آینده بازار خودرو در جهان؟؟؟ به دلیل وجود مواد اولیه کم و مقرون به صرفه نبودن و نداشتن توجیه اقتصادی امکان پذیر نیست مگر مو.اد اولیه جدیدی جایگزین بشه. فلزاتی که توی باتری خودروهای برقی بکار میره، کمیاب و بسیار گران هستند
درست می فرمایید، اما مشکل اصلی خود خودرو نیست. خطوط انتقال برق در ایران قدیمی هست و توان تامین توان خودروهای الکتریکی را ندارد. ضمن اینکه نمی توانبرای شارژ باتریهای خودروها از سوخت فسیلی استفاده نمود چون بازدهی تبدیل فسیلی به الکتریکی بسیار پایین است. انرژی های تجدیدپذیر هم در ایران توسعه نیافت. چون بخش خصوصی با این بی ثباتی وارد میدان نمی شود.
هدف از انتشار این اخبار تنها تحقیر مردم جهان سوم و مخصوصا ایران است. مردم ایران خیال می کنند مردم کشورهای غربی همه از گرانترین خودروهای مدرن را سوار می شوند و با سرعت 200 تا در خیابانها می تازند. اما واقعیت خلاف این است. قیمت بسیار بالای سوخت و تعمیرات خودرو سبب شده حتی آن دسته از اقشار متوسط اروپایی و آمریکایی که توان خرید خودرو را دارند از خرید آن خودداری کنند و یا حتی اگر هم خرید کردند آن را فقط برای مواقع خاص استفاده کنند و در امور روزمره از دوچرخه و وسائط حمل و نقل عمومی بسیار با کیفیت خود استفاده کنند. ضمن اینکه آمار شتاب و سرعت 250 و... وقتی در هیچ یک از خیابانها و حتی آزادراه های جهان بالای 150 مجاز نیست نشان می دهد که خودروسازان جهان در حال فریب مردم هستند. دلیل اینکه ما در ایران به پراید نیاز داریم این که نه وسائط حمل و نقل عمومی خوبی داریم و نه خیابانهای ما برای راندن خودرو استاندارد است. پس خودرویی با حداقل کیفیت و تعمیرات ارزان برای ایران بهترین گزینه است.
عزیز دل مردم اروپا رو نفت و گاز و معدن نخوابیدن !!!! مردم ففط ماشین امن زیبا با امکانات به روز و قیمت مناسب و شرایطی احتیاج دارند ن انحصار خودرو پلت فرم 50 سال پیش
تسلا و حدود صد برند خودرو سازی با کیفیت دیگه سالیانه میلیون ها عدد خودرو در بازار آمریکا و اروپا به فروش می رسانند. این میلیون ها خودرو گران قیمت(قیمت هر عدد بالای پنجاه هزار دلاری) را کی مصرف می کند؟؟؟؟؟؟؟ تنوع برند های خودرو سازی در بازار اروپا و آمریکا بسیار زیاد هست. تویوتا، هیوندای، کیا،سانگ یانگ، فولوکس واگن ،بنز ، بی ام و ،آئودی، اینفینیتی، ولوو، نیسان،مزدا، هوندا ، آلفارومئو، بنتلی، کادیلاک و شوورلت و....
این تفکراحمقانه که چون نفت داریم باید مثل شیوخ عرب خام بفروشیم و رفاه زده زندگی کنیم عامل همه عقب افتادگی های ایران است. بگذریم که همان رفاه عربی نفتی هم مال شیخ زاده است. بومیان و کرگاران خارجی زندگی نکبت باری دارند که دیکتاتوری رسانه ای آن کشورها اجازه انتشارش را نمی دهد.
خود شرکت تسلا می گوید 2019 در آمریکا که بزرگترین بازار خرید خودروی دنیا است فقط 367,500 خودرو از انواع مختلف فروخته! آنها را هم مردم عادی نمی خرند. میلیونرها و طبقات بالا می خرند. کشوری با سیصد میلیون جمعیت که 50 میلیون آنها اقشار مایه دار هستند و همینها خرید می کنند نه بقیه 250 میلیون. مردم متوسطی هم که می خرند جرات ندارند سوارش شوند از ترس هزینه سوخت و تعمیرات. الا در سفرهای بین شهری که چاره ای ندارند.
فقط در بازار آمریکا سالیانه هفده میلیون خودرو فروخته میشه. بازار ایران در سال 98 فقط هفتصد هزار خودرو تولید شده که امسال هم کاهش شدیدی خواهد داشت. جمعیت آمریکا چهار برابر ایران هست. در مورد مصرف سوخت هم ادعای شما غلط است !! سرانه مصرف سوخت هم اشتباه می کنید. هر ایرانی روزانه به طور متوسط 1.1 لیتر بنزین مصرف می کرده قبل از سهمیه بندی بنزین. آمریکایی ها روزانه 390.98 میلیون گالون بنزین مصرف می کنند . که میشه 4.1 لیتر بنزین به ازای هر نفر روزانه . :))) فقط امیدوارم مشرق چاپ کنه جوابت را ببینی
تسلا فقط یک خوروی برقی نیست!! تسلا خودش رانندگی می کنه! خودش جای پارک پیدا می کنه و پارک دوبل میکنه!! موقع تصادف خودش تصمیم های زیادی می گیره ترمز میگیره و فرمان را می چرخانه و جان سرنشین را نجات میده
چینی ها ماشین خودشان را می خرند اما چون کارگر ارزانتر دارند برای بقیه دنیا ماشین می سازند. اگر قرار بود این خودروها در آمریکا ساخته شوند قیمتشان ده برابر می شد.