کد خبر 1133885
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶
عکس/ برداشت سیب زمینی در مناطق سرد

کشت پاییزه سیب زمینی نیز در مناطق سرد و معتدل از جمله شهرهای الشتر، بیرانشهر، دلفان، ازنا، الیگودرز، دورود و بروجرد انجام میشود.

به گزارش مشرق، وجود روان آبهای و منابع زیر زمینی مناسب در استان لرستان باعث شده کشاورزان زیادی از استانهای همجوار و حتی استانهای مرکزی برای کشت این محصول در این شهرستان زمین از کشاورزان بومی اجاره کنند و به کشت سیب زمینی بپردازند.در حال حاضر شش هزار و ۷۰۰ هکتار سیب زمینی در استان کشت شده که برداشت آن از اوایل شهریور تا آبان ماه انجام میشود. تولید تابستانه سیب زمینی در استان ۳۵ هزار تن و تولید پاییزه ۴۰ هزار تن بوده که در مجموع سالانه تولید سیب زمینی در استان حدود ۲۷۰هزار تن است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • آذربایجانی IR ۱۳:۵۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    16 0
    اون خانمهای با شرف رو نگاه کنید درود به شرفتون خسته نباشید
  • FR ۱۴:۴۱ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    7 0
    هرکسی به نوعی به ایران خدمت میکند. دست همه جهاد کشاورزی - کشاورزان و آبیاری کشور درد نکنه.
  • IR ۱۷:۰۹ - ۱۳۹۹/۰۸/۰۲
    4 0
    خدا قوت . برکت ببینید .. اما نمیدانم چرا سیب زمینی ها اینقدر گنده و بد قواره شده اند . جهاد کشاورزی چکاره است . یعنی نظارت بر میزان کود دهی و سم پاشی محصولات آنهم محصولی که روزانه در سبد غذائی مردم بعنوان قوت لا یموت قرار داره باندازه کافی و لازم داره . خوبه با توجه به آب و خاک مناطق بذر مناسب تهیه و توزیع شود تا حداقل سیب زرده تخم مرغی ( در اثر فشار سبک از هم بپاشد) که همه جوره خوراکش دلچسب و دلپذیر است . فکر و اقدام کنند . ارزش داره .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس