کد خبر 1133910
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۶
عکس/ فصل برداشت "طلای سرخ"

ایران قطب تولید زعفران جهان است و استان گلستان واقع در شمال کشور با داشتن ۷ اقلیم از ۱۳ اقلیم دنیا از قطب های کشاورزی و نیز کشت گیاهان دارویی به شمار می رود.

به گزارش مشرق، برداشت زعفران از مزارع شرق استان گلستان از اواخر مهر آغاز و تا اواسط آبان ماه ادامه دارد. بیشترین مقیاس زراعت این محصول در روستای وامنان آزادشهر از حدود ۲۰ سال قبل آغاز و گرایش به ایجاد مزارع جدید در زمین های منطقه طی یک دهه اخیر افزایش یافته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۴۵ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    6 2
    کشوری با این همه ثروت وضع مردمش اینه تدبیر و امید!
    • IR ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
      0 0
      قبل از تدبیر و امید نه که همه چی گل و بلبل بود؟
  • IR ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    7 0
    یک مدیر دلسوز باشه که به جای اینکه فکرش تمام به دست اجنبی و آویزون فلان کشور غربی و بهمان رییس جمهورشون باشه؛ فکرش خلاقانه صرف استفاده بهینه از داشته های خدادادی کشور عزیزمون باشه بسیاری از مشکلات حل میشه. همین یک مورد اگر مافیای بین المللی و داخلی زعفران را پی اش را در افغانستان و اسپانیا بگیرند که اجازه نمیده فراوری زعفران در ایران راه بیفته تا ایران فله این دسترنج را بفروشه بهشون ( شده گاهی حتی به خودشون ضرر میزنند تا سرمایه گذاری در این بخش شکل نگیره ) . کارخانه های بزرگ فرآوری راه بیفته کلی ارز وارد کشور میشه. یک مدیر دلسوز از جنس طهرانی مقدم و احمدی روشن لازمه، یکیش صنعت موشکها را به اوج رسوند و یکیش تو ماشین کنار سایت میخوابید تا مجتمع غنی سازی سنعتی را زودتر راه بندازه. ولی مدیران سیاسی خصوصا اصلاحاتچی که بیش از سه چهارم در تمام اینسالها کشور دستشون بوده چه کردند؟ یا به کشور و نظام تاختند یا اویزون غرب شدند و معطل مرحمت اونها یا گفتند درسته ما تو قدرتیم ولی نمیزارن ما کار کنیم! بهانه و چپاول کشور. فقط و فقط.
  • حامد IR ۰۱:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۳
    1 0
    چه فایده زحمتش رو این بندگان خدا میکشن ولی پولشو یه دلال از خدا بی خبر ،بی همه چیز میبره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس