کد خبر 1113354
تاریخ انتشار: ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۵
عکس/ بهورزان در قاب تصویر؛ از روستاهای بشاگرد تا میناب و قشم

در آستانه ۱۲ شهریورماه و روز بهورز در روستاهای شهرستان‌های بشاگرد، میناب و قشم در استان هرمزگان همراه بهورزان شدیم تا خدمات این قشر از جامعه نظام سلامت را به تصویر بکشیم.

به گزارش مشرق، در سال ۱۳۶۳ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با هدف بالابردن سلامت و بهداشت در جامعه روستایی و همچنین تحقق یکی از اهداف انقلاب اسلامی مبنی بر فقر زدایی از روستاها دست به تاسیس خانه هایی با نام خانه بهداشت زد و برای تامین کادر متخصصین خانه ها به تربیت افرادی همت گمارد که بهورز نام گرفتند. کاهش میزان مرگ و میردر روستاها، جلوگیری از عوارض حاملگی‌های متعدد، واکسیانسیون کودکان، آموزش مادران و...از جمله مهمترین فعالیت های بهورزان است. امروزه شاهد کاهش‌ مرگ‌ و میر مادران‌ و کودکان‌ هستیم‌ که باید آن را مرهون ‌زحمات‌ و تلاش‌ بهورزان‌ بدانیم‌، زیرا ارتقای‌ شاخص‌های‌ بهداشتی‌ کشور درگروی تلاش‌ و فعالیت‌ این‌ عزیزان‌ است‌. تلاش‌ بهورزان‌ در دور افتاده‌ترین ‌روستاهای‌ کشور موجب‌ می‌شود خدمات‌ بهداشتی‌ لازم‌ به‌ روستاییان ‌ارایه‌ شود و به‌ این‌ وسیله‌ از اشاعه ‌بیماری‌ در جامعه‌ جلوگیری‌ شود.

در این گزارش سعی شده خدمات بهورزان در دورافتاده ترین روستاهای کشور در شهرستان‌های بشاگرد، میناب و قشم در استان هرمزگان به تصویر کشیده شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس