون کردن
  • IR ۲۰:۱۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    بر اساس قوانین نظامی، این گونه شهرهای زیرزمینی تسلیحاتی باید تا ابد محرمانه و سری بمانند. متاسفانه در گزارش اسم استان و محل این تونل ها هم گفته شد و این کاملاً اشتباه است. مطمئن باشید دشمن با استفاده از هزاران ماهواره ای که در اختیار دارد اقدام به گشتن ورودی های این تونل ها می باشد، حتی اگر سالها طول بکشد.
  • سید مجتبی IR ۲۱:۲۷ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 1
    با سلام و خسته نباشید به عزیزان ارتش و مشرق مخابره و انتشار این شهرک پهبادی درست نیست اصلا
  • Asr DE ۲۱:۳۴ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    چطوری سریه که میگن ۴۰ دیقه فاصله‌س، بعدم متادیتای عکسارو پاک نکردن و کاملا مشخصه کجا هست این پایگاه. رو کپسول خاموش کردن آنش هم نوشتن دالاهو! امیدوارم که عمدی باشه این سوتی‌ها
  • حمید IR ۲۲:۵۰ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    هی می گید پایگاه سری ، همه چی رو که لو دادید
  • IR ۲۲:۵۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    ما شاء الله ما شاء الله ما شاء الله چشم دشمنان کور
  • سیدمحمد IR ۲۳:۲۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۷
    0 0
    ظاهرا این برای نیروهای هوانیوزه اما من میبینم که در نیروهای زمینی سپاه پاسداران و نیروهای ارتش موشکهای کروز و بالستیک با برد بالای۵۰۰کیلومتر دارن، ونیروهای هوافضا موشکهایی بالستیک با برد زیر۵۰۰کیلومتر موجوده این در نیروهای هوافضا یا هوایی به دلیل وجود نیروهای فرامنطقه ای در نزدیک کشور طبیعیه اما برای نیروهای زمینی که کمترین بودجرو داره بین نیروها و دارای موشکهای بالا۵۰۰کیلومتر هست طبیعی نیست دلیل هم داره هزینه اضافی برای نیروی زمینی در حالی که این ها از وظیفه نیروهای زمینی خارجه میشه بجای هزینه های نگهداری این موشکهای ارزشمند و تحویلشون به نیروی هوایی ارتش یا هوافضای سپاه با اون هزینه توپخانهای خودکششی بروز و تانکاهای بروز توسعه داد ما با دشمن قدرتمندی روبرو هستیم در امور دفاعی هم خوب کار کردیم اما چون دشمن قدرتمنده باید حداکثر بهره وریو از بودجه دفاعی اون نیرو و حوزه مأموریتشو انجام بده، بعد ما این ها همون موشکها توسعه یافته قدس و یا علی هستند اما به صورت کامپوزیتی هستند که ارزان سازی شده اگر این موشکهارو کمی مخروطی میکردیم پنهانکارتر میشدن برای نیروهای دریایی و هوایی کشور به این دلیل که سیستم ایجیس امریکا در دریهای عمیق بسیار کامله با اتکا به رادارهای قدرتمند ناوشکن ها اواکس های گشت دریایی و ماهواره ها و برای هر نوع موشکی یک روش دفاع داره با توجه به این که در اینده نزدیک برای ناوشکنها سیستم راداری ارایه فازی دیجیتال، درنتیجه ما موشک کروز هایپر سونیک نداریم موشکهای شبه بالستیک هایپر سونیک هم باید به تعداد بالا شلیک شه مثل( خیبر شکن)که برای ما بهترین روش برای اینکار موشکهای کروز پنهان کار هستند که با این کامپوزیتها ارزان پنهان کا و قابلیت شلیک بالا هستند و به دلیل سبک بودن از پهپاد هم شلیک میشن با ارزوی موفقیت برای نیروهای زحمت کش و مجاهد که برعکس مسئولین دیگر کشور خوب کار کردند و زحمت کشیدند هرچند مشکلات ساختاریشون هم زیاده اما اونا هم با این تلاش ها رفع میشه انشاءالله
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    واقعا لذت و افتخار دارد . خدایا شکرت . که در برابر این همه دشمن و تحریم و هر کاری که ازشان ساخته بود . پیروان راستین خودت را حمایت و هدایت نمودی ، چنانکه وعده دادی . پروردگارا ، با تمام وجود فدای تو .
  • DK ۰۶:۴۲ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    این کلمه سری یعنی چی؟ وقتی خودمون فاش میکنیم سری باقی میمونه آیا؟
  • مجید IR ۰۸:۳۵ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 0
    تجهیزات جالب و چشم نوازی بودند. اما فکر کنم دیگه این پایگاه از رده سری خارج شده و الان تنها چیزی که سری است موقعیت پایگاهه. یعنی الان به جاسوسان دشمن گفتیم که همچین پایگاهی داریم ما. و اونها هم از امروز با تمام توان میفتند دنبال کشف موقعیت پایگاه. خلاصه یکی از پیمانکاران، کارگران، راننده ها،پرسنل نظامی و ... با پول یا تهدید لو میده موقعیت رو.
  • كريم IR ۰۹:۵۹ - ۱۴۰۱/۰۳/۰۸
    0 1
    اگر اين مركز سرّي است، چرا رونمايي شده است؟
  • علی اصغر صباغی IR ۱۰:۱۷ - ۱۴۰۱/۰۴/۲۶
    0 0
    با سلام من یکی از بسیجی هستم و واقعا به این ارتش می بالیم و به این جان بر کفان که با تلاش شبانه روزی شان و بعضیهاشون دور از خانه وکاشانه تلاش میکنند و با عث سر افرازی کشور عزیزمان ایران شده اند با هیچ جایزه ای جبران نمیشود فقط ما با دعاهایمان این دلاوران را بدرقه می کنیم اجرتان با مولا امیرالمومنین ودلم میخواد یکسره بگم خدا یارتان باد انشااله علی اصغر صباغی از شهرستان سبزوار پایگاه جوادالمه ( ع)

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس