کد خبر 1133906
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۲
عکس/ حال ناخوش بنای تاریخی "هتل قو"

بنای تاریخی «هتل قو» در خیابان خسروی جاده ساحلی شرقی اهواز واقع شده که در اواخر دوره قاجار و ابتدای پهلوی در قالب ساختمانی دو طبقه همراه با تعدادی ساختمان جانبی نظیر سرایداری و آشپزخانه احداث شد.

به گزارش مشرق، این بنا در ابتدا به عنوان هتل مورد استفاده قرار گرفت و پس از آن به اداره بهداشت اهواز تحویل داده شد و مدتی بعد نیز به عنوان منزل مسکونی تغییر کاربری داد. این اثر در تاریخ ۲۵ اسفند ۱۳۷۹ با شمارهٔ ثبت ۳۳۵۴ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده‌است.
مالک بنای تاریخی هتل قو با بیان این که روند ثبت ملی هتل قو راه پیچیده و طولانی را برای مرمت این بنا جلوی پای ما گذاشت، اظهار کرد: از سال ۷۹ تا کنون که حدود ۲۰ سال از ثبت ملی شدن هتل قو می‌گذرد، هنوز هیچ گونه اراده جدی از سوی سازمان میراث فرهنگی خوزستان برای مرمت و بازسازی این بنای ارزشمند نشان داده نشده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    12 1
    جای بسی تاسفه مسئولین میراث فرهنگی دارن چه می کنند پس!!!
  • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    9 0
    هزار تا برج بالا میارین عرضه ندارین از بناهای تاریخی محافظت کنین؟؟؟؟ واقعا که!
  • احمد IR ۱۸:۳۶ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    0 3
    منم بودم به مرمت این ساختمان اولویت بالایی نمی دادم. آثار باستانی که نیست واقعا. تو این وضعیت اقتصادی خرجهای بسیار واجب تری داریم. اگر خیلی ارزشمنده و می تونه درآمدزا باشه. واگذارش کنید به هرکی که بتونه بازسازیش کنه. به نظرم نمیاد اونجا کسی خرابش کنه برای برج سازی.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس