کد خبر 999767
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۸ - ۰۲:۲۴

حتی در دل تهران، این کلان شهر شلوغ و پر رفت و آمد هم می توان جایی خوش آب و هوا و دیدنی پیدا کرد که هم فضایی سالم برای پیاده‌روی داشته باشد و هم جاذبه‌های گردشگری. یکی از همین جاها پل طبیعت تهران است که در میان چندین اتوبان اصلی قرار گرفته است.

بزرگترین پل غیرخودرویی ایران، با مساحت هفت هزار متر مربع و دو هزار تن وزن، بر فراز اتوبان مدرس که در میان چهار بزرگراه اصلی شهر تهران یعنی حقانی، همت، مدرس و رسالت احاطه شده است. این پل پارک طالقانی را به پارک آب و آتش متصل می‌کند. طراحی این پل، تلفیقی از سبک‌های معماری سنتی ایران و معماری معاصر بوده است.

نابرو، راهنمای گردشگری در ایران در توصیف پل طبیعت می‌نویسد:  از اولین نکاتی که در بدو ورود به سازه پل طبیعت به چشم می‌آید، وجود سه مسیر برای پیاده‌روی و دوچرخه‌سواری است.  اگر اهل پیاده‌روی نیستید، می‌توانید از رستوران پل طبیعت استفاده کنید و به کافه‌ها و فودکورت‌های مختلف و متنوعی که بر روی پل قرار دارند، بروید. ویژگی مثبت این رستوران‌ها در این است که می توانید هنگام لذت از غذایی که سفارش داده‌اید نمایی از شهر تهران را هم مشاهده کنید.

این پل سه طبقه با ساختار منحنی خود بسیاری از تهرانگردان را به خصوص در شب به خود جذب می‌کند، چرا که نورپردازی ویژه‌اش، آن را به شاهکاری بصری تبدیل کرده است.

لیلا عراقیان طراح پل طبیعت درباره طراحی این پل می‌گوید: پل طبیعت، پیکره اش را از سی و سه پل اصفهان  الهام گرفته شده و حسی که به بازدیدکنندگان دست می‌دهد، بی شباهت به دیدار از پل خواجو نیست.

اگر در تهران زندگی می‌کنید و تا بحال مسیرتان به سمت این پل نخورده است، پیشنهاد می‌کنیم، بازدید از این پل زیبا را در لیست برنامه‌های اوقات فراغت خود قرار دهید.

**این محتوا صرفا تبلیغاتی است

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس