کد خبر 1069083
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۳:۰۵
دریاچه‌ای دیدنی در دل جنگل‌های شمال

دریاچه میانشه نزدیک روستایی به نام چورت واقع شده است و از این رو آن را دریاچه چورت نیز می‌نامند. دریاچه چورت به وسعت 2.5 هکتار، در بخش چهاردانگه شهرستان ساری واقع شده است.

به گزارش مشرق، این دریاچه‌ی جوان، قریب به صد سال پیش متولد شده است. زلزله و رانش زمین در سال ۱۳۱۸ خورشیدی مسیر دریا شدن را بر چشمه ها می بندد. اما چشمه ها پشت تلی از خاک، دریاچه‌ای به غایت زیبا می شوند و در میان کوه‌های اخرایی و تاش‌هایی از هزارها رنگ بهاری و پاییزی یکی از بدیع ترین جاذبه‌های گردشگری و طبیعت‌گردی استان مازندران را به‌ وجود می‌آورند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۷:۰۲ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    1 1
    این توضیح را هم بنویسید که تمام جاده این دریاچه به این حالت که در عکس آمده نیست و توسط خود روستاییان خراب و صعب العبور میشه تا فقط ماشین هایی امثال نیسان بتواند عبور کند.. روستاییان از هر نفر 110 هزار تومان میگیرند ( پاییز 98 ) و شمارا با نیسان تا لب دریاچه می برند. این مورد در دریاچه باداب سورت هم وجود دارد. که اونجا نفری 20 هزار تومان است.
  • IR ۰۹:۲۳ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    10 1
    ایها الشلوارکیون الکرام عجلوا مع القلیونکم
  • تنبل IR ۰۹:۴۶ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    5 0
    مشرق جان تورو به خدا آدرس دقیق این جور جاهای طبیعی و آثار باستانی را ننویس . خواهشا . بد خواه ها میرن خرابش میکنن .لطفا آدرس ننویس . دمت گرم که اینقدر زحمت میکشی . یک عده ای هستند که چشم دیدن آثار باستانی ما و همین یک ذره طبیعت سرسبز و حیوانات و پرندگان پناه گرفته در اونجاها را ندارن . عمدا میرن خرابش میکنن . معذرت میخوام که کامت را تلخ میکنم .
  • جوجه تیغی شماره 2 IR ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    3 1
    من رفتم کنار دریاچه چورت ولی چورت زدم
  • جوجه تیغی بدنساز GB ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۶
    0 0
    الان خواستی اطلاعات منو در خبر قبلی زیر الشعاع قرار بدی؟ اتفاقا روستای چورت نیز از آن جهت چورت نامگذاری شده که اولین کسانی که ویژگی عجیب دریاچه چورت مبنی‌بر غش کردن و چورت زدن به مجرد نزدیک شدن به آن را کشف کردند، ساکنان همین روستا بودند به رهبری کدخدایی به نام: کریستوف چوپورت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس